Εκρητική αύξηση παρουσίασαν, το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και, μάλιστα, σε παγκόσμιο επίπεδο εφόσον οι αερομεταφορείς αναπροσαρμόζουν τα οικονομικά τους και το πρόγραμμά τους μετά την πανδημία του κορονοϊού.
Οι μέσες τιμές εισιτηρίων σε περισσότερα από 600 από τα πιο δημοφιλή δρομολόγια του κόσμου αυξήθηκαν, σύμφωνα με τους «Financial Times», με ετήσιο ρυθμό 27,4% τον Φεβρουάριο, τον τελευταίο μήνα για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, σηματοδοτώντας τον 15ο συνεχόμενο μήνα διψήφιας αύξησης, όπως προκύπτει από την ανάλυση δεδομένων της Cirium.
Αντίθετα, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ, ένας δείκτης του παγκόσμιου πληθωρισμού στις ανεπτυγμένες οικονομίες, έχει μικρότερη από τη μισή άνοδο τη συγκεκριμένη περίοδο. Το μέσο εισιτήριο οικονομικής θέσης για απλή μετάβαση από το Χίθροου του Λονδίνου προς το JFK της Νέας Υόρκης ήταν 343 δολάρια τον Φεβρουάριο, 23% υψηλότερα από τον ίδιο μήνα του 2019.
Οι ναύλοι μεταξύ Νέας Υόρκης και Σιγκαπούρης ήταν 45% υψηλότεροι στα 887 δολάρια, ενώ τα εισιτήρια από Ντουμπάι προς Φρανκφούρτη αυξήθηκαν κατά 51% στα 360 δολάρια. Η προθυμία των επιβατών να πληρώσουν υψηλούς ναύλους υπογραμμίζει τη μανιώδη ανάκαμψη της ζήτησης για πτήσεις τον περασμένο χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες απολαμβάνουν μια χρυσή περίοδο μετά την πανδημία. Η American Airlines κατέγραψε έσοδα ρεκόρ πρώτου τριμήνου στα πιο πρόσφατα αποτελέσματα της, ενώ η Lufthansa δήλωσε ότι αναμένει τα προσαρμοσμένα κέρδη να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019 αυτή την άνοιξη.
Η υψηλή ζήτηση για ταξίδια έρχεται σε μια στιγμή που οι αεροπορικές εταιρείες μετακυλίουν αυξημένα κόστη στους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και των μισθών. Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί επειδή πολλοί αερομεταφορείς καθυστέρησαν να επαναφέρουν τα προγράμματα πτήσεων στα επίπεδα προ της πανδημίας, εν μέρει λόγω της παγκόσμιας έλλειψης αεροσκαφών.
Τι λένε οι αναλυτές
Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί επειδή πολλοί αερομεταφορείς αργούν να ανακατασκευάσουν τα προ της πανδημίας προγράμματα πτήσεών τους, εν μέρει λόγω της παγκόσμιας έλλειψης αεροσκαφών. Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η συγκριτικά περιορισμένη προσφορά θέσεων σε μια περίοδο υψηλής ζήτησης βοήθησε στη συγκράτηση των τιμών και μείωσε τους ναύλους.
Ο Luis Gallego, διευθύνων σύμβουλος της IAG, δήλωσε ότι «είναι προς το συμφέρον μας να προσφέρουμε ανταγωνιστικές τιμές». Πρόσθεσε, όμως, ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να μετακυλήσουν το αυξανόμενο κόστος στο περιβάλλον «υψηλού πληθωρισμού».
Οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως προβλέπουν τη ζήτηση με «απίστευτη ακρίβεια», πράγμα που σημαίνει ότι γνωρίζουν έναν χρόνο πριν ποιες πτήσεις θα είναι πλήρεις και μπορούν να χρεώνουν υψηλούς ναύλους από τη στιγμή που τα εισιτήρια διατίθενται για πρώτη φορά προς πώληση ως απάντηση, δήλωσε ο Oliver Ranson, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Airline Revenue Economics.
Ωστόσο, είπε ότι η πανδημία έχει περιπλέξει αυτό το μοντέλο, καθώς τα πρότυπα ζήτησης εξακολουθούν να μεταβάλλονται, πράγμα που σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συχνά επιστρέψει σε ένα διαφορετικό μοντέλο αύξησης των τιμών ανάλογα με τις πωλήσεις και αύξησης των τιμών για όσους κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή.
Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ένας από τους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ανασυγκροτούν τα οικονομικά τους αφού θα χάσουν συνολικά σχεδόν 200 δισ. δολάρια μεταξύ 2020 και 2022, σύμφωνα με τον οργανισμό της IATA.
Πηγή: ieidiseis.gr