Στόχος η χωροθέτηση υπόγειου πάρκινγκ μεταξύ των οδών Παπανδρέου και Ελευθερίου Βενιζέλου και κάτω από το Εθνικό Στάδιο Χανίων
Αυτός είναι ένας στόχος και αυτή είναι η προτεραιότητα για το επόμενο διάστημα σύμφωνα με τα όσα είπε ο Δήμαρχος Χανίων κ. Παναγιώτης Σημανδηράκης κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο, για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, κάνοντας μάλιστα λόγο και για συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει με το Υπουργείο Πολιτισμού.
Μάλιστα όπως είπε ο κ. Απόστολος Μπιζάκης ο επικεφαλής μελετητής του ΣΒΑΚ είπε πως αυτό προβλέπεται στο στρατηγικό σχέδιο.
Ο δήμαρχος Χανίων είπε πως στόχος μέσω του ΣΒΑΚ είναι να απομακρυνθούν τα αυτοκίνητα εκτός της πόλης, κάτι που όπως ανέφερε για να επιτευχθεί είναι απαραίτητα περιφερειακοί χώροι στάθμευσης και δημόσια συγκοινωνία σε πολύ καλό επίπεδο, καθώς βέβαια και κατασκευή ποδηλατοδρόμων.
Στην παρουσίαση ο μελετητής του ΣΒΑΚ κ. Απόστολος Μπιζάκης, είπε πως το σενάριο που έχει επιλεγεί υπαγορεύεται μια σειρά από ελέγχους που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια.
Για την ελεγχόμενη στάθμευση είπε πως θα ελέγχεται με ηλεκτρονικά μέσα είτε με ΣΔΙΤ είτε με παραχώρηση.
Σημείωσε πως στόχος του ΣΒΑΚ είναι ο περιορισμός της κίνησης των οχημάτων.
Για το στρατόπεδο Μαρκοπούλου είπε πως είπε πως είναι ενδεικτικός ο αριθμός των 800 θέσεων στο χώρο και είπε πως θα λειτουργήσει ως πολυτροπικός κόμβος μεταφορών.
Για πρώτη φορά είπε ο κ. Μπιζάκης έπειτα από πολλά χρόνια τα Χανιά, έχουν ένα ΣΒΑΚ που όμως σε βάθος χρόνου θα είναι δυνατόν να τροποποιείται.
Σε τοποθέτηση τους η κα Δέσποινα Αννιτσάκη εκ μέρους της Συνέλευσης των κατοίκων του Αγίου Ιωάννη είπε πως δεν συμφωνούν με τον προσωρινό χώρο στάθμευσης στο στρατόπεδο.
Εκ μέρους της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Στρατόπεδο Μαρκοπούλου, η κα Μαλινάκη χαρακτήρισε αντιεπιστημονικό να επιλέγεται χώρος στάθμευσης αντί για πράσινο διαφωνώντας ουσιαστικά με την πρόθεση της Δημοτικής Αρχης για δημιουργία 800 θέσεων στάθμευσης.
Η κα Μαρία Βλαζάκη πρώην Γραμματέας στο Υπουργείου Πολιτισμού και πρώην προϊσταμένη της Εφορίας Αρχαιοτητων, είπε πως χάρηκε πολύ για την προοπτική της δημιουργίας υπόγειου χώρου στάθμευσης κάτω από το ΕΑΚ.
Έκανε εκκληση. στον δήμαρχο Χανίων να μην προχωρήσει στη χρήση μέρους του στρατοπέδου ως χώρου στάθμευσης, καλώντας τον να δει τι γίνεται περιξ των οχυρώσεων με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Πάντως από την πλευρά του ο δήμαρχος Χανίων είπε πως δεν πρόκειται να μπουν 800 αυτοκίνητα στο στρατόπεδο, και οτι είναι ενδεικτικό το νούμερο.
Στις τοποθετήσεις του ο κ. Γρηγόρης Αρχοντάκης, είπε πως έπρεπε πρώτα να βρεθούν περιφερειακοί χωροι στάθμευσης.
Είπε πως το πρόβλημα είναι η διαχείριση που έκανε η δημοτική αρχή στο θέμα της εξεύρεσης ελεύθερων χώρων στάθμευσης. Μάλιστα πρότεινε να φύγει η αναφορά από το ΣΒΑΚ για τις 800 θέσεις στο στρατόπεδο.
Ο Τάσος Βάμβουκας είπε πως επι δικής του δημαρχίας ξεκίνησε το ΣΒΑΚ. Υπερψήφισε πάντως το ΣΒΑΚ παρά το οτι όπως είπε υπάρχουν σημεία που δεν συμφωνεί.
Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Σαρρής, οτι υπάρχουν ελλείψεις σε θέσεις στάθμευσης, και σε πράσινο. Σημείωσε πως δεν είναι λύση να χρησιμοποιηθεί ο χωρος του στρατοπέδου ως χώρου στάθμευσης.
Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Σαρρής εξέφρασε επιφυλάξεις για την ολοκλήρωση της αγοράς του Στρατοπέδου.
Ο κ. Λουτσέτης είπε πως το κυκλοφοριακό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Είπε πως ο πολίτης επιλέγει το αυτοκίνητο γιατί δεν μπορεί να λύσει το θέμα της μετακίνησης του. Έθεσε επίσης το θέμα των περιφερειακών πάρκινγκ.