Για φθηνές λύσεις κάνουν λόγο συγκοινωνιολόγοι – μηχανικοί ακούγοντας τις εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών τις προηγούμενες μέρες, Χρήστου Σταϊκούρα, για τα μέτρα οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Τμήματος Δυτικής Κρήτης, Βασίλης Κοντεζάκης στην εκπομπή Πλήρες Πρωινό στους 88,8fm, είπε πως είναι αναμφίβολο το πόσο αυτά κολωνάκια τα οποία προβλέπεται να τοποθετούνται ανά τρία μέτρα στα επικίνδυνα σημεία θα αποδώσουν.
Ο λόγος είναι ότι είναι εύκαμπτα οπότε σε μια εκτροπή, το όχημα αν έχει μεγάλη ταχύτητα δε θα μπορέσει να συγκρατηθεί και να μην περάσει στο αντίθετο ρεύμα, ενώ το άγχος της καθυστέρησης που θα προκληθεί στους οδηγούς οι οποίοι ειδικά τις ώρες αιχμής θα πρέπει να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες μέσα από τα κολωνάκια, μπορεί να τους οδηγήσει σε πιο επικίνδυνη οδήγηση σε άλλα σημεία για να “κερδίσουν” τον χρόνο. Κοινώς είπε ο Κοντεζάκης, έξω από τα κολωνάκια θα γίνεται χαμός και θα χαρακτηριστούν και άλλα σημεία ως επικίνδυνα που δεν είναι μέχρι σήμερα.
Παράλληλα οι συγκοινωνιολόγοι λένε πως ίσως ο ΒΟΑΚ να είναι ο χειρότερος εθνικός δρόμος σε επίπεδο χώρας αλλά και ίσως Ευρώπης και το Κράτος θα πρέπει να δει σοβαρά το πως θα τον καταστήσει ασφαλή με επιπλέον μέτρα όπως φωτισμός σε όλο το μήκος του, τοποθέτηση πινακίδων στα επικίνδυνα σημεία, καμερών, καθαρισμού των πρανών αλλά και οριζόντιας σήμανσης όπως είναι τα “μάτια της γάτας”, δηλαδή οι ανακλαστήρες οδοστρώματος τοποθετούνται στους δρόμους κυρίως σαν συμπληρωματική σήμανση των διαγραμμίσεων. Ο σκοπός τους είναι μέσω οπτικής και ακουστικής ειδοποίησης (όταν πατηθούν παράγουν κραδασμό), να προειδοποιούν τους διερχόμενους οδηγούς για την επικινδυνότητα του σημείου όπου έχουν τοποθετηθεί.
Πέραν όλων αυτών είπε ο κ. Κοντεζάκης πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των οδηγών, μέσω της Παιδείας, καθώς ο νέος ΒΟΑΚ δεν αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2031 – 2032, οπότε και θα πρέπει οι οδηγοί να προσέχουν για να μην αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο τα θύματα.
Το Υπουργείο έχει από το 2018 στο συρτάρι του ολοκληρωμένη μελέτη οδικής ασφάλειας για τον ΒΟΑΚ, την οποία το ίδιο έχει πληρώσει χιλιάδες ευρώ αλλά δεν έχει εφαρμόσει, είπε ο κ. Κοντεζάκης.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το κάθε κολωνάκι στην αγορά στοιχίζει 70 ευρώ και για την τοποθέτηση τους θα δαπανηθούν 30 εκατομμύρια όπως εξήγγειλε ο κ. Σταϊκούρας.