Με την εισήγηση του αρμοδίου Αντιδημάρχου κ. Τάσου Αλόγλου, ξεκίνησε η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα ανταποδοτικά τέλη.
Ο κ. Αλόγλου, είπε πως οι εξελίξεις από τον Νοέμβριο και μετά έχουν διαταράξει τον αρχικό μας σχεδιασμό.
Ανέφερε πως η επανατοποθέτηση του τέλους ταφής απορριμμάτων με αναδρομική ισχύ, υπολογίζεται στα 3.3 εκατ ευρώ, η αύξηση των μισθών στα 2.2 εκατ. ευρώ, το τέλος παρεπιδημούντων που θα διαχειρίζεται η ΑΑΔΕ είναι 500.000€, το ΤΑΠ 500.000€ και η νέα αρμοδιότητα που πέρασε από το κεντρικό κράτος στους Δήμους η καθαριότητα του ΒΟΑΚ δεν μπορεί ακόμα να κοστολογηθεί αλλά υπολογίζεται στις περίπου 300.000€.
Είπε πως πρέπει να κρατηθεί ο χαρακτήρας του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού.
Συγκεκριμένα ο κ. Αλόγλου είπε πως η αύξηση που προτείνεται 2,2 ευρώ σε μηνιαία βάση για ακίνητο 80 τετραγωνικών
Για τους περιαστικές περιοχές του δήμου η αύξηση είναι σε μηνιαία βάση 4,4 ευρώ.
Εν τω μεταξύ, εκπροσωπώντας τον Εμπορικό Σύλλογο Χανίων το μέλος του Δ.Σ κ. Νίκος Βουρλάκης μετέφερε την ομόφωνη απόφαση, από τον Εμπορικό Συλλόγου, που επισημαίνει πως η αύξηση των δημοτικών τελών θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση στα μέλη του και ζητάει το Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο να μην προχωρήσει σε καμία αύξηση των Δημοτικών τελών.
Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση του προέδρου του Σωματείου Διανομέων κ. Γιώργου Εμμανουηλίδη, που ανέφερε πως δεν πρέπει να υπάρξει καμία αύξηση των Δημοτικών τελών σε βάρος των ευάλωτων .
Οι τοποθετήσεις των παρατάξεων της Αντιπολίτευσης
Στην τοποθέτηση του ο κ. Μηνάς Βουλγαρίδης από την πλευρά της μείζονος Αντιπολίτευσης έκανε λόγο για αθλιότητα από την κυβέρνηση που φορτώνει τους δήμους με δαπάνες που ήταν δική της υποχρέωση, και μάλιστα τους φορτώνει και αναδρομικά.
Ο κ. Βουλγαρίδης είπε επίσης πως κατανοούμε την θέση της Δημοτικής Αρχής να ισοσκελίσει αυτόν τον προϋπολογισμό αυτό.
Καταλόγισε ευθύνες όμως στην Δημοτική Αρχή πως περιόρισε τις ευθύνες στις δικαστικές αίθουσες και στις αίθουσες συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων και δεν συστρατεύθηκε με την κοινωνία.
Είπε επίσης οτι δεν δόθηκε η μάχη της ανακύκλωσης, καθώς το ποσοστό ανακύκλωσης είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με την Ευρωπαϊκή οδηγία.
Εν τέλη η παράταξη “Όνειρο είναι τα Χανιά” καταψήφισε την εισήγηση.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Μπάμπης Λουτσέτης είπε πως είμαστε ενάντια στην ανταποδοτικότητα και στο να πληρώνει οτι αυτός πετάει.
Είπε πως δεν είναι η πρώτη φορά που συμπεριφέρεται έτσι το κράτος στους δήμους.
Έχουμε φτάσει στο σημείο να λέμε σκουπίδια ή σχολεία; αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά.
Κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή πως κάνει οτι και το κεντρικό κράτος και φορτώνει το βάρος στον πολίτη.
Ανέφερε οτι από τα 6 εκατομμύρια το 36,5% ενώ τα ξενοδοχεία, μόλις το 6 τα ξενοδοχεία.
Είπε οτι υπάρχουν πόλεις με χαμηλότερα δημοτικά τέλη.
Είπε τέλος πως δεν πρέπει να κοπεί ούτε ευρώ από τις σχολικές επιτροπές.
Και κατέληξε πως η Λαϊκή Συσπείρωση θα καταψηφίσει τη εισήγηση.
Πως διαμορφώνονται τα δημοτικά τέλη για το 2024
- Συντελεστής για οικίες εντός και εκτός σχεδίου ο συντελεστής καθαριότητας και φωτισμού προτείνεται να είναι:
€/τμ | |
ΔΕ ΧΑΝΙΩΝ | 1,97 |
ΔΕ ΣΟΥΔΑΣ, ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ, ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ,ΘΕΡΙΣΟΥ ΔΕ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ(πλην Χωρδακίου & Μουζουρά) | 1,83 |
ΔΗΜ.ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΧΩΡΔΑΚΙΟΥ & ΜΟΥΖΟΥΡΑ | 1,20 |
ΔΕ ΚΕΡΑΜΙΩΝ | 1,20 |
- Συντελεστής για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς εντός και εκτός σχεδίου προτείνεται να είναι:
€/τμ | |
ΔΕ ΧΑΝΙΩΝ | 1,00 |
ΔΕ ΣΟΥΔΑΣ , ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ, ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ,ΘΕΡΙΣΟΥ ΔΕ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ ΔΕ ΚΕΡΑΜΙΩΝ | 1,00 |
- Συντελεστής για άσκηση οικονομικής δραστηριότητας εντός και εκτός σχεδίου προτείνεται να είναι:
€/τμ | |
ΔΕ ΧΑΝΙΩΝ | 5,20 |
ΔΕ ΣΟΥΔΑΣ , ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ, ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ,ΘΕΡΙΣΟΥ ΔΕ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ | 4,00 |
ΔΕ ΚΕΡΑΜΙΩΝ | 1,50 |
- Συντελεστής για Μη στεγασμένους χώρους για την άσκηση πάσης φύσης οικονομικής δραστηριότητας εντός και εκτός σχεδίου σε όλους τους οικισμούς καθώς επίσης και για τους ακάλυπτους ηλεκτροδοτούμενους χώρους οι οποίοι χρησιμοποιούνται για άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας (ενδεικτικά και μη περιοριστικά: μάντρες, βιομηχανίες, αντιπροσωπίες αυτοκινήτων, χώροι αποθήκευσης κ.λπ.) προτείνεται να είναι:
4 | Μη στεγασμένοι χώροι | €/τμ | ||
ΔΕ ΧΑΝΙΩΝ | 2,27 | |||
ΔΕ ΣΟΥΔΑΣ , ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ, ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ,ΘΕΡΙΣΟΥ ,ΔΕ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ | 1,18 | |||
ΔΕ ΚΕΡΑΜΙΩΝ | 0,20 |
ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΤΗΣ | ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ | |||
€/τμ | ||||
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ (εν γένει) | 4,00 | |||
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ | ||||
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ (ΤΑΒΕΡΝΕΣ-ΚΑΦΕ)- | ||||
Άσκηση οικονομικής δραστηριότητας | ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ- ΚΛΙΝΙΚΕΣ | 7,00 | ||
3 | ΔΕ ΣΟΥΔΑΣ, ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ, | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ | 6,00 | |
ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ,ΘΕΡΙΣΟΥ ΔΕ | ||||
ΔΩΜΑΤΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ | 3,20 | |||
ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ | ||||
ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ- SUPER & ΜΙΝΙ | ||||
MARKETS- ΤΡΑΠΕΖΕΣ | 12,00 | |||
ΑΚΙΝΗΤΑ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ | 5,20 | |||
ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ –ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ-ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ | ||||
ΜΟΝΑΔΕΣ | 1,00 |
ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΤΗΣ | ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ | ||
3 | Άσκηση οικονομικής δραστηριότητας ΔΕ ΚΕΡΑΜΙΩΝ | €/τμ | |
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ (εν γένει) & ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ /ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΜΙΣΘΩΣΗ | 1,20 | ||
ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ –ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ -ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | 0,20 |
ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΤΗΣ | ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ | ||
2 | Κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς | €/τμ | |
Σε όλες τις ΔΕ ΧΑΝΙΩΝ | ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΑ | 1,00 | |
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΑ | 1,16 | ||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ | 1,83 | ||
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΑ | 1 | ||
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ & λοιποί μη κερδοσκοπικοί ΣΥΛΛΟΓΟΙ | 1 |
Ειδικά για τα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα ως μη στεγασμένος χώρος χρησιμοποιούμενος για άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας ορίζεται το εμβαδόν της επιφάνειας της πισίνας και το τέλος ορίζεται ίσο με τον ισχύοντα συντελεστή για τους Λοιπούς Ξενοδοχειακούς Χώρους σε κάθε Δημοτική Ενότητα .
Να οριστεί ο οικιακός συντελεστής των ακινήτων που στεγάζουν φοιτητές μειωμένος κατά 50% σε κάθε Δημοτική Ενότητα
Επίσης προτείνονται και τα κάτωθι:
Ειδικές περιπτώσεις (για όλα τα δημοτικά διαμερίσματα):
- Για στεγασμένους χώρους (γενικής χρήσης) με εμβαδόν άνω των έξι χιλιάδων (6.000) τ.μ, ο συντελεστής του τέλους να οριστεί
α. εν γένει σε σαράντα επί τοις εκατό (40%) του ορισθέντος για στεγασμένους χώρους μέχρι χιλίων
(1.000) τ.μ. ενώ
β. ο αντίστοιχος για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να οριστεί στο 15% του ορισθέντος για στεγασμένους χώρους μέχρι χιλίων (1.000) τ.μ
- Λαμβανομένων υπόψη των παρεχόμενων υπηρεσιών καθαριότητος και του πράγματι εξυπηρετούμενου από την υπηρεσία καθαριότητος χώρου σε ακίνητα με μεγάλη επιφάνεια:
α. Για τους Ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης και για τις βιοτεχνίες μετάλλου, ξύλου (βιοτεχνίες εν γένει εκτός τροφίμων) που διαθέτουν στεγασμένους χώρους άνω των (2.000) τ.μ – να οριστεί μειωμένο εμβαδόν κατά 50% από τα 1.000 έως τα 6000 τ.μ και άνω των έξι χιλιάδων (6.000) τ.μ, ο συντελεστής του τέλους να οριστεί σε σαράντα επί τοις εκατόν (40%) του ορισθέντος για στεγασμένους χώρους μέχρι χιλίων (1.000) τ.μ .
β. Για χώρους που στεγάζουν ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ –ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ-ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ άνω των
1.000 τ.μ να οριστεί μειωμένο εμβαδόν κατά 80%.
Γ. Την έναρξη της εφαρμογής του ≪Πληρώνω Όσο Πετάω≫ για τα ρεύματα στα σύμμεικτα , ανακυκλώσιμα και οργανικά απορρίμματα με μονάδα μέτρησης το βάρος και όπου απαιτείται αναγωγή σε όγκο και τιμές μονάδας όπως παρουσιάστηκαν παραπάνω ήτοι για το 2024 στα σύμμεικτα 226 €/ τόνο , ανακυκλώσιμα 247 € /τόνο και οργανικά απορρίμματα 150 € / τόνο .
Οι υπόχρεοι που θα ξεκινήσει η εφαρμογή θα είναι οι μεγάλοι παραγωγοί απορριμμάτων όπως super market
, εστιατόρια , επιχειρήσεις περιοχής πόρτα πόρτα και τα ποσά που θα προκύπτουν σύμφωνα με την παραπάνω κοστολόγηση θα συμψηφίζονται είτε θετικά είτε αρνητικά με τα ετήσια τέλη βάση των συντελεστών τελών καθαριότητας . Σε περίπτωση επιστροφής χρημάτων θα εκδίδεται χρηματικό ένταλμα με τα επιστρεφόμενα τέλη.
Γ. Την διάθεση έως και 50% των εισπραττόμενων τελών του άρθρου 24 του Β.Δ. της 24-9/20-10-1958 (τελών διαμονής παρεπιδημούντων) για την αντιμετώπιση των δαπανών της υπηρεσίας καθαριότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 25/75.