Το μεσημέρι της Δευτέρας (17/3) ήρθαν στο «φως» νέα ηχητικά ντοκουμέντα από την ημέρα που συνέβη το έγκλημα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Πρόκειται για συνομιλίες σταθμαρχών και ρυθμιστών κυκλοφορίας, λίγες ώρες πριν από τη φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Τα νέα ηχητικά ντοκουμέντα αποτυπώνουν το χάος που επικρατούσε στη διαχείριση κυκλοφορίας των τρένων.
Σταθμάρχης: Το 63 το άκουσες πουθενά;
Σταθμάρχης: Είναι στη Σίνδο.
Σταθμάρχης: Στη Σίνδο; Εντάξει, ωραία θα το στείλω κι αυτό.
Σταθμάρχης: Έγινε.
Σταθμάρχης: Ντάξει; Την ίδια διαδικασία, το νου μας.
Σταθμάρχης: Ναι.
Η επιβατική αμαξοστοιχία 63 ταξιδεύει αλλά οι σταθμάρχες λειτουργούν στα «τυφλά», υπολογίζοντας, στο περίπου, πού μπορεί να βρίσκεται.
Σταθμάρχης: Το 63 λέω που είναι;
Σταθμάρχης: Το 63 δεν ξέρω, ούτε στο Πλατύ δεν πρέπει να είναι ακόμα.
Σταθμάρχης: Α δεν έφτασε διασταύρωση εκεί;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι, όχι
Η επικοινωνία ανάμεσα στους σταθμάρχες συνεχίζεται. Το τρένο γεμάτο επιβάτες βρίσκεται στις γραμμές και ο σταθμάρχης της Λάρισας επικοινωνεί με άλλο συνάδελφό του για να μάθει πού βρίσκεται.
Ταυτόχρονα όμως, έχει να διαχειριστεί άλλα δύο υπεραστικά, το ένα εκ των οποίων έχει μείνει στη Ζάχαρη και στέλνει μηχανή για να το παραλάβει.
Σταθμάρχης: Έλα, έρχεται σε εσένα το 63;
Σταθμάρχης: Ναι έρχεται.
Σταθμάρχης: Α, ωραία, το σταματάς έτσι;
Σταθμάρχης: Ναι, ναι, ναι.
Σταθμάρχης: Το 2594 τι κάνει;
Σταθμάρχης: Ε θα το τραβήξω πίσω εγώ.
Σταθμάρχης: Εντάξει.
Σταθμάρχης: Πάει μηχανή. Άστο αυτό μη σε απασχολεί. Εσύ κοίτα το 2696, όπως πέρασε το 60. Το 63 το μουλαρώνεις εκεί.
Σταθμάρχης: Ναι, ναι , ναι.
Σκόρπιες εντολές
Οι επικοινωνίες μεταξύ των σταθμαρχών δεν έχουν τέλος. Ταυτόχρονα μάλιστα, φαίνεται πως παίρνουν και εντολές από προϊστάμενο, οι οποίες, όμως, είναι ανεφάρμοστες.
Σταθμάρχης: Πήρε τηλέφωνο το Λιτόχωρο και μου είπε να σας δώσω γραμμή της καθόδου ελεύθερη για να στείλετε το τρένο.
Σταθμάρχης: Έτσι, από μόνος του πήρε τέτοια πρωτοβουλία;
Σταθμάρχης: Δε νομίζω, είπε θα επικοινωνήσει με τον προϊστάμενο.
Σταθμάρχης: Ποιον προϊστάμενο;
Σταθμάρχης: Έτσι, είχε πει ο Μ…
Σταθμάρχης: Γιατί ο προϊστάμενος από το σπίτι του κάνει κυκλοφορία;
Το χάος που κυριαρχεί στη διαχείριση των γραμμών είναι απερίγραπτο. Το παραδέχονται και οι ίδιοι οι υπάλληλοι. Τα τρένα ταξιδεύουν αλλά ο κλειδούχος έχει σχολάσει. Έτσι, σκέφτονται να φέρουν κάποιον, απ’ το σπίτι του.
Σταθμάρχης: Θα τον πάρει τηλέφωνο, σκέψου ότι αυτός μένει στην Κατερίνη.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ποιον θα πάρει τηλέφωνο, Κατερίνη;
Σταθμάρχης: Τον κλειδούχο.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Α, γιατί ο μικρός μου είπε σε κανένα μισάωρο το πολύ θα είναι εδώ ο κλειδούχος, άμα πούμε.
Σταθμάρχης: Ναι, ωραία, εντάξει, μακάρι να είναι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Μμ, καλά.
Σταθμάρχης: Μακάρι να είναι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Το χάος.
Σταθμάρχης: Το χάος.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Με το 2596 σου έρχονται οι μηχανοδηγοί.
Σταθμάρχης: Με το 2596;
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Έτσι μου είπε. Θα τρελαθώ τελείως.
Σταθμάρχης: Είναι καλά; Αφού έχει μπροστά το 60.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Έλα ντε τώρα. Πες μου εσύ. Πες μου εσύ.
Σταθμάρχης: Δε γίνεται. Θα μπλοκάρουμε εδώ πέρα. Θα μας γράψουν οι εφημερίδες. Στο λέω. Να ψάξουν να βρουν μηχανοδηγό.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Εγώ είπα στο Λιτόχωρο αν είναι, να διώξεις ανάποδα το… να βρει κλειδούχο. Να διώξεις ανάποδα το 60.
Σταθμάρχης: Στον σταθμάρχη του Λιτοχώρου; Το παιδάκι που ήρθε χθες;
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Να πάρει την επιθεώρησή του του είπα.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, πρέπει να βρεθεί και τρόπος να μεταφερθούν οι επιβάτες του προαστιακού που εγκλωβίστηκαν στη Ζάχαρη όταν άγνωστοι έκοψαν τα καλώδια.
Σταθμάρχης: Αυτοί οι επιβάτες, τι θα απογίνουν εκεί;
Σταθμάρχης: Με λεωφορεία. Έχει δέκα λεωφορεία τώρα εδώ.
Σταθμάρχης: Α, ήρθαν λεωφορεία;
Σταθμάρχης: Ναι, ήρθαν λεωφορεία.
Σταθμάρχης: Α, με ρωτάει κόσμος εδώ και δεν ξέρω.
Σταθμάρχης: 10 λεωφορεία έχει. 470 άτομα.
Σταθμάρχης: Πόσα;
Σταθμάρχης: 470 άτομα.
Σταθμάρχης: Ω, ω, ω, ω
Σταθμάρχης: 10 λεωφορεία.
Σταθμάρχης: Γέμισε λεωφορεία.
Σταθμάρχης: Γέμισε λεωφορεία εκεί έξω. Πανηγύρι.
Σε άλλη συνομιλία αναφέρονται στο «Βέλος» με τον εξής χαρακτηριστικό διάλογο:
Σταθμάρχης: Το «Βέλος» θα το διώξω ανάποδα εγώ από τον Βόλο εγώ. Να ξέρεις.
Σταθμάρχης: Άιντε πάλι. Καινούργιο κι αυτό.
Σταθμάρχης: Ε, ναι, αφού είναι κομμένη η γραμμή πάλι.
Σταθμάρχης: Πού είναι το «Βέλος» τώρα; 19… θα φτάσει. Ε, ρε …. Τι με έκανες τώρα.
Σταθμάρχης: Έχει θέμα η άνοδος. Τι σου έκανα ρε; Χάλασε το 2596, εγώ σου φταίω;
Σταθμάρχης: Τώρα πρέπει να το παλινδρομήσω αυτό.
Σταθμάρχης: Ποιο;
Σταθμάρχης: Το… κενό υλικού.
Σταθμάρχης: Ε, παλινδρόμησέ το, τι να κάνεις.
Σταθμάρχης: Πού να στείλω τώρα. Πρέπει… και πού να πάει; Θα ‘ρθει να μείνει και το άλλο εδώ;
Σταθμάρχης: Ποιο;
Σταθμάρχης: Πρέπει να το στείλω όλο μονή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο τώρα.
Σταθμάρχης: Στείλ’ το. Ναι. Τι θα πάθει; Έρχεται τίποτα από εκεί;
Σταθμάρχης: Πού να ξέρω; Πού να ξέρω; Και με ποιο… Έ, ρε Γιώργο. Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί; Ξέρεις με ποιον δουλεύεις από εκεί;
Σταθμάρχης: (γέλια) Ποιος είναι; Λέγε, έρχεται κανά τρένο από εκεί, δεν έρχεται.
Σταθμάρχης: Καλά, θα δω, θα δω… θα δω τι θα κάνω.
Ανιχνεύτηκε ξυλόλιο σε επτά δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας
Στο «φως» της δημοσιότητας ήρθαν τα αποτελέσματα δειγματοληψίας του Γενικού Χημείου του Κράτους που είχε γίνει σε λαμαρίνες και πλατφόρμες της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας τον Μάιο του 2024.
Στο σύνολο των 25 δειγμάτων που ελήφθησαν από την εμπορευματική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο έγκλημα των Τεμπών, ανιχνεύτηκε ξυλόλιο στα επτά σημεία.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί ο εντοπισμός ξυλολίου:
- στο εξωτερικό υλικό της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας
- στο εξωτερικό της πρώτης ηλεκτράμαξας
- σε υαλοβάμβακα της πρώτης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας
- στον κινητήρα της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας
- στο έδαφος βόρεια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης
- στο έδαφος νότια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης
- στη βάση του ανατολικού επικλινούς των ραγών
πηγή: pronews