Στην ουσία το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα
Τo ψηφιακό πελατολόγιο ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει η ΑΑΔΕ σε δεκάδες επαγγελματικές κατηγορίες προκειμένου να μπλοκάρει εστίες φοροδιαφυγής. Το νέο εργαλείο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων που θα τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του 2024, αποτελεί μια ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 οι περισσότερες επαγγελματικές κατηγορίες. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη γινόταν εμμέσως πιεστική και η έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών.
Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία. Ωστόσο,εκτιμάται ότι η μη ύπαρξη βιβλίου πελατών «πριμοδότησε» την κυκλοφορία του μαύρου χρήματος και βοήθησε όσους φοροδιαφεύγουν συστηματικά χωρίς να εκδίδουν αποδείξεις.
Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο
Στην ουσία, το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται και θα περνάνε στο MyData. Οι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Ποιους επαγγελματίες αφορά
Συμφωνα με πληροφορίες, ο κατάλογος των επαγγελματιών που θα ενταχθούν είναι υπό διαμόρφωση. Από τις πρώτες όμως που θα ενταχθούν είναι οι επιχειρήσεις στο χώρο διοργανώσεως και φιλοξενίας. «Πριν κάνει κάποιος μία δραστηριότητα θα πρέπει να μας δηλώνει που θα την κάνει, θα έχει αυτό τον αριθμό ατόμων, κ.α. Ποια είναι δηλαδή η συμφωνία του ώστε να δούμε τι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε σαν έσοδα» ανέφερε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής μιλώντας στην ΕΡΤ.
Το ψηφιακό πελατολόγιο αναμένεται να είναι υποχρεωτικό για γιατρούς, οδοντιάτρους, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας μέχρι εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ Πάντως ενστάσεις, έχουν διατυπωθεί από δικηγόρους σχετικά με τον τρόπο που θα εφαρμοστεί στον δικό τους κλάδο. «Δεν είμαστε γιατροί» αναφέρουν πηγές του δικηγορικού σώματος, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως για μία υπόθεση, που αναλαμβάνουν, μπορεί να χρειαστεί ο πελάτης να έρθει από μία έως 100 φορές.
«Δεν μπορεί κάθε επίσκεψη που θα περνάει στο σύστημα, να θεωρείται ότι απαιτείται έκδοση απόδειξης. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο της αμοιβής για κάθε υπόθεση και όχι οι φορές που θα χρειαστεί να περάσει κάποιος πελάτης την πόρτα ενός δικηγορικού γραφείου» σημειώνουν.
Σε κάθε περίπτωση, οι δικηγόροι κρούουν τον κώδωνα για την ιδιαιτερότητα τους, καθώς στις περιπτώσεις συμβουλευτικής, που παρέχουν σε πολίτες, δεν θα πρέπει να χρεώνεται τίποτα.
Πηγή: imerisia.gr