ΒΟΑΚ:Πότε ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

12'

Στην προγραμματισμένη ενημέρωση δημοσιογράφων, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος τοποθετήθηκε σχετικά με τη δραστηριότητα του Υπουργείου σε ότι αφορά τις Υποδομές και τις εξελίξεις σε αυτές, κατά τους πρώτους επτά μήνες από την ανάληψη καθηκόντων από την πολιτική ηγεσία.

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι αυτή τη στιγμή το Υπουργείο είναι προσηλωμένο σε τρεις στόχους. Πρώτο στόχο αποτελεί ο εκσυγχρονισμός του χαρτοφυλακίου των έργων, όπου κάθε έργο θα πρέπει να αντιστοιχεί σε μια βεβαιωμένη, διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Δεύτερον, η επιτάχυνση των έργων η οποία είναι ήδη εμφανής βάσει του απολογισμού τους. Και τρίτον, ο καθορισμός των προτεραιοτήτων, καθώς, όπως χαρακτηριστικά είπε, «η πραγματικότητα καμιά φορά μας προσγειώνει».

Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις για τη Θεσσαλία σημείωσε ότι είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό μέγεθος έργων και σε οικονομικό επίπεδο. Έχουν προγραμματιστεί οριστικές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, υπάρχουν προγράμματα για τις σχολικές υποδομές και σχεδιάζεται η αποκατάσταση των οδικών αξόνων, ούτως ώστε «οι οικισμοί, οι κοινότητες οι οποίες επλήγησαν να παραμείνουν πληθυσμιακά ανεπηρέαστες και οικονομικά να αποκατασταθούν το συντομότερο δυνατό».

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, αναφέρθηκε στις εξελίξεις στην Εγνατία Οδό, όπου αναμένεται η υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης και στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης όπου άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές και μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουμε τα στοιχεία του παραχωρησιούχου.

Ακολουθεί αναλυτικά η τοποθέτηση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου:

Δεν έχω πολλά να προσθέσω, νομίζω ότι ο Υπουργός έδωσε μία εικόνα της δραστηριότητας του Υπουργείου αυτό το 7μηνο και πραγματικά τώρα αρχίζει να ξεκαθαρίζει πιθανόν και το χρώμα που ο ίδιος δίνει, και μαζί του η πολιτική ηγεσία, στους τομείς τους οποίους διαχειριζόμαστε.

Ξέρω ότι ο τομέας των Υποδομών γεννάει ειδήσεις και θέλετε ειδήσεις. Προτιμώ να βγουν μέσα από τις ερωτήσεις που θα κάνετε. Αλλά οι δικές μου οι παρεμβάσεις θα είναι λίγο συγκεκριμένες.

Πρώτον, είναι ξεκάθαρο ότι αυτό το οποίο δουλεύουμε αυτή τη στιγμή είναι ο εκσυγχρονισμός του χαρτοφυλακίου των έργων. Είναι ένας βασικός στόχος ο οποίος υπάρχει στο Υπουργείο, είναι κάθε έργο να αντιστοιχεί σε μία βεβαιωμένη, σε μία διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Και ο δεύτερος είναι η επιτάχυνση των έργων. Βλέπετε ότι τα έργα επιταχύνονται, νομίζω ότι ο απολογισμός που έκανε ο Υπουργός είναι σαφέστατος σε αυτό το πεδίο.

Ο τρίτος είναι η πιθανή αναθεώρηση κάποιων προτεραιοτήτων του Υπουργείου, με την έννοια ότι η πραγματικότητα πολλές φορές μας προσγειώνει.

Σε τι μας προσγειώνει; Πρώτον, περίπου ένα χρόνο από σήμερα ανακαλύψαμε, αρκετά βίαια ως ελληνική κοινωνία, ότι αυτό που προέχει είναι η συντήρηση των υποδομών. Και η επιτάχυνση στην κατασκευή τους, αλλά και η συντήρηση των υποδομών.

Αυτό λοιπόν είναι η μία πρώτη πολύ ενδιαφέρουσα παράμετρος, η οποία προσμετράται σε αυτό που είπα προηγουμένως ως αναθεώρηση του χαρτοφυλακίου των έργων.

Το δεύτερο είναι ότι υπάρχουν έκτακτα γεγονότα, έκτακτα περιστατικά, τα οποία μπορούν να ανατρέψουν τους σχεδιασμούς. Αυτό δε χρειάζεται να το τεκμηριώσω με κάποιο άλλο παράδειγμα, εκτός από αυτό της Θεσσαλίας.

Η Θεσσαλία είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό μέγεθος έργων κι επίσης ένα πολύ σημαντικό οικονομικό μέγεθος, το οποίο είναι προφανές ότι οποιονδήποτε σχεδιασμό εκ των πραγμάτων μπορεί να τον ανατρέψει.

Άρα λοιπόν είναι κατανοητό ότι πάνω σε αυτές τις κατευθύνσεις δουλεύουμε, αυτό είναι μία καθημερινή μάχη την οποία τη δίνουμε και με τον Υπουργό και με την Υφυπουργό των Μεταφορών, διότι καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν και πολλά αλληλοεπικαλυπτόμενα αντικείμενα και πιστεύω ότι βγαίνει στην επιφάνεια αυτή η συλλογική δουλειά που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Χρήστου Σταϊκούρα στο δικό μας Υπουργείο.

Θα αναφερθώ στη Θεσσαλία. Μέσα στις αμέσως προσεχείς μέρες θα υπογραφούν οι συμβάσεις των συμβούλων, που χρησιμοποιούνται ανά περιφερειακή ενότητα, για να βγουν στον αέρα οι διαγωνισμοί που θα οδηγήσουν στην ανάθεση των συμβάσεων στους κατασκευαστές.

Αυτές είναι διαδικασίες που δεν μπορεί κανένας να τις αποτρέψει, είναι διαδικασίες εκ των πραγμάτων που έπρεπε να ακολουθηθούν, οπότε αυτά έχουν το χρόνο τους. Αλλά ο βασικός μας σχεδιασμός είναι ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα μπορούμε να έχουμε υπογεγραμμένες συμβάσεις για τα έργα τα οποία θα εκτελέσουμε στη Θεσσαλία.

Τι έργα εκτελούμε στη Θεσσαλία; Αυτά που λίγο-πολύ σας έχουμε περιγράψει και θα τα επαναλάβω: Είναι ένα πρόγραμμα για τη σχολική στέγη όπου χρειάζονται παρεμβάσεις, ήταν πολύ αναλυτικός ο Υπουργός στην παρουσίαση γιατί αυτό εκτελείται από την ΚΤΥΠ και αυτό είναι πολύ ώριμο.

Είναι ένα πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων και δεν μιλάω για τις προσωρινές αποκαταστάσεις που έκανε ο ΟΣΕ αλλά για τις μόνιμες αποκαταστάσεις. Αυτό είναι ένα πρόγραμμα που τρέχει και τα ακριβή μεγέθη τα οποία χρήζουν καθημερινής επαναθεώρησης γιατί πάντα μπαίνει το στοιχείο της ανθεκτικότητας στο σχεδιασμό της ανακατασκευής των υποδομών και της επιδομής είναι κάτι το οποίο θα ανακοινωθεί στο αμέσως προσεχώς διάστημα αλλά είναι ένα σημαντικό πρόγραμμα.

Και το τρίτο είναι η αποκατάσταση των οδικών αξόνων.  Έχουμε αναλάβει ένα μεγάλο πρόγραμμα το οποίο υπολογίζουμε ότι θα προσεγγίσει τα 900 εκατομμύρια, δεν αφορά προσωρινή προσβασιμότητα. 

Αφορά μόνο την οριστική αποκατάσταση των οδικών υποδομών οι οποίες έχουν πληγεί και όχι κατ’ ανάγκη μόνο της Περιφέρειας, αλλά των οδικών υποδομών οι οποίες θα μας επιτρέψουν την κινητικότητα μεταξύ όλων των πληγεισών περιοχών και όλων των πληγέντων οικισμών το οποίο είναι πάρα πολύ βασικό. Δεν θέλουμε να μείνει καμία περιοχή της Θεσσαλίας η οποία δεν θα έχει πρόσβαση σε κεντρικές υποδομές που είναι απολύτως απαραίτητες για να μπορέσει κάποιος να μείνει στον τόπο του.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό να διασφαλίσουμε στην Θεσσαλία ότι οι οικισμοί, οι κοινότητες οι οποίες επλήγησαν θα παραμείνουν πληθυσμιακά ανεπηρέαστες και οικονομικά θα αποκατασταθούν το συντομότερο δυνατό.

Και από εκεί και πέρα επειδή ψάχνετε για ειδήσεις, όπως ξέρετε έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μας έχει έρθει εδώ αντίγραφο, το οποίο μελετούμε, της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας.

Ήδη ο Υπουργός με πρωτοβουλία του ξεκίνησε μια πρώτη συζήτηση. Ανεβήκαμε μαζί στη Θεσσαλονίκη τη Δευτέρα και συναντηθήκαμε με την διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. όπως πιθανόν έχετε πληροφορηθεί ώστε να υπάρχει απόλυτη ετοιμότητα για να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Εκκρεμότητες οι οποίες υπάρχουν θα κλείσουν με πρωτοβουλία του Υπουργείου και με τη δουλειά της Εγνατίας Οδού Α.Ε.  Άλλωστε δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

Και το δεύτερο είναι το εξής, η δεύτερη είδηση που θέλω να σας δώσω, ότι όπως ξέρετε άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές του ΒΟΑΚ. Εάν δεν υπάρξει κάποια προσφυγή που δεν υπάρχει, δεν εμφανίζεται να υπάρχει λόγος να υπάρξει κάποια προσφυγή επί της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών οι οποίες υπεβλήθησαν, η πιο πιθανή ημερομηνία για να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές είναι του Αγίου Γρηγορίου 25η Ιανουαρίου.

Οπότε καταλαβαίνετε ότι μέχρι τέλος του μηνός θα έχουμε και τα στοιχεία του προσωρινού παραχωρησιούχου, του παραχωρησιούχου εν πάση περιπτώσει του ΒΟΑΚ για το τμήμα από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο με τις προαιρέσεις αυτού.

Οπότε καταλαβαίνετε ότι από εκεί και πέρα ένα πεδίο ειδήσεων ανοίγει μπροστά λαμπρό για όλους σας.

Αυτές ήταν οι δικές μου παρεμβάσεις και περιμένω τις ερωτήσεις σας όπου νομίζω ότι και ο Υπουργός και η Υφυπουργός και εγώ όπου μπορούμε θα σας δώσουμε την κατάλληλη πληροφόρηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν