Ένα βήμα μπρος κάνει ο μεγαλύτερος διαγωνισμός παραχωρήσης που αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο (ευρύτερα στην περιοχή Κίσσαμος-Χερσόνησος). Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκαν οι μεταβολές στα τρία σχήματα που συμμετέχουν στην διαγωνιστική διαδικασία.
Πιο συγκεκριμένα εγκρίθηκαν οι παρακάτω μεταβολές:
Σχήμα: “ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM
Σε αυτό το σχήμα εγκρίθηκε η υποβολή δηλώσεων που ήταν σύννομες με την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Σχήμα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η γνωστοποιηθείσα μεταβολή αφορά σε αλλαγή δηλωμένων Μελετητών, (άρθρο 19.1.1 (v) της Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών).
Σχήμα: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Η γνωστοποιηθείσα μεταβολή αφορά στην έξοδο υφιστάμενου μέλους της Προεπιλεγείσας Ένωσης «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCENSIONES-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.», τη σύσταση νέας Ένωσης Προσώπων μεταξύ των εταιρειών «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.» και «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε και την αλλαγή των δηλωμένων Κατασκευαστών και των δηλωμένων Μελετητών.
Ο Προσφέρων «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.-
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.» κατέθεσε στις 26.05.2023 (αριθ. πρωτ. εισερχομένου 710292/26-05-2023) επιπλέον στοιχεία με τα οποία γνωστοποίησε μεταβολή της σύνθεσής του λόγω εταιρικού μετασχηματισμού στο πρόσωπο μέλους του κατασκευαστή.
Πλέον μετά και από αυτή την απόφαση το υπουργείο θα προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της αποσφράγισης και αξιολόγησης των προσφορών καθώς όπως αναφέρεται στην απόφαση “Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι οι μεταβολές στη σύνθεση των διαγωνιζομένων όλων των Προσφερόντων εξακολουθούν να πληρούν όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις της Πρόσκλησης Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Α΄ Φάσης του Διαγωνισμού και όλα τα κριτήρια Ποιοτικής επιλογής που καθορίζονται είναι πλήρεις και παραδεκτές, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των άρθρων 19, 20 και 21 της Πρόσκλησης, και ότι όλοι οι Προσφέροντες δύνανται να συνεχίσουν στο επόμενο στάδια της αποσφράγισης και της αξιολόγησης των Φακέλων Α, Β΄ και Γ΄ Προσφορών.
Ποια θα είναι η συνέχεια μέχρι και τη σύμβαση
Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι προβλέπεται η κατασκευή 34χλμ σηράγγων (και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, δηλαδή αναλογικά 17χλμ ανά κατεύθυνση). Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2018.
Εφόσον έχουμε σήμερα ευτυχή κατάληξη, τότε το υπουργείο θα αρχίσει την αξιολόγηση, αρχικά των τεχνικών και στη συνέχεια των οικονομικών προσφορών. Αυτό θα χρειαστεί κάποιους μήνες, ανάλογα με τη συμμετοχή (αν είναι ένας ή παραπάνω διεκδικητές).
Στη συνέχεια θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος και εφόσον δεν έχουμε δικαστικές διαμάχες, θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος με την συγγραφή της σύμβασης παραχώρησης, την έγκριση της από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επόμενο στάδιο θα είναι η κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων (θα γίνει Νόμος του Κράτους) και τελικά η υπογραφή της.
Συνολικά από ανάλογες περιπτώσεις, θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να συμβούν όλα τα παραπάνω με μετριοπαθείς προβλέψεις. Η κατασκευή δεν θα ξεκινήσει άμεσα, καθώς θα απαιτηθεί από τον παραχωρησιούχο να εκπονήσει τις απαραίτητες μελέτες ενώ το Δημόσιο θα πρέπει εν ευθέτω χρόνω να του παραδώσει τις απαραίτητες εκτάσεις για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής. Αυτό θα γίνει σταδιακά και όχι μαζικά.
Πηγή:ypodomes.gr