Όλη η αλήθεια για τα πρόστιμα του ΒΟΑΚ…

ΒΟΑΚ

Νέες αποκαλύψεις και σημαντικές ειδήσεις (για το ΒΟΑΚ αλλά και τη διαχείριση των νερών στην Κρήτη) έφερε η συνέντευξη του πρώην Υπουργού και Βουλευτή Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη, στο Ράδιο Κρήτη 101,5 FM και τον δημοσιογράφο Μανόλη Αργυράκη.

 

Ο κ. Αυγενάκης, μιλώντας με σαφήνεια και τεκμηριωμένα, τοποθετήθηκε για δύο κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν έντονα την Κρήτη: τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και την πορεία του Master Plan που αφορά τη διαχείριση των υδάτινων πόρων του νησιού.

 

Στη συνέντευξή του αποκάλυψε όλη την αλήθεια για τα πρόστιμα του ΒΟΑΚ, εξηγώντας το πώς και γιατί επιβλήθηκαν, ποια έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και ποια είναι η πραγματική εικόνα πίσω από τα δημοσιεύματα που προκάλεσαν αντιδράσεις.

 

Παράλληλα, αναφέρθηκε εκτενώς στο Master Plan για το νερό της Κρήτης, ένα έργο-ορόσημο για την επόμενη δεκαετία, το οποίο –όπως τόνισε– βρίσκεται σε φάση οριστικοποίησης, με στόχο να δοθούν λύσεις σε προβλήματα διαχείρισης, υποδομών και επάρκειας σε ολόκληρο το νησί.

 

Η συνέντευξη αναμένεται να προκαλέσει συζητήσεις, καθώς ο πρώην Υπουργός άνοιξε τα χαρτιά του για ζητήματα με μεγάλο πολιτικό και κοινωνικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των Κρητικών.

Ακολουθεί η αναλυτική ανακοίνωση του κ. Αυγενάκη

 

Ακούστε τη συνέντευξη εδώ: http://bit.ly/3WCDKiF

  • Το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος Λασιθίου» εκτελείται ως δημόσιο έργο, ενώ το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» υλοποιείται ως έργο ΣΔΙΤ. Και στα δύο τμήματα λειτουργούν σήμερα εργοτάξια, γεγονός που δείχνει την πρόοδο των εργασιών.
  • Για το έργο «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» έχουν αναγνωρισθεί στον ανάδοχοθετικές ζημίεςύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία για τα δημόσια έργα.

Οι καθυστερήσεις αυτές σχετίζονται με τη μη έγκαιρη απόδοση απαλλοτριωμένων εργοταξιακών χώρων, λόγω χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών και αρχαιολογικών ερευνών.

  • Για το έργο «Χερσόνησος – Νεάπολη», υπάρχει απαίτηση του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης ύψους 124 εκατ. ευρώ. Η απαίτηση αυτή περιλαμβάνει καθυστερήσεις από απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες, αλλά και τεχνικές παραμέτρους που αφορούν μεγάλα υπόγεια έργα.

Ωστόσο, το ποσό αυτό δεν αποτελεί οριστική αποζημίωση, αλλά πρόταση του αναδόχου που θα εξεταστεί από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τη νομοθεσία και τα συμβατικά στοιχεία του έργου.

  • Ως εκ τούτου,το τελικό ύψος των αποζημιώσεων δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.

Οποιοσδήποτε επιχειρεί να προσθέσει ή να συγχέει τις αξιώσεις των εταιρειών με τα εγκεκριμένα ποσά, υποπίπτει σε προφανές σφάλμα.

  • Είναι αδιανόητο, για τόσο μεγάλα έργα, να παρατηρούνται ακόμη καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις που θα έπρεπε να είχαν λυθεί χρόνια πριν.
  • Απαιτείται καλύτερος συντονισμός μεταξύ Υπουργείων, Περιφέρειας και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω καθυστερήσεις και να ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα του ΒΟΑΚ.
  • Παράλληλα, είναι επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει ισορροπημένη ανάπτυξη, με την παράλληλη προώθηση του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ), που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο Καστελίου με το νότιο τμήμα του νησιού.
  • Προς το τέλος της επόμενηςεβδομάδας η κρίσιμη συνάντηση  για τον ΝΟΑΚ με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα και τους συνεργάτες του, στελέχη του ΟΑΚ και τους Δημάρχους Φαιστού κ. Γρηγόρη Νικολιδάκη, Γόρτυνας κ. Μιχάλη Κοκολάκη και Βιάννου κ. Παύλο Μπαριτάκη.

Η Μελέτη της Ολλανδικής Εταιρείας για τα Νερά της Κρήτης – Ποια είναι η Πραγματικότητα

 

  • Η Κρήτη διαθέτει πλέον έναολοκληρωμένο Master Planγια τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, το οποίο εκπονήθηκε από την ολλανδική εταιρεία HVA International με χρηματοδότηση ύψους 1,2 εκατ. ευρώ από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
  • Η μελέτη αυτή σχεδιάστηκε από την εποχή που βρισκόμουν στο τιμόνι του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με στόχο να δοθούν σύγχρονες και αποτελεσματικές προτάσεις, αξιοποιώντας όλα τα επιστημονικά δεδομένα, στα προβλήματα λειψυδρίας και πλημμυρικών φαινομένων της Κρήτης.
  • Το σχέδιο αυτό καταγράφει αναλυτικά τιςιδιαιτερότητες και προτεραιότητεςκάθε περιοχής του νησιού, προτείνοντας συγκεκριμένα έργα υποδομής για αντιμετώπιση της λειψυδρίας, αλλά και για προστασία από πλημμύρες, δίνοντας προτεραιότητα στο νέο Αεροδρόμιο Καστελίου.
  • Το Master Plan έχει ολοκληρωθεί και απομένει να παραληφθεί επισήμως από επιτροπή που θα συγκροτηθεί από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και την Περιφέρεια Κρήτης.
  • Ηδιαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες είναι απαραίτητη,ωστόσο πρέπει να καταλήξει σε σαφείς αποφάσεις και προτεραιότητες.
  • Το Master Plan πρέπει να αποτελέσει το “ευαγγέλιο” της υδατικής πολιτικής της Κρήτης, ώστε κάθε Δήμος και κάθε φορέας να λειτουργεί με κοινό στρατηγικό προσανατολισμό.
  • Η πειθαρχημένη εφαρμογή του σχεδίου θα εξασφαλίσει ενιαία διαχείριση υδάτων, κάτι που δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα σε άλλες περιοχές, όπως η Θεσσαλία.
  • Η Περιφέρεια Κρήτης και η ΠΕΔ Κρήτης πρέπει να παρέμβουν άμεσα, ώστε το Master Plan να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και εφαρμογή.
  • «Το πρόβλημα της λειψυδρίας είναι εντονότατο και δεν επιδέχεται άλλες καθυστερήσεις. Πρέπει να καταλήξουμε σε ένα σχέδιο – ευαγγέλιο που θα τηρούμε πιστά, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων και προσώπων. Μόνο έτσι η Κρήτη θα προχωρήσει μπροστά».

 

Hashtags: #ΒΟΑΚ #Πρόστιμα #ΛευτέρηςΑυγενάκης #ΡάδιοΚρήτη #ΜανόληςΑργυράκης #MasterPlan #ΝερόΚρήτης #Ηράκλειο #Ειδήσεις #Κρήτη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν