Αεροπορικές εταιρείες: Δοκιμάζουν τις αντοχές των επιβατών με αυξήσεις στα ναύλα

8'

Το μέσο έσοδο ανά επιβάτη των αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε 6,2% το 2023 και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω κατά 1,8% φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της ΙΑΤΑ

O ι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες δοκιμάζουν τις αντοχές των επιβατών τους, σχεδιάζοντας να αυξήσουν και φέτος τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και κατ’ επέκταση τα κέρδη τους, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Στην προσπάθειά τους να εκμεταλλευθούν στο έπακρο την ταξιδιωτική έκρηξη μετά την πανδημία του κορονοϊού, έχουν δύο ατού. Πρώτον, τη ζήτηση για ταξίδια που συνεχίζει να είναι υψηλή, όπως δείχνουν οι κρατήσεις, ιδιαίτερα για τις καλοκαιρινές διακοπές. Δεύτερον, το γεγονός ότι η δυναμικότητα του στόλου τους δεν έχει αυξηθεί, λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των παραγγελιών που έχουν κάνει στην Airbus και την Boeing καθώς και της καθήλωσης κάποιων αεροσκαφών με κινητήρες RTX λόγω πιθανών βλαβών τους.

Δυσκολεύονται, έτσι, να αυξήσουν τον αριθμό των πτήσεων για να καλύψουν τη ζήτηση και αυτό, με τη σειρά του, επιτρέπει στις εταιρείες να έχουν υψηλά ναύλα και να μετακυλίουν στους επιβάτες τις όποιες αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων, των καυσίμων και στο κόστος συντήρησης των αεροπλάνων.

Αύξηση 6,2% στο μέσο έσοδο ανά επιβάτη

Η συγκυρία αυτή οδήγησε στην αύξηση του μέσου εσόδου ανά επιβάτη κατά 6,2% πέρυσι – για τρίτη συνεχόμενη χρονιά – ενώ αναμένεται να υπάρξει και νέα αύξηση φέτος, αν και μικρότερη σε ποσοστό, περίπου 1,8%, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορέων, ΙΑΤΑ.

αεροπορικές εταιρείες, έσοδο ανά επιβάτη

Για το καλοκαίρι, το μέσο έσοδο των ευρωπαϊκών εταιρειών αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από πέρυσι, πιθανόν κατά 8,5%, ενώ προβλέπεται πως θα συνεχίσει να αυξάνεται και το 2025 καθώς η ταξιδιωτική ζήτηση και οι καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών θα συνεχίζονται, σύμφωνα με προβλέψεις της εταιρείας Bernstein.

Ο αναλυτής της Bernstein, Tobias Fromme, εκτιμά ότι η ζήτηση θα έχει αυξηθεί κατά περίπου 15-20% αυτό το καλοκαίρι σε σχέση με το 2019, ενώ η δυναμικότητα του στόλου θα έχει αλλάξει ελάχιστα.

«Τα υψηλότερα ναύλα φέτος το καλοκαίρι θα συνεχίσουν να καθοδηγούν τα κέρδη. Οι αεροπορικές εταιρείες θα βγάλουν περισσότερα χρήματα, επειδή οι πελάτες εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα», δήλωσε στέλεχος της Artemis Investment.

Τα αεροπορικά εισιτήρια που πωλήθηκαν μέσω των αμερικανικών ταξιδιωτικών γραφείων τον Ιανουάριο ήταν τα υψηλότερα για τον μήνα αυτό, σύμφωνα με τα στοιχεία της Airlines Reporting Corp (ARC), με τις μέσες τιμές των εισιτηρίων να είναι αυξημένες κατά 3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Από το 2019, οι ναύλοι προς τη Βόρεια Αμερική έχουν αυξηθεί κατά 30%, ενώ οι ναύλοι προς την Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 25%.

Τα αποτελέσματα της IAG και της Air France-KLM

Οι καλοκαιρινές κρατήσεις θα είναι εκεί που θα εστιάσουν οι επενδυτές την Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου, όταν η IAG, ιδιοκτήρια της British Airways, και η Air France-KLM δημοσιεύσουν τα αποτελέσματα του 2023, τα οποία αναμένεται να δείχνουν υψηλότερα λειτουργικά κέρδη, σύμφωνα με ανάλυση της LSEG.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλού κόστους Ryanair και EasyJet δήλωσαν ότι οι κρατήσεις για το καλοκαίρι είναι πολύ ισχυρές, αν και η Ryanair ήταν πιο συγκρατημένη λόγω προβλημάτων με τις πωλήσεις μέσω διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων.

Τα λειτουργικά κέρδη της Delta προβλέπεται να αυξηθούν κατά 3% στα 6,5 δισ. δολάρια το 2024, σύμφωνα με τη LSEG, ενώ τα κέρδη της United Airlines εκτιμάται ότι θα μείνουν αμετάβλητα στα 5,1 δισ. δολάρια.

Η ζήτηση μπορεί να εξασθενίσει 

Μέχρι στιγμής, η εκτίναξη των ναύλων δεν έχει επηρεάσει τη ζήτηση. Η United δήλωσε ότι οι κρατήσεις και οι αποδόσεις στα υπερατλαντικά δρομολόγια της  αναμένεται να παραμείνουν ισχυρές φέτος.

Τα ταξίδια στην Κίνα, μία από τις τελευταίες αγορές που βγήκαν από το lock out της πανδημίας, έχουν επίσης ανακάμψει, με τα έσοδα από τον τουρισμό να ξεπερνούν τα προ της πανδημίας επίπεδα κατά τη διάρκεια των διακοπών για το κινεζικό νέο έτος.

«Μιλήστε με οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία αυτή τη στιγμή και θα σας πουν ότι οι μελλοντικές κρατήσεις τους φαίνονται καλές για το φετινό καλοκαίρι», δήλωσε ο Paul Charles, ιδρυτής του πρακτορείου PC.

Οσο οι οικονομικές προοπτικές παραμένουν σταθερές, οι καταναλωτές μπορεί να συνεχίσουν να ανέχονται τις υψηλές τιμές, σύμφωνα με επενδυτές και αναλυτές.

Ορισμένοι όμως ανησυχούν ότι η τάση αυτή μπορεί να εξασθενίσει, ιδίως μετά τις πρόσφατες υφέσεις στην Ιαπωνία, τη Βρετανία και τη Γερμανία.

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις Hilton Worldwide και Marriott International καθώς και το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο Expedia έχουν ήδη αναφερθεί στο τέλος των απωθημένων λόγω πανδημίας ταξιδιών (revenge travel).

Με πληροφορίες από Reuters

Πηγή: imerisia.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν