Με την έγκριση της χρηματοδότησης των μελετών ξεκινά η διαδικασία για την επέκταση του ΒΟΑΚ από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία. Ουσιαστικά είναι το πρώτο βήμα για να μπορέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσει τους απαραίτητους διαγωνισμούς οι οποίοι θα δώσουν την απαραίτητη ωριμότητα στο συγκεκριμένο τμήμα.
Οι διαγωνισμοί θα αφορούν την πρόσληψη συμβούλων (Τεχνικός, Νομικός και Χρηματοοικονομικός) που θα εκπονήσουν τις απαραίτητες μελέτες για λογαριασμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ και θα δώσουν τις κατευθύνσεις για το αντικείμενο, τον τρόπο, την χρηματοδότηση και τις προδιαγραφές και τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστούν.
Στη συνέχεια θα πρέπει να βρεθεί η χρηματοδότηση για την κατασκευή και αυτού του τμήματος που θα ολοκληρώσει τον σχεδιασμό για έναν ΒΟΑΚ ο οποίος θα εκτείνεται από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι τη Σητεία έχοντας μήκος σχεδόν 300 χιλιόμετρα.
Σε σύσκεψη εργασίας που έγινε προ ημερών στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ όπου ήταν και ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Λασιθίου Γιάννης Πλακιωτάκης, έγινε λόγος για την ανάγκη περαιτέρω συντονισμού και συνεργασίας ώστε να υπάρξει άμεση δέσμευση πόρων για την χρηματοδότηση των ώριμων τμημάτων (Καλό Χωριό – Παχειά Άμμος) του οδικού άξονα.
Ουσιαστικά, σύμφωνα με το ypodomes.com, έχουμε το Άγιος Νικόλαος-Καλό Χωριό και Καλό Χωριό-Παχειά Άμμος που οι μελέτες είναι σε πιο προωθημένο στάδιο.
Επιπλέον υπάρχει και το τμήμα Παχειά Άμμος-Σητεία που έχει συνολική έκταση περίπου 5,76 χιλιόμετρα και αφορά στην κατασκευή νέας χάραξης οδού που θα παρακάμπτει τον οικισμό της Παχειάς Άμμου δημιουργώντας συνθήκες οδικής ασφάλειας στον δρόμο προς τη Σητεία.
Σημαντικό στοιχείο για την κατασκευή του τμήματος Άγιος Νικόλαος-Σητεία μήκους περίπου 55 χιλιομέτρων θα είναι ο τρόπος κατασκευής (αν ο δρόμος δηλαδή θα έχει στοιχεία κλειστού αυτοκινητόδρομου ή ταχείας κυκλοφορίας) όπου από εκεί θα προκύψει και το κόστος που θα μας οδηγήσει στην υλοποίηση και του τελευταίου τμήματος του ΒΟΑΚ στην ανατολική του πλευρά.