Δέος ή ανατριχίλα; Tο ρομπότ της Tesla περνά από το μύθο στην παραγωγή και αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού.
Το Optimus, το ανθρωποειδές που ο Έλον Μασκ θεωρεί ότι θα καθορίσει την αξία της εταιρείας περισσότερο κι από τα αυτοκίνητα, μπαίνει στο τελευταίο σπριντ πριν από την εμπορική του πορεία και ανοίγει μια ανατριχιαστική –και συνάμα συναρπαστική– σελίδα στην ανθρώπινη ιστορία.
Η τιμή-στόχος που έχει περιγραφεί δημόσια κινείται στο εύρος 25.000–30.000 δολαρίων, κάτι που μεταφράζεται περίπου σε 22.000 – 25.000 ευρώ για την Ευρώπη με τις σημερινές ισοτιμίες και προ φόρων. Δεν μιλάμε απλά για άλλη μια συσκευή στο σπίτι μας, αλλά για ένα γενικής χρήσης ανθρωποειδές που φιλοδοξεί να εκτελεί δουλειές στο σπίτι, στην αποθήκη, στο γραφείο και στη βιομηχανία, ενώ το hardware του θα «κουμπώνει» πάνω σε ένα λογισμικό που θα αναβαθμίζεται συνεχώς over-the-air, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα αυτοκίνητα της Tesla.
Στο επίπεδο του χρονοδιαγράμματος, η ίδια η Tesla έχει «κλειδώσει» την επόμενη μεγάλη αποκάλυψη του Optimus για τις αρχές του 2026 (η τελική έκδοση V3), ενώ στην τελευταία τριμηνιαία ενημέρωση ο Μασκ μίλησε για εκκίνηση παραγωγής τους επόμενους μήνες. Μέχρι τότε, τα πρώτα ρομπότ προορίζονται να δουλέψουν μέσα στα εργοστάσια της Tesla, ως πιλοτική εφαρμογή πριν ξεκινήσουν οι εξωτερικές παραδόσεις. Πρόκειται για ρεαλιστικό βηματισμό που ταιριάζει με την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και την ανάγκη να αποδειχθεί αξιοπιστία, ανθεκτικότητα και ασφάλεια σε 24ωρα περιβάλλοντα λειτουργίας.
Τι θα μπορεί να κάνει;
Στις τελευταίες επιδείξεις, το Optimus έδειξε βελτιωμένη ισορροπία, πιο ανθρώπινη κίνηση και χέρια με υψηλή δεξιοτεχνία, με στόχευση σε «βαρετές, επαναλαμβανόμενες ή επικίνδυνες» εργασίες. Η γενιά 2 κατέβασε βάρος, αύξησε ταχύτητα και απέκτησε περισσότερους αισθητήρες στα δάχτυλα, ενώ στον ορίζοντα της V3 ο στόχος είναι ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία και αντοχή.
Στο εμπορικό σκέλος, η Tesla έχει περιγράψει ξεκάθαρα ότι βλέπει το Optimus ως προϊόν μαζικής παραγωγής. Αυτό σημαίνει ότι η λογική διάθεσης θα ακολουθήσει το γνώριμο μοντέλο της μάρκας, από τα αυτοκίνητα: online παραγγελία και φυσική παρουσία σε εκθέσεις/στούντιο Tesla. Με ορόσημο το 2026 για τις πρώτες εξωτερικές πωλήσεις, η Ευρώπη βρίσκεται στο πλάνο, υπό την προϋπόθεση συμμόρφωσης με το πλαίσιο CE/μηχανών και τις ειδικές ρυθμίσεις ασφαλείας για συνεργατικά ρομπότ. Η στόχευση είναι παγκόσμια, άρα και η Ελλάδα θα περιλαμβάνεται στους διαθέσιμους προορισμούς διάθεσης, με τα πρώτα κομμάτια πιθανότατα να κατευθύνονται σε επιχειρήσεις/οργανισμούς πριν ανοίξει η λιανική για ιδιώτες.
Γιατί η τιμή γύρω στα 25.000 ευρώ είναι «καλή» και ταυτόχρονα ανατριχιαστική;
Διότι συμπιέζει το κόστος εισόδου σε ένα επίπεδο που μέχρι χθες ήταν απλησίαστο για ένα ανθρωποειδές με τέτοιο εύρος ικανοτήτων. Αν επιβεβαιωθεί, μια τέτοια τιμή θα ανοίξει αλυσίδα χρήσεων από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη λιανική μέχρι την οικιακή φροντίδα και την υποστήριξη ηλικιωμένων, φέρνοντας για πρώτη φορά «ανθρώπινη» μορφή ρομπότ σε mainstream κλίμακα. Και αυτό είναι το σημείο που μετατρέπει τον ενθουσιασμό σε δέος: η είσοδος ανθρωποειδών στην καθημερινότητα δεν είναι πια σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά μια εμπορική πραγματικότητα που πλησιάζει.
Στο διά ταύτα, ένα ανθρωποειδές γύρω στα 30.000 ευρώ που θα εκτελεί «αρκετές δουλειές» και θα γίνεται κάθε μήνα εξυπνότερο με updates, δεν είναι απλώς μια ακόμη τεχνολογική κυκλοφορία. Είναι μια συλλογική στιγμή ενηλικίωσης απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη με σώμα. Ανατριχιαστική, γιατί φέρνει τον καθρέφτη μας στο σαλόνι και στην επιχείριση. Συγκλονιστική, γιατί υπόσχεται παραγωγικότητα, ασφάλεια και νέες υπηρεσίες που σήμερα δεν υπάρχουν. Και πρακτική, γιατί, όπως όλα δείχνουν, θα μπορείς να το παραγγείλεις όπως παραγγέλνεις ένα αυτοκίνητο: online και με παραλαβή από το πλησιέστερο Tesla space. Το αν θα μας αλλάξει τη ζωή; Μάλλον είναι το λάθος ερώτημα. Το σωστό είναι πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούμε εμείς σε έναν κόσμο όπου τα ρομπότ θα ζουν και θα δουλεύουν δίπλα μας.
Πηγή: newsauto.gr

 
				 
													




 
								 
								 
								 
								 
								