Δίχτυα στα social media απλώνει η εφορία – Έρευνες σε Facebook, Instagram, TikTok – Έρχονται στο φως νέες υποθέσεις

5'

Ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ «σαρώνει» τα social media. Ψάχνει το Facebook, το Instagram , το ΤikTok για να εντοπίσει ύποπτες συναλλαγές, υποθέσεις παράνομου εμπορίου και πλουτισμού. Η υπόθεση της γνωστής influencer η οποία πιάστηκε να φοροδιαφεύγει και βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο 270.000 ευρώ, είναι μια τις υποθέσεις που ερευνά ο φορο-ελεγκτικός μηχανισμός με την ΑΑΔΕ να ετοιμάζεται να ανακοινώσει νέες υποθέσεις φοροδιαφυγής μέσω το διαδικτύου που πιάστηκαν στην απόχη της με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου.

Η ΑΑΔΕ σφίγγει ολοένα και περισσότερο τον ελεγκτικό κλοιό γύρω από όσους δραστηριοποιούνται μέσω του διαδικτύου με την εντατικοποίηση των ελέγχων να αποτελεί προτεραιότητα του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή ο οποίος έχει δώσει οδηγίες και στόχους στους ελεγκτές οι οποίοι έχουν πλέον στη διάθεσή τους νέα ηλεκτρονικά εργαλεία.

Πώς πιάνονται στην «παγίδα» της ΑΑΔΕ
Η μέθοδος που χρησιμοποιούν οι φορο-ελεγκτές για να εντοπίζουν τους ψηφιακούς φοροφυγάδες είναι απλή:

«Σαρώνουν» τα social media εστιάζοντας σε πρόσωπα με εκατοντάδες χιλιάδες followers σε Instagram, Facebook και Tik Tok τα οποία διαφημίζουν από ρούχα και παπούτσια μέχρι αξεσουάρ και συμπληρώματα διατροφής.
Ερευνούν εάν οι influencers συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι σε αυτές και αναλαμβάνουν την προώθηση και την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.
Ελέγχουν κάθε επιχειρηματική , εμπορική πράξη που συντελείται μέσω διαδικτύου.
Με τη συνδρομή του ειδικού αλγόριθμου ο οποίος τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις βλέπουν τα εισοδήματα που δηλώνουν οι ελεγχόμενοι στην Εφορία. Εκτός από τα δηλωθέντα εισοδήματα φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, ελέγχονται και τα στοιχεία τζίρου των e-shop. Μάλιστα έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις πωλήσεων προϊόντων χωρίς να έχει γίνει έναρξη δραστηριότητας στην Εφορία.
Συλλέγουν πληροφορίες από τις εταιρείες κούριερ για τις παραδόσεις εμπορευμάτων. Στην περίπτωση της influencer , οι παραδόσεις αγαθών ήταν πολύ περισσότερες από το τζίρο που εμφάνιζε το ηλεκτρονικό κατάστημα και για τα δυο έτη τα οποία ελέγχθηκαν και τελικά διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων. Η ΑΑΔΕ βεβαίωσε φόρους μετά προστίμων 270.000 ευρώ για αρχή και ο έλεγχος συνεχίζεται.
Παράλληλα, οι ελεγκτές αξιοποιούν τα social media για τη συλλογή στοιχείων ελεγχόμενων προκειμένου να εντοπίσουν πληροφορίες που δείχνουν ότι διάγουν πολυτελή διαβίωση που δεν συνάδει από το εισόδημα που δηλώνουν στις φορολογικές δηλώσεις τους. Στο ραντάρ της ειδικής ομάδας ελεγκτών βρίσκονται δεκάδες υποθέσεις με στόχο τον εντοπισμό επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τα social media, και κάνουν εκτεταμένη φοροδιαφυγή. Στις περισσότερες των περιπτώσεων στήνονται εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν φυσική παρουσία, αλλά πωλούν προϊόντα μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες στο Facebook ή το Instagram. Είναι ενδεικτικό ότι ο έλεγχος θα φθάνει μέχρι τον αριθμό των μελών και φίλων του ελεγχόμενου. Όσοι εντοπιστούν να φοροδιαφεύγουν θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή φόρων και πρόστιμων.

Πηγή: ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν