Κρήτη | Αναβρασμός και αντιδράσεις για τον κόμβο της Επισκοπής…

Κόμβος Επισκοπής

Αναβρασμός επικρατεί στη Δυτική Κρήτη μετά την κοινή ανακοίνωση των αιρετών εκπροσώπων κοινοτήτων γύρω από τον κόμβο της Επισκοπής Ρεθύμνου, οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που επικρατεί στο σημείο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

 

Όπως τονίζουν, οι πρόσφατες παρεμβάσεις όχι μόνο δεν βελτίωσαν την ασφάλεια, αλλά έκαναν τον δρόμο πιο επικίνδυνο, στερώντας ταυτόχρονα από τους κατοίκους τη δυνατότητα υπεραστικής συγκοινωνίας.

 

Οι αιρετοί χαρακτηρίζουν το σημείο «παγίδα κινδύνου» και ζητούν:

  • Επανεξέταση του χαρακτηρισμού του τμήματος του ΒΟΑΚ,
  • Άμεση εκπόνηση μελέτης και κατασκευή ισόπεδου κόμβου,
  • Δημιουργία παράλληλων δρόμων και νέων στάσεων λεωφορείων για την αποκατάσταση της συγκοινωνίας.

 

Όπως υπογραμμίζουν, η κατάσταση «δεν χωρά άλλη αναβολή» και η πολιτεία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της πριν θρηνήσουμε κι άλλα θύματα.

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση: 

«Ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ ένας αυτοκινητόδρομος που η λειτουργία του είναι ως υπεραστική οδός που εξυπηρετεί τη σύνδεση των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Κρήτης αλλά ταυτόχρονα είναι και ο οδικός άξονας που δέχεται κυκλοφοριακό φόρτο από την ενδοχώρα και τους κάθετους επαρχιακούς οδικούς άξονες που συνδέουν την Βόρεια με την Νότια πλευρά του νησιού μας.

Στο τμήμα του ΒΟΑΚ από Γεωργιούπολη έως Ρέθυμνο και συγκεκριμένα στην θέση της διασταύρωσης της Επισκοπής οι πρόσφατες τεχνικές παρεμβάσεις που έγιναν- ανεπιτυχώς- με σκοπό την οδική ασφάλεια , έφερε αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα.

Οι κάτοικοι της δημοτ. Ενότητας Λαππαίων ,οικισμών της δημοτ. Ενότητας Νικηφ. Φωκά του δήμου Ρεθύμνου, αλλά και της Ασή Γωνιάς του Δήμου Αποκορώνου, ζουν- μετά τις πρόσφατες παρεμβάσεις- έναν από τους χειρότερους εφιάλτες τους. Πλέον δεν έχουν ούτε υπεραστική συγκοινωνία.

Το θέμα για την κατασκευή του κόμβου της Επισκοπής, δεν χωράει άλλη αναβολή, ούτε δικαιολογίες, το σημείο της διασταύρωσης της Επισκοπής που εξυπηρετεί όλες τις περιοχές που προαναφέραμε, αντί να αποτελεί Πύλη Ανάπτυξης και σύνδεσης των οικισμών μας με την βόρεια μεριά, έχει μετατραπεί σε παγίδα κινδύνου.

Η κίνηση από και προς την Δημοτ. Ενότητα Λαππαίων είναι συνεχής και περιλαμβάνει οχήματα παντός τύπου- από αγροτικά μηχανήματα, οχήματα βαρέως τύπου, τουριστικά λεωφορεία, και Ι.Χ.-, επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η περιοχή της Επισκοπής είναι το κοντινότερο και λειτουργικότερο σημείο σύνδεσης της Βόρειας με την Νότια πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου προς τον Δήμο Αγίου Βασιλείου, από τα Δυτικά, αλλά και προς τον Δήμο Σφακίων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.

Δεν είναι ένα ”νεκρό” Επαρχιακό οδικό δίκτυο όπως κάποιοι θέλουν να το παρουσιάσουν επειδή ίσως έτσι τους βολεύει.

Μιλάμε για ένα σημείο ‘’ζωντανό’’, όπου καθημερινά δοκιμάζονται ζωές και αυτό γιατί η απουσία ενός Ισόπεδου Κόμβου δημιουργεί συνθήκες ατυχημάτων και ανασφάλειας.

Προ ολίγων ημερών , ακούσαμε δια στόματος του αρμόδιου υπουργού και του επιτελείου του κατά την πρόσφατη θεσμική επίσκεψης τους, πως όσο ο ΒΟΑΚ παραμένει Πρωτεύων Εθνικό Δίκτυο, δεν μπορεί να γίνει αυτό που ζητάμε.

Μα πως είναι δυνατόν να επικαλούμαστε τυπικές κατηγορίες δικτύου

όταν η πραγματικότητα έχει ήδη υποβαθμίσει τον ΒΟΑΚ;

Όταν το τμήμα στο οποίο αναφερόμαστε έχει ήδη απολέσει τα χαρακτηριστικά πρωτεύοντος Εθνικού Δρόμου, καθώς εξυπηρετεί Τοπικές Συνδέσεις, Τουριστικές Εγκαταστάσεις και πλήθος ανεξέλεγκτων διαβάσεων που έχουν αφεθεί να λειτουργούν επί χρόνια.

Η ίδια η πολιτεία έχει ήδη ανεχθεί τη μετατροπή του σε δρόμο

δευτερεύουσας ημιτοπικής λειτουργίας.

Επίσης, η μελέτη που έχει εκπονηθεί αναφέρεται στην Οδική Ασφάλεια

και όχι σε Δρόμο Ταχείας κυκλοφορίας.

Αυτό αποδεικνύει ότι το θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει εξαιρέσεις, όταν τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα και υπάρχει κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές.

Συνεπώς με βάση τα παραπάνω, αλλά και τις οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων, όπου επιτρέπεται η εφαρμογή ισόπεδων κόμβων, ζητούμε θεσμικά και τεκμηριωμένα:

1/Την επανεξέταση του χαρακτηρισμού του συγκεκριμένου τμήματος του ΒΟΑΚ, ώστε να επιτραπεί η εκτέλεση του έργου του Ισόπεδου Κόμβου , με σκοπό να εξασφαλιστεί η μείωση ταχυτήτων εισόδου και εξόδου από τον ΒΟΑΚ για την αποφυγή ατυχημάτων.

2/ Την άμεση εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή Ισόπεδου Κόμβου

στην Επισκοπή από τους αρμόδιους φορείς.

3/Στις απαλλοτριωμένες ζώνες Βόρεια και Νότια του ΒΟΑΚ, να κατασκευαστούν οι παράλληλοι δρόμοι ώστε να υποβοηθούν το έργο του.

4/ Την χωροθέτηση εκ νέου στάσεων λεωφορείων σε σημεία που εξυπηρετούν τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής, ώστε να γίνει εφικτή η υπεραστική συγκοινωνία ξανά.

Και τέλος, τη δέσμευση ότι οι παρεμβάσεις αυτές θα υλοποιηθούν ανεξάρτητα με την πορεία κατασκευής του Νέου ΒΟΑΚ.

Η οδική ασφάλεια δεν είναι θέμα Τοπικού Αιτήματος, είναι θέμα Δημόσιας Ευθύνης.

Όλοι οι φορείς που εμπλέκονται, έχουν Θεσμική υποχρέωση και Ηθική Ευθύνη , να λάβουν αποφάσεις βασισμένες σε πραγματικά δεδομένα και όχι σε Διοικητικές Ερμηνείες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα αυτού του Δρόμου.

Με εκτίμηση

Οι Αιρετοί των κοινοτήτων που εκπροσωπούν τους κατοίκους που θίγονται και διακινδυνεύουν καθημερινά.»

#Ρέθυμνο #Κρήτη #ΒΟΑΚ #Επισκοπή #οδικήασφάλεια #τοπικήαυτοδιοίκηση #ειδήσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν