Τα 20 μεγαλύτερα υπό δημοπράτηση έργα της χώρας για το 2025 – Στην κορυφή ο ΒΟΑΚ

24'

Τα μεγάλα έργα που δημοπρατούνται στη χώρα έχουν τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας και στον κατασκευαστικό κλάδο υπάρχει μεγάλη κινητικότητα. Ήδη σε αρκετά από τα έργα που έχουν περάσει την πύλη του διαγωνισμού έχουν σχηματιστεί συμμαχίες μεταξύ των μεγάλων ομίλων. Αυτό που φαίνεται ως τάση είναι πως οι σύμμαχοι αλλάζουν ανάλογα με το είδος, το ύψος και τη σπουδαιότητα του διαγωνισμού.

Έχουμε δει σε μεγάλους διαγωνισμούς ομίλους να κατεβαίνουν αυτόνομα και να διεκδικούν την ανάληψη ενός έργου και σε αμέσως επόμενο διαγωνισμό ο ίδιος όμιλος να κατεβαίνει σε συμμαχία για να αυξήσει τις πιθανότητες του. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον κομμάτι στο πεδίο των μεγάλων διαγωνισμών είναι πως τραβούν το ενδιαφέρον σύσσωμης της κατασκευαστικής αγοράς με πτυχίο 7ης τάξης.

Στη λίστα με τα μεγάλα υπό δημοπράτηση έργα που έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα για το 2024 βλέπουμε αρκετά οδικά έργα, μερικά σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, πλήθος κτιριακών έργων, νέες κατηγορίες ΣΔΙΤ με φράγματα, δίκτυα ύδρευσης κ.α. Η μεγάλη διεύρυνση των έργων έχει δημιουργήσει μια εικόνα ανάπτυξης στον κατασκευαστικό κλάδο καθώς τα ανεκτέλεστα των μεγάλων Ομίλων αυξάνονται  συνεχώς και πρόσφατα ξεπέρασαν τα 17 δισ. ευρώ (και οι 4 Όμιλοι μαζί).

Αυτό που έχει το δικό του ενδιαφέρον είναι πως οι αμιγώς ιδιωτικές επενδύσεις και αυξάνονται (σε αυτή τη λίστα βλέπουμε τρεις) τόσο αριθμητικά όσο και σε αξία επενδύσεων. Ξεχωρίζει η μεγάλη επένδυση της Microsoft στα Σπάτα και τα κτιριακά έργα της Lamda Development στο Ελληνικό.

Κυρίαρχοι μέσα στη λίστα είναι οι δύο μεγάλοι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για Αττική και Εγνατία Οδό ενώ και ο ΒΟΑΚ είναι στην πρώτη τριάδα των μεγάλων υπό δημοπράτηση έργων. Σήμερα έχουμε συλλέξει και ξεχωρίσει τα 20 μεγαλύτερα υπό δημοπράτηση έργα που ξεπερνούν τα 14,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε αξία και θα δούμε ποιες συμμαχίες έχουν δημιουργηθεί σε αυτές (σε όσες έχουν δημιουργηθεί).

Από την παρακάτω λίστα φέτος προβλέπεται να συμβασιοποιηθούν αρκετά έργα όπως o BOAK,  η επέκταση της Λ.Κύμης, το Ellinikon Mall κ.α.

20.Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος: Νέο πολυώροφο πάρκινγκ και νέα πίστα αεροσκαφών 188 εκατ. ευρώ

Στον διεθνή διαγωνισμό ύψους 188 εκατ. ευρώ που αφορά την κατασκευή νέας πίστας στην βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου και η κατασκευή πολυώροφου παρκινγκ έχει επιβεβαιωθεί η κάθοδος δύο σχημάτων: η πρώτη είναι της ΜΕΤΚΑ και η δεύτερη είναι των ΤΕΡΝΑ-REDEX.

Τα δύο έργα θα καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες τόσο για την κίνηση των αεροπλάνων όσο και για την στάθμευση οχημάτων. Το έργο για την νέα πίστα κοστολογήθηκε σε 100 εκατ. ευρώ και το έργο για το πολυώροφο πάρκινγκ σε 88 εκατ. ευρώ. Αναθέτουσα αρχή είναι ο ΔΑΑ.

19.Άξονας Λαμία-Καρπενήσι: τμήμα Μακρυκώμη-Τυμφρηστός 200 εκατ. ευρω

Αντικείμενο της Σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού». Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2023 από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Συμμετέχουν τα σχήματα: ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ-ΑΚΤΩΡ, ΤΕΚΑΛ-TRACE-ΕΛΙΚΑ και ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΟΔΟΣ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ-ΕΡΓΟΚΑΤ.

18.Νέα σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης 240 εκατ. ευρώ

Το έργο αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η σύνδεση με το δίκτυο των γειτονικών χωρών. Στον διαγωνισμό μειοδότησε η εταιρεία ΤΕΡΝΑ.

17.Μονάδα Απορριμμάτων Ανατολικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονία 241 εκατ. ευρώ

Είναι η δεύτερη μονάδα στην Περιφέρεια και ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από τον ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας και  είναι σε εξέλιξη από το Φθινόπωρο του 2021. Από την διαδικασία των προσφορών προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΗΛΙΟΧΩΡΑ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων, η οποία θα επεξεργάζεται 128.200 tn/a σύμμεικτων αποβλήτων.

Η μονάδα θα διαχειρίζεται το 36% των παραγόμενων σύμμεικτων απορριμμάτων της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, τα απορρίμματα της Χαλκιδικής, τα υπολείμματα των ΚΔΑΥ Χαλκιδικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης, τα υπολείμματα των μονάδων επεξεργασίας βιοαποβλήτων Χαλκιδικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης και 22.000 tn/a προδιαλεγμένων αποβλήτων. Η μονάδα θα εξυπηρετεί επίσης τον Δήμο Θέρμης και το 65% του Δήμου Θεσσαλονίκης.

16.Οδικός Άξονας Δράμα-Αμφίπολη με ΣΔΙΤ 248 εκατ. ευρώ

Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ ξεκίνησε στις 6 Δεκεμβρίου 2022 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Συμμετείχαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην β` φάση. Η διάρκεια του έργου-ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

15.Μονάδα Απορριμμάτων Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονία 250 εκατ. ευρώ

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα υπό δημοπράτηση έργα του είδους του. Πραγματοποιείται από τον ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας και  είναι σε εξέλιξη από το Φθινόπωρο του 2021.  Από την διαδικασία των προσφορών προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε το σχήμα ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΤΙΤΑΝ.

Η ονομαστική (μέγιστη) δυναμικότητα της ΜΕΑ ανέρχεται σε 300.000 τόνους απορριμμάτων ανά έτος. H Μονάδα θα ενσωματωθεί σε ένα σύγχρονο Πάρκο Κυκλικής Οικονομίας η οποία θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Κέντρα έρευνας και καινοτομίας, χώρους εκπαίδευσης φοιτητών ή μαθητών, υποδομές πρασίνου και αναψυχής, δημοτικούς λαχανόκηπους, πειραματικούς αγρούς

14.Φοιτητικές Εστίες Πανεπιστημίου Κρήτης 255 εκατ. ευρώ

Επίσης είναι το μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση έργο-ΣΔΙΤ πανεπιστημίου στη χώρα. Αναθέτουσα Αρχή το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος το 202ο έδωσαν το παρών 7 σχήματα και τελικά ανάδοχος αναδείχθηκε η AKTOR. Μετά από αρκετές καθυστερήσεις φέτος ο διαγωνισμός αναμένεται να υπογραφεί. Στόχος είναι η υλοποίηση των έργων να λάβει χώρα από το 2025.

13. Εμπορευματικό Κέντρο Γκόνου 260 εκατ. ευρώ

Το ακίνητο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί ως ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, που θα λειτουργήσει ως υποδοχέας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών εφοδιαστικής αλυσίδας. Καταλαμβάνει στρατηγική θέση στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, καθώς βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από σημαντικούς οδικούς, σιδηροδρομικούς και ακτοπλοϊκούς κόμβους. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπερταμείου.

Η εγγύτητα του ακινήτου με τον λιμένα Θεσσαλονίκης, την Εγνατία οδό, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και την παρακείμενη σιδηροδρομική υποδομή, καθώς και η γειτνίασή του με τα Βαλκάνια, προσδίδουν σημαντικά γεωστρατηγικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη και τις προβλεπόμενες χρήσεις. Ο παραχωρησιούχος που θα προκύψει θα αναλάβει την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου, συνολικής έκτασης 672.000 τ.μ. To παρών έδωσαν τα εξής σχήματα: Goldair Cargo – Aktor, TRADE LOGISTICS AEBE – ΙΝΤΕΡΚΑΤ, ΝΟΒΑΛ ΠΡΟΠΕΡΤΥ, Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.

12.Επέκταση Λεωφόρου Κύμης 352 εκατ. ευρώ

Ο διαγωνισμός αφορά στην πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού εδώ και 18 χρόνια. Η Λεωφόρος Κύμης με αυτό το έργο θα φτάσει μέχρι τη Λυκόβρυση στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Μεγάλο μέρος του έργου είναι υπόγειο και θα εξυπηρετήσει ιδιαίτερα τις περιοχές του Μαροουσίου, της Πεύκης και θα αποσυμφορήσει το τμήμα της Αττικής Οδού από τη Μεταμόρφωση μέχρι την Δουκίσσης Πλακεντίας. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε  τον Ιανουάριο του 2022 και είναι σε τελικό στάδιο, ωστόσο υπάρχει προσφυγή στο ΣτΕ και αναμένεται η απόφαση που θα κρίνει το έργο. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

11.Μονάδα Απορριμμάτων Σχιστού 372 εκατ. ευρώ

Διαγωνισμός για ακόμα μια ΜΕΑ στην Αττική. Συγκεκριμένα η δυναμικότητα επεξεργασίας της Μονάδας στο Σχιστό έχει εκτιμηθεί σε 250.000 τόνους ανα έτος υπολειμματικών συμμείκτων και προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων. Θα καλύψει τις ανάγκες των Δήμων του Πειραιά και κάποιων από τους Δήμους των Δυτικών Προαστίων. Στον διαγωνισμό του Σεπτεμβρίου 2021 κατέβηκαν 5 σχήματα. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΕΣΔΝΑ.

10.Ellinikon Mall 400 εκατ. ευρώ

Το Ellinikon Mall Complex σχεδιασμένο από το κορυφαίο αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS, θα γίνει το μεγαλύτερο Mall της χώρας. Θα διαθέτει 280 καταστήματα, ενώ υπολογίζεται ότι θα μπορεί να υποδεχτεί 17 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο. Το Εμπορικό Κέντρο θα έχει συνολική επιφάνεια δόμησης 129.424,64 m2, ενώ θα εκτείνεται σε τρία ισόγεια επίπεδα και έναν όροφο.

Βρισκόμαστε πολύ κοντά στο τελικό στάδιο επιλογής αναδόχου. Το πιθανότερο είναι να είναι το σχήμα  Avax-Rizzani που εκτελούν και τις πρόδρομες εργασίες. Οι πρόδρομες εργασίες για την προετοιμασία των χώρων είναι σε εξέλιξη από το φθινόπωρο του 2023 και υπάρχει η εκτίμηση πως τα έργα θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι.

Εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2027. Με την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας θα γίνει το μεγαλύτερο mall στην Ελλάδα καθώς υπολογίζεται πως θα είναι σχεδόν 1,5 φορές μεγαλύτερο από το The Mall στο Μαρούσι και θα αποτελεί επίσης ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης.

9.Υποθαλάσσια Σαλαμίνας 400 εκατ. ευρώ

Ο αιώνιος διαγωνισμός. Ξεκίνησε το 2016 και συνεχίζει. Τώρα είμαστε σε αναμονή για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων που θα δώσει στο έργο σάρκα και οστά. Αφορά στην υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος μέσω της Λεωφόρου Σχιστού. Το έργο θα δώσει στη Σαλαμίνα απευθείας σύνδεση με την Αττική και θα δημιουργήσει αναπτυξιακές ευκαιρίες. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών κι Μεταφορών.

8.Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα 444 εκατ. ευρώ

Είναι ακόμα ένα οδικό έργο-ΣΔΙΤ. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2022 και κίνησε το ενδιαφέρον των πέντε μεγάλων ομίλων. Με την ολοκλήρωση του θα δημιουργηθεί ένας σημαντικός κάθετος άξονας στην Εγνατία Οδό και θα διευκολυνθούν οι οδικές μεταφορές από/προς την Θεσσαλονίκη. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

7.Κυβερνητικό Πάρκο Ανδρέας Λεντάκης 522 εκατ. ευρώ

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος ξεκίνησε στις 25 Οκτωβρίου 2024 από την Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπερταμείου για λογαριασμό του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Στη Β` φάση πέρασαν τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.» ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «METLEN – INTRAKAT». 

Το αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση ενός νέου διοικητικού συγκροτήματος κτιρίων γραφείων (Κυβερνητικό Πάρκο Ανδρέας Λεντάκης) στον Δήμο Δάφνης-Υμηττού, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός μεγάλου αστικού πάρκου που θα λειτουργήσει ως «πνεύμονας πρασίνου» στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Δάφνης-Υμηττού.

6.Μονάδα Απορριμμάτων Φυλής 570 εκατ. ευρώ

Ο διαγωνισμός για την ΜΕΑ Φυλής είναι ο μεγαλύτερος της χώρας. Η Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) του Κεντρικού Πάρκου Κυκλικής Οικονομίας της Αττικής που θα κατασκευαστεί στην περιοχή της Φυλής έχει προϋπολογισμό 571 εκατ. ευρώ. Ενώ η δυναμικότητα της Μονάδας στη Φυλή έχει εκτιμηθεί σε 450.000 τόνους /έτος υπολειμματικών συμμείκτων και προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων. Στο διαγωνισμό που ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο του 2021 συμμετέχουντου τα σχήματα: ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΤΙΤΑΝ, MORE – ΑΒΑΞ – THALIS, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΙNTRAKAT, ΗΛΕΚΤΩΡ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΕΣΔΝΑ.

5.Επέκταση Γραμμής 2 Μετρό προς Ίλιον 682 εκατ. ευρώ

Πρόκειται για την κατά 4χλμ βόρεια επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας που θα προσφέρει πρόσβαση στα Δυτικά Προάστια σε Ίλιον, Αγίους Αναργύρους και Καματερό στο σύστημα μεταφορών της πρωτεύουσας. Σήμερα αυτός ο διαγωνισμός αφορά στο μεγαλύτερο αμιγώς δημόσιο έργο της χώρας.

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ και ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε στις 3 Μαϊου 2023 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος προσέλκυσε συνολικά 4 σχήματα: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Σε αυτή τη φάση ολοκληρώνονται οι διαδικασίες περιβαλλοντικών εγκρίσεων, ελέγχου των φακέλων των συμμετεχόντων προκειμένου να αποφασιστεί ποιοι είναι αυτοί που θα περάσουν στον Β` γύρο.

4. Νέες φυλακές Ασπροπύργου με ΣΔΙΤ 765 εκατ. ευρώ

Είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στη λίστα των κουρυφαίων υπό δημοπράτηση έργων.  Το αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης είναι η χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, προμήθεια εξοπλισμού, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των υποδομών που θα στεγάσουν το Δικαστικό Σωφρονιστικό Συγκρότημα Αθηνών (ΔΣΣΑ) και τη Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής (ΔΜΔΑ) στον Ασπρόπυργο σε ακίνητο 100 στρεμάτων. Είναι το μεγαλύτερο κτριακό έργο-ΣΔΙΤ όλων των εποχών για τη χώρα.

Η διάρκεια της σύμβασης για το μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ μετεγκατάστασης των φυλακών Κορυδαλλού έχει υπολογιστεί σε 360 μήνες εκ των οποίων τα πρώτα 3-4 χρόνια θα αφορούν την κατασκευαστική περίοδο του έργου. Ωστόσο η διάρκεια της σύμπραξης θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της Β’ Φάσης του Διαγωνισμού. Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετείχαν οι: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

3.Σιδηροδρομική Γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 800 εκατ. ευρώ

Αφορά στην μετατροπή της γραμμής σε διπλή, ηλεκτροκινούμενη υψηλών ταχυτήτων. Είναι έργο στρατηγικής σημασίας για τη χώρα γιατί ανοίγει την πόρτα στις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας. Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο αυτό ουσιαστικά επιδιώκει να μεγιστοποιήση την προσπάθεια της χώρας ως μεγάλος εμπορευματικός κόμβος στη νότιο-ανατολική Ευρώπη. Συμμετέχουν τα σχήματα ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM.

2.Ηλεκτρική Διασύνδεση Δωδεκανήσων 1,42 δισ. ευρώ

Ο διαγωνισμός  για την ηλεκτρική διασύνδεση Δωδεκανήσων προκηρύχθηκε και αποτελεί το νέο μεγαλύτερο ενεργειακό έργο της χώρας αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα εγχώρια project.  Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ που είναι ο Φορέας Υλοποίησης, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι με την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Κορίνθου, σε δύο φάσεις.

Με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο ηπειρωτικό σύστημα 6 αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα. Θα αρθεί η ενεργειακή απομόνωση της Ρόδου (και εμμέσως της Χάλκης που συνδέεται με τη Ρόδο με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Καρπάθου (και της Κάσου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Σύμη, των Κω – Καλύμνου (και εμμέσως της Ψερίμου της Τελένδου, της Νισύρου, της Τήλου, της Λέρου, των Λειψών και του Γυαλιού), της Πάτμου και των Αρκιών (και του Μαραθίου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης).

1.ΒΟΑΚ -τμήμα Χανιά-Ηράκλειο 2,05 δισ. ευρώ

Το δεύτερο μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση έργο της χώρας αφορά στο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο ως έργο παραχώρησης. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε στις 18 Οκτωβρίου 2018. Το 2023 ο διαγωνισμός περνά στη Β` φάση και τον Μάιο υποβάλλονται οι φάκελοι με τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές από τα τρία σχήματα. Ανάδοχος του έργου έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι υπογραφές της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται να μπουν το επόμενο διάστημα ενώ τα έργα εκτιμάται ότι μπορεί να ξεκινήσουν το 2026.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου με μήκος 157,5 χλμ. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι προβλέπεται η κατασκευή 34χλμ σηράγγων (και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, δηλαδή αναλογικά 17χλμ ανά κατεύθυνση).  Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών κι Μεταφορών.

Πηγή:ypodomes.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν