Αναστάτωση στα σχολεία των Ιόνιων Νήσων. Οι γονείς ζητούν αντισεισμικούς και ηλεκτρολογικούς ελέγχους. Επιστολή στο υπουργείο Παιδείας.
Οι συχνοί σεισμοί στα Ιόνια νησιά κρατούν σε μεγάλη αγωνία του γονείς Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, καθώς δεν έχουν γίνει αντισεισμικοί και ηλεκτρολογικοί έλεγχοι στα σχολεία και ζητούν από την κυβέρνηση να λάβει μέτρα. Ταυτόχρονα σήμερα οι διευθυντές σχολείων της Ζακύνθου έχουν κληθεί σε απολογία από την Εισαγγελία του νησιού για τις καταλήψεις που έγιναν σε γυμνάσια και λύκεια τον περασμένο μήνα.
Στο πλευρό των διευθυντών στέκονται όλοι οι καθηγητές του νησιού και μάλιστα κήρυξαν για σήμερα τρίωρη στάση εργασίας (11πμ-2μμ) και παράσταση διαμαρτυρίας στη 1μ.μ στην Εισαγγελία Ζακύνθου. Οι καθηγητές ζητούν να μην ασκηθούν διώξεις κατά των διευθυντών και μάλιστα παίρνουν το μέρος των μαθητών τους για τις καταλήψεις αφού όπως λένε: H σχολική χρονιά ξεκίνησε με τουλάχιστον 90 κενά εκπαιδευτικών, ενώ ακόμη και τώρα -τέλος του Α΄ τετραμήνου- υπάρχουν ακόμη 22 κενά και σχεδόν κανένα σχολείο δεν μπορεί να κάνει πλήρες πρόγραμμα, με αποτέλεσμα οι μαθητές μας να στερούνται το αγαθό της μόρφωσης.
Τα σχολεία ενός από τους πλέον σεισμογενείς νομούς βρίσκονται σε άθλια κατάσταση και σε πολλές περιπτώσεις κρύβουν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δεν υπάρχουν εγγυήσεις ασφαλείας για τους ίδιους και τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία που έχουν φθαρμένες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, ανύπαρκτα κλιμακοστάσια διαφυγής σε περίπτωση σεισμού, εγγυήσεις στατικότητας των κτηρίων.
Το κράτος και οι δικαστικές αρχές αντί να περιφρουρούν το συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών μας στη μόρφωση και τη καθολική υποχρέωση του κράτους στην παροχή της, επιλέγουν να ασχοληθούν με κατασταλτικό τρόπο με ζητήματα που η σχολική κοινότητα μπορεί και λύνει διαχρονικά μέσα από το διάλογο με παιδαγωγικό τρόπο!
Οι φόβοι των γονέων για τους σεισμούς
Η Ομοσπονδία Γονέων Ιόνιων Νήσων ζητά :
Να ξεκινήσουν άμεσα οι προσεισμικοί έλεγχοι των σχολικών κτηρίων. Διεκδικούμε ανέγερση νέων σχολείων, σύγχρονα και ασφαλή.
Οι σχολικές μεταφορές να γίνονται από την Περιφέρεια που θα έχει το δικό της στόλο λεωφορείων και θα μπορεί έτσι να ικανοποιεί χωρίς όρους και προϋποθέσεις όλους τους μαθητές.
Τακτικοί μηχανολογικοί και ηλεκτρολογικοί έλεγχοι σε όλα τα σχολεία ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Πυρασφάλεια σε όλα τα σχολεία με σύγχρονα συστήματα πυρόσβεσης.
Μείωση των αριθμών των μαθητών σε 15 ανά τμήμα.
Κάλυψη όλων των κενών σε μία φάση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, γενικής, ειδικής αγωγής και σχολικών νοσηλευτών.
Μόνιμες προσλήψεις καθαριστριών στα σχολεία.
Η επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας
Σε επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας, βουλευτές και τοπικές αρχές η Ομοσπονδία Γονέων των Ιόνιων Νήσων υπογραμμίζει τα εξής: Κλείνουμε πάνω από δύο μήνες λειτουργίας των σχολείων και τα προβλήματα που υπάρχουν είναι πολλά. Μερικά από αυτά είναι κοινά και διαχρονικά. Το κυριότερο είναι το κτηριακό ζήτημα το οποίο είναι και το πιο σοβαρό μιας και έχει να κάνει με την ασφάλεια των παιδιών μας. Είναι γνωστό ότι τα Ιόνια νησιά είναι μεγάλη σεισμογενής περιοχή που αρκετές φορές έχει δώσει ισχυρούς σεισμούς. Ένας λόγος λοιπόν παραπάνω να ανησυχούμε και να νοιαζόμαστε για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων. Σε όλα τα νησιά του Ιονίου συναντάμε παλαιά και ακατάλληλα κτήρια και σε πολλά από αυτά άγνωστη η σεισμική θωράκισή τους.
Αρκετά είναι και τα περιστατικά που έχουν συμβεί σε σχολεία όλων των νομών με τις πτώσεις σοβάδων και τοιχίων όπου πάντα η τύχη ήθελε να μην έχουμε σοβαρούς τραυματισμούς. Οι υποσχέσεις από πλευράς των κυβερνήσεων (παλαιών και νέων) χρόνια τώρα παραμένουν μόνο υποσχέσεις όσον αφορά το πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο προσεισμικό έλεγχο των σχολικών κτηρίων. Να προσθέσουμε ότι πάνω από το 50% των σχολείων δεν φέρουν οικοδομική άδεια με αποτέλεσμα να δυσκολεύει τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων και διαφόρων προγραμμάτων όπως ενεργειακής αναβάθμισης, πυρασφάλειας κλπ.
Έντονο είναι το πρόβλημα των σχολικών μεταφορών που δύο μήνες τώρα δεν μπορούν να ικανοποιήσουν το βασικό ζήτημα να μπορούν όλοι οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στο σχολείο τους. Ειδικότερα στη Κέρκυρα τελείωσε και η δεύτερη προκήρυξη των 37 άγονων δρομολογίων και απομένουν ακόμη 19 άγονα που εξυπηρετούν σχεδόν 500 μαθητές!
Επίσης, υπάρχει πρόβλημα σε πολλές περιοχές με τα δρομολόγια από τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία όπου οι στάσεις των λεωφορείων βρίσκονται πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας των μαθητών με αποτέλεσμα να περπατούν μεγάλες αποστάσεις και τα παιδιά μας να βρίσκονται στους δρόμους πολλές ώρες. Όσο οι μεταφορές των μαθητών γίνονται με όρους αγοράς σαν να πουλάμε και να αγοράζουμε εμπόρευμα το ζήτημα θα παραμένει άλυτο. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής κυβερνήσεων και τοπικής διοίκησης. Οι μεν βγάζουν την κρατική ευθύνη από πάνω τους και οι άλλοι την αποδέχονται με θύματα μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Έλλειψη υπάρχει σε όλα τα σχολεία όλων των νησιών σε μηχανολογικούς και ηλεκτρολογικούς ελέγχους από τους αρμόδιους Δήμους.
Δεν θέλουμε να συμβεί ξανά παρόμοιο περιστατικό σαν αυτό των Σερρών πριν ένα χρόνο περίπου. Οι έλεγχοι στα σχολεία πρέπει να είναι με ευθύνη των Δήμων – και όχι των διευθυντών των σχολείων – και να είναι τακτικοί και πιστοποιημένοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Να υπάρχει πυρασφάλεια σε όλα τα σχολεία για να αποφευχθούν άμεσοι κίνδυνοι. Μόλις πριν λίγες μέρες τελείωσε η δεύτερη φάση των διορισμών αναπληρωτών εκπαιδευτικών και τα κενά ακόμη παραμένουν πολλά.
Υπάρχουν κενά σε γενική παιδεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε δασκάλους για ολοήμερα σχολεία και κυρίως υπάρχουν κενά σε παράλληλη στήριξη και σχολικούς νοσηλευτές. Παρατηρήθηκε φέτος ότι οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προσπαθούν να καλύψουν αυτά τα κενά με υπερωρίες των εκπαιδευτικών ή με περικοπές των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων!
Το να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί μέχρι και τον Μάρτιο δείχνει με τον πιο έντονο τρόπο την άνιση μεταχείριση των μαθητών και τους γονείς να πληρώνουν αδρά για φροντιστηριακά ιδιωτικά μαθήματα με όσους από αυτούς βέβαια μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό. Είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών και Δημοτικών επιτροπών παιδείας στις οποίες υπήρχε ένας στοιχειώδης έλεγχος και διαχείριση των οικονομικών πιστώσεων για τις δαπάνες των σχολείων. Τα σχολεία μας πρέπει να στηριχθούν με γενναίες χρηματοδοτήσεις και όχι με ψίχουλα.