Ελαιόλαδο: Υποχωρούν οι τιμές στον παραγωγό αλλά όχι στον καταναλωτή

3'

Η τιμή του ελαιολάδου στον παραγωγό έχει μειωθεί έως και 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αλλά η πτώση αυτή δεν αντικατοπτρίζεται στις λιανικές τιμές.

Αυτή η διαφορά έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια τόσο στους παραγωγούς όσο και στους καταναλωτές.

Παρά τη μείωση, η μέση τιμή για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο παραμένει στα 21,73 ευρώ ανά λίτρο, ενώ το απλό ελαιόλαδο κοστίζει γύρω στα 15,06 ευρώ. Οι μόνες μειώσεις παρατηρούνται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπου οι τιμές έχουν υποχωρήσει έως και 10%.

Οι παραγωγοί κατηγορούν τους μεσάζοντες ότι καρπώνονται τη διαφορά, τονίζοντας ότι η αγορά ελέγχεται από λίγες μεγάλες εταιρείες που καθορίζουν τις τελικές τιμές. Επιπλέον, εκφράζουν ανησυχίες για την έλλειψη διαφάνειας και την ύπαρξη οικονομικών συμφερόντων που εμποδίζουν τη δίκαιη προσαρμογή των τιμών.

Στα σούπερ μάρκετ, οι τιμές του ελαιολάδου παραμένουν υψηλές, ακόμη και φέτος που οι τιμές παραγωγού είναι μειωμένες. Οι υπεύθυνοι αποδίδουν το φαινόμενο στα αποθέματα που αγοράστηκαν όταν οι τιμές ήταν αυξημένες. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κοστίζουν πλέον λιγότερο από 10 ευρώ.

Οι καταναλωτές, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα, στρέφονται όλο και περισσότερο σε απευθείας αγορές από τους παραγωγούς. Παράλληλα, το κράτος επιχειρεί να περιορίσει τη διακίνηση ανώνυμων προϊόντων, προωθώντας τη δημιουργία ψηφιακού μητρώου που θα επιβάλλει πρόστιμα έως και 5.000 ευρώ για μη δηλωμένα προϊόντα.

Το ζήτημα με το ελαιόλαδο αποκαλύπτει βαθύτερα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, όπως η έλλειψη διαφάνειας και οι στρεβλώσεις στην αγορά. Αυτά τα προβλήματα ενισχύουν τις πιέσεις στον πληθωρισμό των τροφίμων και υπογραμμίζουν την ανάγκη για ουσιαστικές παρεμβάσεις.

Πηγή: agrocapital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν