Σε τροχιά διεύρυνσης των απωλειών της προηγούμενης εβδομάδας κινούνται σήμερα Δευτέρα οι τιμές του πετρελαίου στις ασιατικές αγορές, στη σκιά των ανησυχιών για περαιτέρω αυξήσεις επιτοκίων την επόμενη εβδομάδα από ΕΚΤ και Fed, του προβληματισμού για την παγκόσμια οικονομία και τις προοπτικές για τη ζήτηση καυσίμων. Τα δεδομένα αυτά βάρυναν περισσότερο στις κινήσεις των επενδυτών σε σχέση με τη στήριξη που παρέχει στις τιμές η προοπτική στενότερων προμηθειών μετά την αιφνιδιαστική ανακοίνωση του ΟΠΕΚ+ για περιορισμό της ημερήσιας παραγωγής.
Έτσι, το αργό Brent βρισκόταν στα 81,18 δολάρια των βαρέλι στις 2.45 ώρα Ελλάδος, σημειώνοντας απώλειες κατά 0,6% ή 48 σεντς, ενώ το αμερικανικό αργό βρισκόταν στα 77,39 δολάρια το βαρέλι, μειωμένο κατά 48 σεντς, επίσης 0,6% χαμηλότερα σε σχέση με το κλείσιμο της Παρασκευής.
Οι πιέσεις
Να σημειωθεί ότι και τα δύο συμβόλαια αναφοράς κατέγραψαν απώλειες περισσότερο από 5% την περασμένη εβδομάδα, την πρώτη εβδομαδιαία πτώση τους μετά από 4 εβδομάδες, καθώς η διαφαινόμενη ζήτηση βενζίνης στις ΗΠΑ είναι μικρότερη έναντι του περσινού αντίστοιχου διαστήματος, υποδαυλίζοντας τις ανησυχίες για ύφεση στον κορυφαίο καταναλωτή πετρελαίου στον κόσμο.
Τα αδύναμα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ και τα απογοητευτικά εταιρικά κέρδη από τον τεχνολογικό τομέα πυροδότησαν ανησυχίες για την ανάπτυξη και την αποστροφή του κινδύνου στους επενδυτές, δήλωσε η αναλύτρια της CMC Markets, Tina Teng, στο CNBC. Σύμφωνα με την ίδια, η σταθεροποίηση του δολαρίου και η άνοδος των αποδόσεων των ομολόγων πιέζουν επίσης τις αγορές εμπορευμάτων.
Οι κεντρικές τράπεζες από τις ΗΠΑ μέχρι την ΕΕ και τη Βρετανία αναμένεται να αυξήσουν εκ νέου τα επιτόκια στις συνεδριάσεις της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου, στην προσπάθεια τιθάσευσης του υψηλού δομικού πληθωρισμού που επιμένει.
Την ίδια στιγμή, η ανώμαλη οικονομική ανάκαμψη της Κίνας μετά την πανδημία είναι ένας ακόμη παράγοντας που θολώνει τις προοπτικές της ζήτησης πετρελαίου, αν και τα κινεζικά τελωνειακά στοιχεία έδειξαν την Παρασκευή ότι ο κορυφαίος εισαγωγέας αργού στον κόσμο κατέγραψε όγκο ρεκόρ τον Μάρτιο. Οι εισαγωγές της Κίνας από τους κορυφαίους προμηθευτές της, τη Ρωσία και τη Σαουδική Αραβία ξεπέρασαν τα 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) η καθεμία.
Οι στηρίξεις
Ωστόσο, τα περιθώρια διύλισης στην Ασία έχουν αποδυναμωθεί λόγω της παραγωγής ρεκόρ από τα κορυφαία διυλιστήρια στην Κίνα και στην Ινδία, περιορίζοντας τη διάθεση της ευρύτερης περιοχής για φόρτωση προμηθειών στη Μέση Ανατολή τον Ιούνιο.
Πάντως, αναλυτές και έμποροι παραμένουν αισιόδοξοι για την ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων από την πλευρά της Κίνας προς το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και φυσικά δεν υποτιμούν καθόλου τον συνδυασμό της ζυξημένης ζήτησης με τις πρόσθετες περικοπές της παραγωγής που σχεδιάζονται από τον ΟΠΕΚ+.
«Η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου της Κίνας αναμένεται να είναι πιο καθοριστική στη διαμόρφωση των τιμών από ό, τι η επιβράδυνση της ζήτησης του ΟΟΣΑ στο εγγύς μέλλον, ενώ οι κυρώσεις και οι περιορισμοί προσφοράς προσθέτουν προοπτική ανόδου στις τιμές», δήλωσαν αναλυτές της Εθνικής Τράπεζας της Αυστραλίας, προσθέτοντας ότι το Brent μπορεί να ανέλθει στα 92 δολάρια το βαρέλι μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου.
Πηγή: ΟΤ