Είχε αποκαλύψει ότι τοποθετούσαν σκόπιμα εξαρτήματα κατώτερα των προτύπων ασφαλείας
Μυστήριο επικρατεί γύρω από τον θάνατο πρώην υπάλληλου της Boeing που βρέθηκε νεκρός στο αυτοκίνητό του ενώ κατέθετε μήνυση εναντίον της εταιρείας. Ο ίδιος είχε αποκαλύψει ότι οι εργαζόμενοι μετά από πίεση τοποθετούσαν σκόπιμα εξαρτήματα κατώτερα των προτύπων ασφαλείας.
Σύμφωνα με το BBC o 62χρονος Τζον Μπάρνετ, που είχε εργαστεί για 32 χρόνια στην εταιρεία, βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου. Ο δικηγόρος του χαρακτήρισε τον θάνατό του ως «τραγικό». Σε ανακοίνωσή της η Boeing είπε: «Λυπούμαστε για τον θάνατο του κ. Μπάρνετ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του».
Ο ιατροδικαστής ανέφερε οτι ο 62χρονος πέθανε από «αυτοπροκαλούμενο» τραύμα στις 9 Μαρτίου, ενώ η αστυνομία διεξάγει έρευνα. Ο θάνατός του Μπάρνετ έρχεται σε μια στιγμή που τα πρότυπα παραγωγής τόσο της Boeing όσο και του βασικού προμηθευτή της Spirit Aerosystems βρίσκονται υπό διεξοδικό έλεγχο.
Ενόχλησαν οι αποκαλύψεις του;
Ο Μπάρνετ το 2019, είχε πει στο BBC ότι οι εργαζόμενοι υπό πίεση τοποθετούσαν σκόπιμα εξαρτήματα κατώτερα των προτύπων ασφαλείας σε αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής. Είπε επίσης ότι είχε αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες αναπνοής δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Αποκάλυψε επίσης μετά την έναρξη των εργασιών στη Νότια Καρολίνα ότι είχε ανησυχήσει πως η βιασύνη για την κατασκευή νέου αεροσκάφους σήμαινε ότι η διαδικασία συναρμολόγησης ήταν βιαστική και η ασφάλεια διακυβεύτηκε, κάτι που η εταιρεία αρνήθηκε. Αργότερα είπε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι απέτυχαν να ακολουθήσουν τις διαδικασίες που αποσκοπούσαν στην παρακολούθηση εξαρτημάτων μέσω του εργοστασίου, επιτρέποντας την εξαφάνιση ελαττωματικών εξαρτημάτων. Είπε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, εξαρτήματα κατώτερα των προτύπων αφαιρέθηκαν ακόμη και από κάδους σκραπ και τοποθετήθηκαν σε αεροπλάνα που κατασκευάζονταν για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής. Ισχυρίστηκε επίσης ότι οι δοκιμές σε συστήματα οξυγόνου έκτακτης ανάγκης που επρόκειτο να τοποθετηθούν στο 787 έδειξαν ποσοστό αποτυχίας 25%, που σημαίνει ότι ένας στους τέσσερις θα μπορούσε να αποτύχει να αναπτυχθεί σε μια πραγματική έκτακτη ανάγκη. Τόνισε τέλος είπε ότι είχε ειδοποιήσει τους διευθυντές για τις ανησυχίες του, αλλά δεν είχε γίνει καμία ενέργεια.
Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του. Ωστόσο, μια επισκόπηση του 2017 από τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), επιβεβαίωσε ορισμένες από τις ανησυχίες του. Διαπίστωσε ότι η θέση τουλάχιστον 53 «μη συμμορφούμενων» εξαρτημάτων στο εργοστάσιο ήταν άγνωστη και ότι θεωρούνταν εξαφανισμένα. Η Boeing έλαβε εντολή να λάβει διορθωτικά μέτρα. Σχετικά με το θέμα των κυλίνδρων οξυγόνου, η εταιρεία είπε ότι το 2017 «εντόπισε ορισμένες φιάλες οξυγόνου που έλαβε από τον προμηθευτή, οι οποίες δεν αναπτύχθηκαν σωστά». Ωστόσο, αρνήθηκε ότι τοποθετήθηκαν πράγματι σε αεροσκάφη. Μετά τη συνταξιοδότησή του, ξεκίνησε μια μακροχρόνια νομική αγωγή κατά της εταιρείας.
Την κατηγόρησε ότι υποβάθμισε τον χαρακτήρα του και παρεμπόδισε την καριέρα του λόγω των ζητημάτων που επεσήμανε, κατηγορίες που απέρριψε η ίδια Boeing και όλα αυτά ενώ η εταιρεία βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα μετά από σοβαρό περιστατικό όπου πόρτα αποκολλήθηκε κατά τη διάρκεια πτήσης.
Πηγή: ethnos.gr