Οι σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου οδηγούν σε απώλεια εκατομμυρίων ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια – Κόντρα υπουργών για τον “μουτζούρη” – Ο ΒΟΑΚ βρίσκεται στον «αέρα» με ευθύνη της κυβέρνησης και ο κίνδυνος να απενταχθεί το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι περισσότερο από ορατός.
Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι υπουργείο Οικονομικών και υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών παίζουν το παιγνίδι «ποιος θα πάρει τον μουτζούρη» καθώς οι πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις από το ενδεχόμενο απένταξης του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα είναι τρομακτικές.
Το πρώτο καμπανάκι ότι κάτι δεν πάει καλά με τον ΒΟΑΚ χτύπησε όταν το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έδωσε ζεστό χρήμα και συγκεκριμένα 21 εκατομμύρια ευρώ στον ανάδοχο καθώς με ευθύνη της κυβέρνησης καθυστέρησαν οι απαλλοτριώσεις και οι μελέτες, δεν διασφάλισε τις απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις και εγκρίσεις εγκαίρως και άφησε τον ανάδοχο σε αναμονή, οδηγώντας σε δημιουργία τεράστιων οικονομικών απαιτήσεων.
Μετά το καμπανάκι, όμως, έρχεται η καμπάνα για σχεδόν το σύνολο του έργου μια και είναι περισσότερο από ορατός ο κίνδυνος να απενταχθεί ο ΒΟΑΚ ή μεγάλα τμήματά του από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Όπως αναφέρει η τοπική ιστοσελίδα neakriti, από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν δεσμευτεί συνολικά 490 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ.
Τα εκατομμύρια αυτά κατανέμονται σε τρία βασικά τμήματα του άξονα και συγκεκριμένα:
-200 εκατ. ευρώ για το μεγάλο έργο Χανιά-Ηράκλειο, το οποίο θα κατασκευαστεί με παραχώρηση
-90 εκατ. ευρώ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, που προχωρά μέσω ΣΔΙΤ.
-200 εκατ. ευρώ για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, που υλοποιείται με δημόσια χρηματοδότηση.
Σύμφωνα με τον κανονισμό του Ταμείου Ανάκαμψης, γράφει η ΑΥΓΗ, οι δαπάνες πρέπει να έχουν γίνει και οι λογαριασμοί να έχουν πληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2026.
Μέχρι στιγμής σε δύο από τα τμήματα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος) παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους και λόγω απαλλοτριώσεων.
Εντελώς στον «αέρα» είναι η χρηματοδότηση για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος για το οποίο έχουν δεσμευθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης 200 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε ακόμη: Κρήτη | «Χρυσάφι» στους εργολάβους του ΒΟΑΚ τα 145 εκατομμύρια σε αποζημιώσεις – Κοινή επίθεση των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στη ΝΔ