Εστίαση: Δυσεύρετοι και οι ντελιβεράδες

7'

Τι λέει ο CEO της l’artigiano για το πρόβλημα της εξεύρεσης προσωπικού – Στα 22 εκατ. ευρώ ο τζίρος της αλυσίδας το 2023

Σε θηλιά για τις επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης εξελίσσεται η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού. Ενώ οι αμοιβές και οι παροχές στον κλάδο έχουν βελτιωθεί, εστιατόρια, καφετέριες, πιτσαρίες, μπαρ, σουβλατζίδικα αναζητούν απελπισμένα διανομείς, μάγειρες, σερβιτόρους, μπάρμαν, προσωπικό στην κουζίνα, λαντζέρηδες ακόμη και διοικητικούς υπαλλήλους.

Ενδεικτική είναι η έλλειψη στους διανομείς φαγητού και καφέ, που προσφέρουν υπηρεσίες με δίκυκλα, καθώς πλέον είναι δυσεύρετοι. Η γιγάντωση των ψηφιακών πλατφορμών, όπως η efood και η wolt, οι οποίες κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά της παραγγελιοληψίας και της ταχυδιανομής, έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις εστίασης να λειτουργούν με λιγότερους διανομείς σε σχέση με τις ανάγκες τους, καθώς η ζήτηση υπερτερεί κατά πολύ της προσφοράς.

Οι πρώτες ελλείψεις ντελιβεράδων εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μιας και πολλές επιχειρήσεις της εστίασης και του καφέ για να επιβιώσουν προσέφεραν τέτοιου είδους υπηρεσίες. Ακόμη και πολυτελή ξενοδοχεία 5 αστέρων, όπως η «Μεγάλη Βρετανία», έκαναν delivery.

Έλλειμμα 10 χιλ. διανομέων
Σχολιάζοντας το θέμα της έλλειψης προσωπικού στην εστίαση ο κος Χρήστος Βιτσικάνος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της l’artigiano, ανέφερε ότι πολλά έχουν αλλάξει από το 1993, όταν και δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στον Βύρωνα, το οποίο σημειωτέο λειτουργεί ακόμη.

«Πριν 30 χρόνια delivery έκαναν μόνο οι πιτσαρίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια αυτό άλλαξε. Ειδικά μετά την υγειονομική κρίση Covid 19 έχουν αναπτυχθεί έντονα οι πλατφόρμες και πλέον όλοι κάνουν delivery φαγητού, γεγονός που έχει αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά».

Σύμφωνα με τον ίδιο, μονάχα στο κομμάτι των διανομέων, μετά την ενεργοποίηση των πλατφορμών, καταγράφεται έλλειμμα 10 χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Σε κάθε περίπτωση ο κος Βιτσικάνος θεωρεί πως το μείζον πρόβλημα στο κανάλι της εστίασης αφορά στην αδυναμία εξεύρεσης εργαζόμενων για όλα τα πόστα όχι για τους ντελιβεράδες.

«Βάζεις αγγελίες, έρχονται 100 βιογραφικά, κλείνεις 10 ραντεβού μετά από τηλεφωνική επικοινωνία και δεν έρχεται κανένας», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Λύσεις ανάγκης με πολλά κενά
Όπως αναφέρουν επιχειρηματίες του κλάδου, πλέον δεν υπάρχει σχεδόν κανένα κατάστημα στον κλάδο της καφεστίασης που να μην προσφέρει και κάποιο υποτυπώδες φαγητό, για παράδειγμα σνακ, branch, γλυκό. Ακόμα και ένα συνοικιακό café, έχει στον κατάλογό του σάντουιτς, burger ή πίτσα. Αυτό σημαίνει πως αυτομάτως χρειάζεται και έναν μάγειρα.

Προκειμένου να καλυφθούν όλα τα πόστα, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων κάνουν …εκπτώσεις. Για παράδειγμα ένα κατάστημα που χρειάζεται έξι εργαζόμενους έχει τρεις ή τέσσερις με τις υπόλοιπες θέσεις εργασίας να μένουν κενές.

Στα 22 εκατ. κλείνει η χρονιά για την l’artigiano
Η L’artigiano, που αποτελεί τον τρίτο παίκτη στην εγχώρια αγορά πίτσας, αναμένεται να εμφανίσει φέτος ενοποιημένα έσοδα κοντά στα 22 εκατ. ευρώ από 18 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ ενισχυμένη εικόνα προβλέπεται να εμφανίσουν και οι δείκτες κερδοφορίας οι οποίοι πέρυσι επιβαρύνθηκαν έντονα από τα υψηλά λειτουργικά κόστη με αιχμή το κόστος ενέργειας και πρώτων και δεύτερων υλών.

Όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο εκδήλωσης για την συμπλήρωση των 30 χρόνων λειτουργίας της l’artigiano ο κος Βιτσικάνος η μερική αποκατάσταση του κόστους ενέργειας θα συμβάλλει στη βελτίωση της οργανικής κερδοφορίας της εταιρίας για την επόμενη χρήση συνεχίζοντας την αναπτυξιακή τροχιά που σημειώνει την τελευταία τριετία».

Αναφορικά με το δίκτυο, το 2024, όπως προανήγγειλε ο ίδιος, σχεδιάζεται η λειτουργία 2-3 νέων καταστημάτων. Οι περιοχές που εξετάζονται για τα νέα καταστήματα είναι τα Βόρεια Προάστια και το Κέντρο της Αθήνας.

Σήμερα η αλυσίδα αριθμεί συνολικά 24 καταστήματα εκ των οποίων τα 18 είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα 6 franchise. Το δίκτυο αναπτύσσεται κατά κύριο λόγο στην Αττική, αλλά υπάρχουν και σημεία σε Καλαμάτα, Κόρινθο και Χαλκίδα. Το 60% περίπου των παραγγελιών γίνεται από το τηλεφωνικό call center της εταιρείας και το e-commerce site της ενώ 20%-30% (ανάλογα το κατάστημα) των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω πλατφορμών food delivery. Ποσοστό μεταξύ 10% και 20% αφορά πωλήσεις take away.

Πηγή: ot.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν