Χτες 21/3, ήταν η ώρα της αναχώρησης, του αγαπημένου πλοίου της ΑΝΕΚ LINES, που για αρκετά χρόνια εξυπηρέτησε τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής.
Εδώ και λίγες ώρες, πλέει προς το διαλυτήριο στο Αλί Αγά, στην Τουρκία, ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ PROTUG 85 1. Να σημειώσουμε, ότι σε λίγες ημέρες, θα ακολουθήσει και το αδελφό πλοίο ΚΡΗΤΗ Ι.
Το πλοίο ξεκίνησε το 1979 στην Ιαπωνία ως New Yukari και χρησιμοποιήθηκε μαζί με το δίδυμό του σκάφος New Suzuran σε μια σύνδεση μεταξύ Οτάρου και Τσουρούγκα μέχρι το 1996, όταν τα δύο πλοία αγοράστηκαν την ANEK Lines.
Υποβλήθηκαν σε εργασίες ανακαίνισης με τις οποίες ενισχύθηκε η δυναμικότητα των επιβατών και μετονομάστηκε Κρήτη ΙΙ, μπήκε σε υπηρεσία το 1997, ένα έτος μετά το δίδυμο σκάφος του στη διαδρομή Πάτρα – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα. Το πλοίο γύρισε στην Κρήτη και το 2002 μπήκε στη διαδρομή Πειραιάς – Ηράκλειο.
Τον Ιούλιο του 2006 συμμετείχε στην εκκένωση Σουηδών πολιτών από τον Λίβανο στην Ελλάδα[2], ενώ στη συνέχεια επανήλθε στα κανονικά δρομολόγια της. Τον Οκτώβριο του 2007 είχε χρησιμοποιηθεί από την Ιταλία, στη διαδρομή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία και εξυπηρετούσε εναλλάξ τη διαδρομή αυτή και τη διαδρομή Πειραιάς – Ηράκλειο.
Αργότερα χρησιμοποιήθηκε σε αρκετές από τις συνδέσεις από και προς την Κρήτη, αντικαθιστώντας άλλα πλοία της ΑΝΕΚ κατά τις περιόδους συντήρησής τους.
Το 2023 άρχισε να παρουσιάζει συνεχείς βλάβες και έμενε εκτός γραμμής απο 2 βδομάδες μέχρι και 2 μήνες. Έτσι τον Νοέμβριο του 2024 παροπλίστηκε και τον Μάρτιο του 2025 πωλήθηκε έναντι 3,6 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Attica A.E. Συμμετοχών, αποφασίστηκε η πώληση του πλοίου, με σκοπό την ανακύκλωσή του, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και ελληνικά πρότυπα για την ασφαλή και περιβαλλοντικά υπεύθυνη διάλυσή του.
Το «Κρήτη 2» δεν ήταν απλώς ένα πλοίο, αναφέρει χαρακτηριστικά το chaniaships.gr, ήταν ένας ολόκληρος κόσμος, μια πλωτή πολιτεία που ταξίδευε ακούραστα ανάμεσα στην Κρήτη και τον Πειραιά, κουβαλώντας στις καμπίνες και στα σαλόνια του χιλιάδες ζωές, ιστορίες, αναμνήσεις.