Σε αυλή σπιτιού βρέθηκε η πόρτα που αποκολλήθηκε από το Boeing – Βουτιά 8% στη μετοχή

9'

Ομοσπονδιακοί ερευνητές στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν το τμήμα της πόρτας, που εκτινάχθηκε από το Boeing 737 Max της Alaska Airlines στη μέση μιας πτήσης την περασμένο Παρασκευή, σε ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθειά τους να καταλάβουν τι πήγε στραβά με το αεροσκάφος

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ανακοίνωσε αργά την Κυριακή ότι το «αναζητούμενο βασικό στοιχείο» από το αεροσκάφος Boeing 737 MAX 9 που οδήγησε στην προσγείωση έκτακτης ανάγκης, εντοπίστηκε στην πίσω αυλή ενός προαστιακού σπιτιού.

Η πόρτα εκτινάχθηκε από την αριστερή πλευρά του αεροσκάφους μετά την απογείωση από το Πόρτλαντ του Όρεγκον, καθ’ οδόν προς το Οντάριο της Καλιφόρνια, αποσυμπιέζοντας το αεροπλάνο και αναγκάζοντας τους πιλότους να γυρίσουν πίσω και να προσγειωθούν με ασφάλεια για τους 171 επιβάτες και τα έξι μέλη του πληρώματος.

Οι μετοχές της Boeing που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της στη Φρανκφούρτης υποχωρούν κατά σχεδόν 8%. Στον αντίποδα οι μετοχές της Airbus ενισχύονται κατά 1,25%.

Κατόπιν αυτού, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) διέταξε να αναστολή στις πτήσεις για 171 αεροσκάφη Boeing MAX 9 στα οποία είναι εγκατεστημένο το ίδιο πάνελ, το οποίο ζυγίζει περίπου 60 λίβρες (27 κιλά) και καλύπτει πόρτα εξόδου που χρησιμοποιείται κυρίως από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Το κομμάτι εντοπίστηκε την Κυριακή από έναν δάσκαλο στο σχολείο του Πόρτλαντ, ο οποίος ταυτοποιήθηκε μόνο ως «Μπομπ» στη γειτονιά Cedar Hills, ο οποίος το βρήκε στην αυλή του σπιτιού του, υπογράμμισε η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, λέγοντας ότι ήταν «πολύ ανακουφισμένη» που βρέθηκε.

Νωρίτερα, είχε δηλώσει στους δημοσιογράφους ότι το τμήμα του αεροσκάφους ήταν το «εξάρτημα -κλειδί» για να προσδιοριστεί γιατί συνέβη το ατύχημα.

Ανάλογα προβλήματα
Η Χόμεντι αποκάλυψε επίσης, ότι η λυχνία αστοχίας αυτόματης πίεσης άναψε στο ίδιο αεροσκάφος της Alaska Airlines στις 7 Δεκεμβρίου, 3 Ιανουαρίου και 4 Ιανουαρίου, αλλά δεν ήταν σαφές εάν υπήρχε κάποια σχέση μεταξύ αυτών των περιστατικών και του ατυχήματος.

Ο αερομεταφορέας με έδρα το Σιάτλ είπε νωρίτερα σε απάντηση σε ερωτήσεις σχετικά με τις προειδοποιητικές λυχνίες ότι οι εγγραφές συστημάτων συμπίεσης αεροσκαφών ήταν τυπικές σε εμπορικές αεροπορικές επιχειρήσεις με μεγάλα αεροπλάνα.

Και υπογράμμισε ότι «σε κάθε περίπτωση, η εγγραφή αξιολογήθηκε πλήρως και επιλύθηκε σύμφωνα με τις εγκεκριμένες διαδικασίες συντήρησης και σε πλήρη συμμόρφωση με όλους τους ισχύοντες κανονισμούς της FAA».

Η Alaska Airlines πρόσθεσε ότι έχει μια εσωτερική πολιτική να περιορίζει τα αεροσκάφη με πολλαπλές εγγραφές συντήρησης σε ορισμένα συστήματα από μεγάλες πτήσεις πάνω από το νερό που δεν απαιτούνταν από την FAA.

«Βγήκε η πόρτα»
«Το πιο εκπληκτικό πράγμα για μένα είναι ότι η πόρτα βγήκε», σχολίασε στους Financial Times ο Τζον Κοξ, ένας συνταξιούχος πιλότος και διευθύνων σύμβουλος της Safety Operating Systems, μιας εταιρείας συμβούλων για την ασφάλεια της αεροπορίας. Άλλοι τύποι αεροσκαφών χρησιμοποιούν ανάλογες πόρτες, σημείωσε, προσθέτοντας: «Δεν γνωρίζω καμία περίπτωση όπου αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν».

Δεδομένου ότι το αεροσκάφος ήταν μόλις δύο μηνών, οι ερευνητές θα εξετάσουν «με μεγάλη λεπτομέρεια τα αρχεία συναρμολόγησης και τις επιθεωρήσεις διασφάλισης ποιότητας αυτού του τμήματος του αεροπλάνου», είπε ο Κοξ.

Μάλιστα η Χόμεντι υποστήριξε ότι ενώ η έρευνα επικεντρώνεται στο περιστατικό της Alaska Airlines και όχι στον στόλο Max της Boeing γενικότερα, «θα πάμε εκεί που θα μας οδηγήσει η έρευνα».

Υπάρχουν 215 αεροσκάφη Max 9 σε υπηρεσία παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία της αεροπορικής εταιρείας συμβούλων Cirium. Οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς είναι η United Airlines και η Alaska Airlines στις ΗΠΑ, η Turkish Airlines και η Copa Airlines του Παναμά.

Η Copa ανακοίνωσε ότι ανέστειλε προσωρινά τις πτήσεις 21 αεροσκαφών Boeing 737 Max 9. Η Τουρκία είπε ότι απέσυρε τον μικρό στόλο της με πέντε αεροσκάφη Max 9.

Η Alaska Airlines ακύρωσε το 21% των πτήσεών της την Κυριακή, ενώ η United ακύρωσε το 8%, σύμφωνα με τον ιστότοπο δεδομένων πτήσεων FlightAware. Οι Copa και Aeroméxico ανέφεραν ακυρώσεις στο 14% και στο 11%, αντίστοιχα.

Στο στόχαστρο η Boeing
Το ατύχημα έθεσε ξανά την Boeing στο στόχαστρο καθώς αναμένει την πιστοποίηση του μικρότερου MAX 7 καθώς και του μεγαλύτερου MAX 10, το οποίο χρειάζεται για να ανταγωνιστεί ένα βασικό μοντέλο της Airbus.

Το 2019, οι παγκόσμιες αρχές υπέβαλαν όλα τα αεροπλάνα MAX σε μια γενικότερη καθήλωση που διήρκεσε 20 μήνες μετά τις συντριβές στην Αιθιοπία και την Ινδονησία που συνδέονται με κακοσχεδιασμένο λογισμικό πιλοτηρίου στοίχισαν συνολικά 346 ανθρώπους.

Μεγάλα οικονομικά προβλήματα
Η Boeing, η οποία είναι επιβαρυμένη με χρέος ύψους 39 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ήταν απρόθυμη να επενδύσει σε ένα ολοκαίνουργιο αεροπλάνο έως ότου η τεχνολογία των κινητήρων ωριμάσει την επόμενη δεκαετία. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στην πιστοποίηση του MAX 10 θα μπορούσαν να θέσουν τη στρατηγική της Boeing για τη γεφύρωση του 2020 υπό νέα πίεση, δήλωσαν οι αναλυτές.

Οι αγώνες της Boeing έρχονται επίσης υπό το άγρυπνο μάτι της Κίνας, μιας βασικής αγοράς που έκλεισε σε μεγάλο βαθμό για τον κατασκευαστή αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια, καθώς οι ανησυχίες για την ασφάλεια του MAX επικαλύφθηκαν με τις εμπορικές εντάσεις.

Κινέζοι αξιωματούχοι αναζήτησαν ενημερώσεις σχετικά με το περιστατικό στην Αλάσκα το Σάββατο, δήλωσαν πηγές. Από τότε που το 737 MAX καθηλώθηκε στο έδαφος τον Μάρτιο του 2019, οι μετοχές της Boeing έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 40%, ενώ οι μετοχές της Airbus έχουν αυξηθεί κατά 25%.

Πηγή: ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν