Υπεγράφη τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025 η σύμβαση προαίρεσης για το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στο τμήμα Χανιά–Πλατανιάς–Κίσσαμος, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Δήμα και τον Ανάδοχο του έργου.
Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών κ. Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα κ. Αναγνώπούλου, της Υφυπουργού κας Σ. Βολουδάκη, του Βουλευτή Χανίων κου Χ. Μαρκογιαννάκη, του εκπροσώπου της Βουλευτού Χανίων κας Ν. Μπακογιάννη, του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σ. Αρναουτάκη, καθώς και του Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Χανίων κ. Ν. Καλογερή.
Ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης εξέφρασε την ικανοποίηση του, προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την ένταξη του συγκεκριμένου τμήματος του νέου ΒΟΑΚ, τονίζοντας «….ότι πρόκειται για ένα τμήμα του νέου ΒΟΑΚ όπου και ο Δήμος Πλατανιά είχε διεκδικήσει συστηματικά από το 2017, καθώς βάσει σχετικών μελετών ο Δήμος Πλατανιά είχε τεκμηριωμένα αναδείξει ότι, ο κόμβος του Πλατανιά αποτελούσε τον τρίτο κόμβο σε κυκλοφοριακό φόρτο του ΒΟΑΚ..»
Παράλληλα, ο Δήμαρχος στην τοποθέτηση του ζήτησε, κατά την εκπόνηση της Μελέτης Εφαρμογής, να ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις του Δήμου Πλατανιά αναφορικά με την παράκαμψη της Καλυδωνίας, στη βάση τεκμηριωμένων προτάσεων που έχουν ήδη κατατεθεί. Επιπλέον, έθεσε εκ νέου το πάγιο αίτημα του Δήμου για τη δημιουργία Περιφερειακής Οδού, η οποία θα εξυπηρετεί τους οικισμούς του Πλατανιά, της Αγίας Μαρίνας, του Σταλου, του Γαλατά & του Δαράτσου, η κατασκευή της οποίας κρίνεται απολύτως αναγκαία, ενόψει της υλοποίησης του νέου ΒΟΑΚ, επισημαίνοντας
«..ότι αφενός η υφιστάμενη Παλαιά Εθνική Οδός (ΠΕΟ) είναι ήδη έντονα κυκλοφοριακά κορεσμένη και αφετέρου οι περιοχές που θα διασχίζει η Περιφερειακή Οδός είναι τουριστικά ανεπτυγμένες και αντιμετωπίζουν ήδη σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα..».
Επίσης ανέφερε σχετικά ότι, « ..εάν δεν κατασκευαστεί η προαναφερόμενη περιφερειακή οδός παράλληλα με την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ θα καταστεί απροσπέλαστη κυκλοφοριακά η περιοχή των αναφερομένων οικισμών που έχουν ανεπτυγμένη οικιστική και τουριστική ανάπτυξη…»
Σημαντικό πλεονέκτημα της προτεινόμενης χάραξης της Περιφερειακής Οδού αποτελεί το γεγονός ότι, στο μεγαλύτερο μέρος της, χωροθετείται εντός των υφιστάμενων απαλλοτριώσεων του ΒΟΑΚ, διευκολύνοντας ουσιαστικά και επιταχύνοντας την υλοποίηση του έργου.
Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμαρχος Πλατανιά πρότεινε να εξεταστεί η ένταξη του έργου της Περιφερειακής οδού είτε, στα παράλληλα έργα του νέου ΒΟΑΚ, είτε να ενταχθεί στο πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπογραμμίζοντας ότι «.. ο Δήμος Πλατανιά θα παραμείνει στη διάθεση του Υπουργείου και όλων των εμπλεκόμενων φορέων για κάθε περαιτέρω συνεργασία, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής».