Το Καστέλι μπαίνει σε… τροχιά απογείωσης.
Οι εργασίες για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης —το οποίο θα είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο της χώρας— προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, ενώ ένα ακόμη κρίσιμο βήμα ολοκληρώθηκε: το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για τις δύο στρατηγικής σημασίας οδικές συνδέσεις που θα ενώσουν τον νέο αερολιμένα με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (BOAK) και με την οδό Ηρακλείου – Βιάννου.
Ειδικότερα, ο γενικός διευθυντής περιβαλλοντικής πολιτικής του ΥΠΕΝ κ. Κωνσταντίνος Δημόπουλος υπέγραψε τη νέα Απόφαση Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Οι αλλαγές στη χάραξη των οδικών δικτύων που είναι απαραίτητοι για την πλήρη λειτουργία του έργου προέκυψαν κατά το στάδιο ωρίμανσης του σχεδιασμού, με κυριότερη τη δημιουργία σήραγγας δύο κλάδων (μήκους 2.822 μέτρων δεξιά και 2.754 μέτρων αριστερά) στην οδική σύνδεση του νέου αερολιμένα Καστελίου με τον ΒΟΑΚ, όπως αναφέρει το Ot.gr. Στην τροποποίηση της χάραξης του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου, η οποία εγκρίθηκε και από το Υπουργείο Πολιτισμού και εντάσσεται στην ΑΕΠΟ, οδήγησε ο εντοπισμός σημείων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Σε προχωρημένο στάδιο η κατασκευή
Με συνολικό προϋπολογισμό 522 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2027, το νέο αεροδρόμιο —που αναπτύσσεται από την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε.» με τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου (45,9%), του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και του ινδικού ομίλου GMR (21,64%)— φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο υποδομής για τη Μεσόγειο.