Μυστήριο καλύπτει τις ακριβείς συνθήκες του ναυαγίου με μετανάστες που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης στα διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου και από το οποίο μέχρι στιγμής έχουν περισυλλεγεί 59 νεκροί ενώ 104 είναι οι διασωθέντες.
Αυτό που έχει κάνει εντύπωση είναι το πώς οι διακινητές οδήγησαν το σκάφος στο πιο βαθύ σημείο της Μεσογείου, όταν βυθίστηκε, ενώ η περιοχή δεν είναι στη συνήθη ρότα προς Ιταλία.
Μαρτυρίες αναφέρουν, δε, ότι ενώ το πλοίο έπλεε με απόλυτη μπουνάτσα, ξαφνικά υπήρξε ένας κλυδωνισμός αριστερά και μετά δεξία και ακολούθησε η βύθιση του αλιευτικού.
H πορεία του αλιευτικού από το Τομπρούκ προς την Ιταλία (αριστερά) και το σημείο στο οποίο βυθίστηκε, όπου φαίνονται πλοία που έσπευσαν σε βοήθεια των ναυαγών (δεξιά)
Παρόμοια γεγονότα από το παρελθόν έχουν δείξει ότι τέτοιοι κλυδωνισμοί προκαλούνται από καβγάδες ανάμεσα στους επιβαίνοντες με αποτέλεσμα να προκληθούν μετατοπίσεις στο φορτίο.
Οι μαρτυρίες αυτές προκαλούν, μάλιστα, υπόνοιες για το ενδεχόμενο οι διακινητές των μεταναστών να είχαν κλειδωμένους στα αμπάρια τους μετανάστες προκειμένου να έχουν τον πλήρη έλεγχο του σκάφους.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι μετανάστες – 104 εκ των οποίων έχουν διασωθεί – που επέβαιναν στο αλιευτικό που βούλιαξε κάτω από αδιευκρίνστες μέχρι στιγμής συνθήκες, ήταν από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, τη Συρία και την Παλαιστίνη, ενώ στο σκάφος φέρονται να επέβαιναν 700 άτομα.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκτίμηση του Λιμενικού, με βάση το μέγεθος του σκάφους, σε αυτό θα μπορούσαν να επιβαίνουν εκατοντάδες άτομα όχι όμως 700.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο που είχε ξεκινήσει από το Τομπρούκ της Λιβύης έπλεε για πέντε ημέρες, υπό καλές καιρικές συνθήκες μέχρι να φτάσει στο σημείο στο οποίο βυθίστηκε.
Όπως αναφέρουν πηγές στο protothema.gr οι μετανάστες που βρίσκονταν στο αλιευτικό σκάφος δεν ήξεραν κολύμπι ενώ κανείς από τους διασωθέντες δεν έφερε σωσίβιο.
Το χρονικό
Το αλιευτικό είχε ξεκινήσει από το Τομπρούκ της Λιβύης με προορισμό την Ιταλία και για πρώτη φορά εντοπίστηκε περίπου στις 8 το απόγευμα της Τρίτης. Τότε ήταν που προσεγγίστηκε από σκάφος της Frontex αλλά και του Λιμενικού και προσφέρθηκε βοήθεια στους μετανάστες καθώς το σκάφος ήταν γεμάτο όπως διαπιστώθηκε και από drone της Frontex που πέταξε στο σημείο.
Κατά πληροφορίες οι επιβαίνοντες στο σκάφος αρνήθηκαν τη βοήθεια που τους προσφέρθηκε και δήλωσαν ότι θέλουν να συνεχίσουν το ταξίδι προς Ιταλία.
Λίγες ώρες αργότερα, όμως, και υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες – στην περιοχή επικρατούσαν άνεμοι έντασης 2-3 μποφόρ, το σκάφος μετά τα μεσάνυχτα ανετράπη και βυθίστηκε.
Στελέχη του Λιμενικού εκτιμούν ότι θα αυξηθεί ο αριθμός τέτοιων περιστατικών, αφού αυξάνει ο αριθμός των μεταναστών οι οποίοι είτε από τα τουρικά παράλια, είτε από τη βόρεια Αφρική ταξιδεύουν κυρίως προς την Ιταλία για να κατευθυνθούν πιο εύκολα στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη.
Τα σκάφη είναι παλιά και πολλά από αυτά κακοσυντηρημένα, ενώ ο αριθμός των επιβατών είναι πολύ μεγαλύτερος από το επιτρεπόμενο.
Από τα ξημερώματα, στο Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού βρίσκονται ο υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας και τέως αρχηγός ΛΣ Θεόδωρος Κλιάρης, ο αρχηγός του Λιμενικού Γιώργος Αλεξανδράκης και στελέχη του Σώματος, συντονίζοντας την επιχείρηση διάσωσης.
Πηγή:protothema.gr