Πρωτόγονες συνθήκες στο δίκτυο του ΟΣΕ, με τις αφύλακτες διαβάσεις να είναι κανονικότητα λόγω έλλειψης… ανταλλακτικών
Το τρένο σταματά, ένας σεκιούριτι κατεβαίνει στη διασταύρωση των σιδηροδρομικών γραμμών κάνοντας τον τροχονόμο σταματώντας φορτηγά, το τρένο περνά τη διασταύρωση και ο υπάλληλος επιβιβάζεται ξανά μέχρι την επόμενη αφύλακτη διάβαση του δικτύου του ΟΣΕ.
Αυτή είναι η καθημερινότητα στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης – Σερρών το 2023, ένα χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Οι μηχανοδηγοί που είχαν προειδοποιήσει με όλους τους τρόπους (επιστολές, απεργίες, μέχρι και εξώδικα) για τις ελλείψεις στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου πριν τα Τέμπη, απευθύνουν για ακόμα μία φορά κραυγή αγωνίας για τις πρωτόγονες συνθήκες που επικρατούν στο δίκτυο του ΟΣΕ.
Με ανοιχτή επιστολή τους επισημαίνουν ότι η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει καλυτερεύσει αλλά είναι ακόμα χειρότερη ένα χρόνο μετά, περιγράφοντας τις συνθήκες στις οποίες αναγκάζονται να εργάζονται, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι κωφεύουν στις εκκλήσεις τους, παρουσιάζοντας μία πλαστή εικόνα.
Πέρα από τις καταγγελίες των εργαζομένων, οι δημοσιογραφικές αποκαλύψεις για παραλίγο νέα Τέμπη στον σταθμό ΣΚΑ δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού για την ασφάλεια των τρένων στην Ελλάδα.
«Στη γραμμή προς Σέρρες ο ΟΣΕ τοποθετεί φύλακες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις ΜΟΝΟ όταν διέρχονται τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, αφήνοντας τα επιβατικά τρένα εκτεθειμένα και αναγκάζοντας την Hellenic Train να τοποθετήσει εποχούμενους φύλακες! Το τρένο σταματάει πριν την διάβαση, ο φύλακας κατεβαίνει από αυτό, την εξασφαλίζει, το τρένο διέρχεται και περιμένει τον φύλακα να ξαναεπιβιβαστεί σε αυτό!», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.
Βίντεο αποκαλύπτει τις πρωτόγονες συνθήκες
Το ThessToday κατέγραψε σε βίντεο την αδιανόητη σκηνή, όπου φαίνεται ο εργαζόμενος σεκιούριτι να αναλαμβάνει ρόλο τροχονόμου στις αφύλακτες διαβάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο ThessToday.gr, στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες οι τρεις κύριες διαβάσεις παραμένουν εκτός λειτουργίας και αφύλακτες από τις 15 Δεκεμβρίου του 2023.
Η αιτία είναι σύμφωνα με καταγγελίες, ότι ο ΟΣΕ, δεν βρίσκει ανταλλακτικά για τον μηχανισμό που ενεργοποιεί το σύστημα ασφαλείας, δηλαδή να κατέβουν οι μπάρες τη στιγμή που διέρχεται η επιβατική αμαξοστοιχία.
Είναι δε χαρακτηριστικό, το γεγονός ότι εδώ και τρεις μήνες και παρά τις καταγγελίες των μηχανοδηγών, η εταιρία ανανεώνει διαρκώς τη διορία για τη διόρθωση του ζητήματος: Από τα τέλη Ιανουαρίου μεταφέρθηκε στις 15 Φλεβάρη, μετά στα τέλη Φλεβάρη και τώρα ενημερώθηκαν για μια νέα, άγνωστη ημερομηνία και ενώ τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά με κίνδυνο ατυχημάτων.
Κίνδυνος ατυχημάτων
Μηχανοδηγός που εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξηγεί στο ThessToday.gr ότι σε περίπτωση βροχής και εξαιτίας της ολισθηρότητας στις γραμμές, το σενάριο θα μπορούσε να ήταν τελείως διαφορετικό.
«Φωνάζουμε για αυτό το ζήτημα εδώ και πόσους μήνες. Είναι μια συνηθισμένη, καθημερινή εικόνα. Πλέον, γνωρίζουμε και εμείς όσο και οι οδηγοί των φορτηγών το πώς θα κινηθούμε. Πάντα μειώνουμε ταχύτητα πριν πλησιάσουμε προς τη συγκεκριμένη διάβαση, η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο πολυσύχναστη στον συγκεκριμένο άξονα», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ωστόσο τους κινδύνους που εγκυμονούν αυτές οι συνθήκες.
«Επειδή έχουμε δει στο παρελθόν μηχανοδηγούς να μην μπορούν να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τις αμαξοστοιχίες από το σύστημα πέδησης λόγω της ολισθηρότητας, υπάρχει ο φόβος σε περίπτωση βροχής να προκληθούν ατυχήματα. Πρέπει επιτέλους κάποιος να μας ακούσει, διότι ένα χρόνο μετά τα Τέμπη η κατάσταση στον ΟΣΕ παραμένει δραματική, ίσως χειρότερα από ό,τι ήταν πριν την τραγωδία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πηγή: in.gr