Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων με ανακοίνωση του «καλεί τα εργατικά σωματεία, τους φορείς του λαϊκού κινήματος, συνολικά τον Χανιώτικο λαό σε οργάνωση του αγώνα, ώστε να απαιτήσουμε να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, με αφορμή το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17/8. Εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήρια στις οικογένειες και στους οικείους των τριών νέων συναδέλφων και ευχόμαστε καλή ανάρρωση στην συναδέλφισσα μας.
Τα γεγονότα έφεραν στο προσκήνιο για ακόμα μια φορά την απαράδεκτη κατάσταση που βρίσκεται το οδικό δίκτυο του νησιού, αλλά και τις εργασιακές συνθήκες που δουλεύουν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό-επισιτισμό.
Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων καταγγέλλει την πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ, όλων των κυβερνήσεων που πέρασαν διαχρονικά και των τοπικών αρχών που έχουν την ευθύνη για την άθλια κατάσταση που βρίσκεται τόσο ο ΒΟΑΚ, αλλά και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, με συνέπεια εδώ και δεκαετίες να θρηνούμε τον χαμό νέων παιδιών στην άσφαλτο της Κρήτης. Ήδη από την αρχή του χρόνου οι νεκροί φτάνουν τους 40! Αποδεικνύεται ότι η οδική ασφάλεια, η προστασία της ανθρώπινης ζωής, η κατασκευή των απαραίτητων υποδομών μπαίνουν στην ζυγαριά κόστους-οφέλους, με κριτήριο τα κέρδη των λίγων. Ακόμα και ο νέος ΒΟΑΚ, σχεδιάζεται με βάση τις απαιτήσεις και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Η κατασκευή, η διαχείριση και η λειτουργία του, θα πληρωθεί ακριβά από τον ίδιο τον λαό, με τις κρατικές ενισχύσεις που θα κατευθυνθούν στους κατασκευαστικούς ομίλους και τα διόδια που θα επιβληθούν. Ταυτόχρονα δεν έχουν εξαγγείλει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος οδικού δικτύου, την αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση στους χώρους δουλειάς. Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περιοχή που ο πληθυσμός της, πολλαπλασιάζεται μέσα στην σαιζόν λόγω του τουρισμού, με χιλιάδες εργαζόμενους να χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο δρόμο για να μετακινηθούν από και προς την εργασία τους.
Για το συγκεκριμένο τραγικό περιστατικό οι ευθύνες είναι ακόμα μεγαλύτερες αφού οι νέοι συνάδελφοι επέστρεφαν μετά από την εργασία τους σε κέντρο δεξιώσεων. Είναι φανερό ότι πρόκειται για ένα ακόμα εργατικό δυστύχημα και τα αίτια δεν πρέπει να αναζητηθούν μόνο στην κακιά στιγμή ή στην κακή κατάσταση του οδικού δικτύου. Άμεσα πρέπει να υπάρξει επίσημη απάντηση από τους αρμόδιους φορείς μετά από πόσες ώρες εργασίας επέστρεφαν οι συνάδελφοι σπίτι τους, αν τηρήθηκε η νομοθεσία για τους ανήλικους εργαζόμενους, αν ήταν ασφαλισμένοι για όλες τις ώρες που δούλευαν.
Το “θαύμα” του τουρισμού που κάθε χρόνο σπάει τα ρεκόρ κερδοφορίας βασίζεται σε αμέτρητες ώρες εργασίας, με εντατικούς ρυθμούς, καλύπτοντας δύο και τρία πόστα, πολλές φορές χωρίς ρεπό, ασφάλιση, πληρωμή των υπερωριών. Αυτά είναι τα αποτελέσματα του αντεργατικού θεσμικού πλαισίου που διαμόρφωσαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, με την ουσιαστική κατάργηση του 5μερου, του 8ωρου, το τσάκισμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την υποβάθμιση των εκλεκτικών μηχανισμών, την επιβολή μιας πραγματικής εργασιακής ζούγκλας στους χώρους δουλειάς. Οι εποχιακά εργαζόμενοι δουλεύουν όσο χρειαστεί για να καλύψουν μέσα στην σαιζόν τα έξοδα μιας ολόκληρης χρονιάς καθώς τον χειμώνα τους περιμένει το πενιχρό ταμείο ανεργίας, με την ακρίβεια να τσακίζει το εισόδημα τους. Αποτελεί πρόκληση να ρίχνεται το φταίξιμο αποκλειστικά στην ατομική ευθύνη του οδηγού ή στην νοοτροπία των οδηγών στην Κρήτη, την ίδια ώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι τους εξαντλημένοι μετά από ατελείωτες ώρες δουλειάς, παίζοντας την ζωή τους κορώνα γράμματα,σε ένα δρόμο που δεν πληρεί κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της ανθρώπινης ζωής εδώ και 50 χρόνια.
Φτάνει πιά!
Απαιτούμε από την κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές να πάρουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής.
Καλούμε όλα τα εργατικά σωματεία και τους φορείς του Ν. Χανίων σε κινητοποίηση την Τετάρτη 28 Αυγούστου στην Αντιπεριφέρεια Χανίων στις 10:30 π.μ.
Διεκδικούμε:
• Έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, δωρεάν από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία, χωρίς παραχωρήσεις σε ιδιώτες, πρόσθετη φορολογία και διόδια.
• Άμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια τόσο στο ΒΟΑΚ , όσο και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο και αναβάθμισή του σύμφωνα με τις ανάγκες. Άμεσα να εγκατασταθεί φωτισμός, μπάρες, σήμανση σε επικίνδυνα σημεία, διαπλάτυνση όπου χρειάζεται με προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και όχι το κέρδος.
• Πρόβλεψη για μαζική, δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των εργαζομένων τόσο στον Βόρειο Άξονα και αλλού δωρεάν με ευθύνη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και του κράτους.
• Επέκταση μέχρι το πιο μικρό χωρίο των Δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με συχνή ανταπόκριση για την προσιτή, γρήγορη και φθηνή μετακίνηση, με ευθύνη του τοπικού και κεντρικού κράτους.
• Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που καταργούν τη μόνιμη και σταθερή δουλειά (νόμος Αχτσιόγλου-Βρούτση, Χατζηδάκη, Γεωργιάδη).
• Τήρηση του 5θημερου- 8ωρου – 40ωρου με δύο συνεχόμενα ρεπό. Να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα παντού στον υποχρεωτικά στον Επισιτισμό η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας
• Πλήρης στελέχωση όλων των ελεγκτικών μηχανισμών του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ασφάλειας στην εργασία και εργασιακών σχέσεων), του ΕΦΚΑ και του Τμήματος Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής. Να ενταθούν οι έλεγχοι σε κάθε χώρο δουλειάς.
• Διασφάλιση μέσα από τις Συλλογικές Συμβάσεις όλων των επιδομάτων, των δώρων, των αδειών, ωραρίων, των αποζημιώσεων απόλυσης, της επαναπρόσληψης των εποχικών συναδέλφων και όλων των όλων των προηγούμενων συλλογικών ρυθμίσεων.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Τετάρτη 28/8 10:30πμ»