Γιατί τα Rolex είναι πιο ισχυρά από τους δασμούς του Τραμπ

Rolex και Patek Philippe

Πριν μερικές εβδομάδες, η Ελβετία «πάγωσε» στο άκουσμα των νέων δασμολογικών συντελεστών από τον Τραμπ, ο οποίος εκτόξευσε τους δασμούς στις εισαγωγές κατά 39% για τη χώρα.

Η αντίδραση σε μετοχές εταιρειών με μεγάλη δραστηριότητα στην αμερικανική αγορά ήταν άμεση και καθοδική. Κι ενώ η κυβέρνηση της Ελβετίας βλέπει αδιέξοδα στο να ξεφύγει από το βάρος των δασμών, ένα χαρακτηριστικό προϊόν της χώρας ίσως δεν χρειάζεται να ανησυχεί καθόλου.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Rolex

Τα ελίτ ελβετικά ρολόγια όπως τα Rolex και Patek Philippe αποτελούν μία πηγή εξαγωγών προς τις ΗΠΑ για τη χώρα αξίας 5,4 δισ. δολαρίων.

«Θα μπορούσε να είναι μια μεγαλοφυής κίνηση από την πλευρά του Ντόναλντ Τραμπ, αν τα ελβετικά ρολόγια δεν ανήκαν σε μία ειδική κατηγορία που τα προστατεύει από τον κύριο κίνδυνο των δασμών: δηλαδή τη μείωση της ζήτησης όσο ανεβαίνει το κόστος», σχολιάζει η στήλη Lex των FT.

Πρακτικά, τα ελβετικά ρολόγια έχουν αποδείξει και στις πρόσφατες κρίσεις του παρελθόντος ότι είναι πολύ πιο ανθεκτικά από άλλα προϊόντα. Κι ότι αντίθετα με την πλειοψηφία, όσο η τιμή τους ανεβαίνει, εκτοξεύεται και η ζήτηση.

Πολλοί θαυμαστές των Rolex το είδαν στη πράξη στην μεταπανδημική εποχή, όταν η δευτερογενής αγορά πολυτελών ρολογιών-συμβόλων κύρους διένυε την καλύτερη εποχή της. Όλοι είχαν στραφεί σε ιστοσελίδες μεταπώλησης ρολογιών, παλεύοντας να αποκτήσουν το πολύτιμο αξέσουαρ, πληρώνοντας πολλές περισσότερα χρήματα για ένα μεταχειρισμένο Rolex, απ’ ότι για ένα καινούριο.

Το αγαθό Veblen

Η στήλη υπενθυμίζει ότι τα Rolex θα συνεχίσουν σταθερά τους χτύπους τους ακόμα και στην δύσκολη εποχή των δασμών καθώς πρόκειται για ένα αγαθό Veblen.

Ο Θορστάιν Βέμπλεν, ήταν οικονομολόγος και κοινωνιολόγος που μίλησε για πρώτη φορά για μία κατηγορία προϊόντων, που όσο η τιμή τους ανεβαίνει τόσο εκτοξεύεται η ζήτηση.

Σύμφωνα με τη θεωρία του, προϊόντα όπως τα πολυτελή αυτοκίνητα, τα κομψά ελβετικά ρολόγια και τα επώνυμα ρούχα υψηλής ραπτικής ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, που χάνει την αξία της στα μάτια του καταναλωτή, όσο η τιμή του πέφτει.

«Ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και μικροτσίπ σπεύδουν να επιστρέψουν στις ΗΠΑ για να γλυτώσουν από τους δασμούς, οι ωρολογοποιοί μπορούν να παραμείνουν στη θέση τους», αναφέρει η στήλη των FT.

Σίγουρα οι δασμοί δεν ήρθαν την καλύτερη περίοδο για τα πολυτελή ρολόγια που υπόσχονται κύρος και επίδειξη οικονομικής δύναμης στους αγοραστές τους. Οι πωλήσεις δεν έχουν ακόμη επιστρέψει επίπεδα κατά την περίοδο της πανδημίας, όπου οι καταναλωτές ξόδευαν αλόγιστα όσο ήταν κλεισμένοι μέσα στο σπίτ τους, με τις τιμές σε πολλά πολυτελή ρολόγια να είναι μειωμένες σε σχέση με πέρσι.

Η στήλη πάντως επιμένει ότι ένα πολυτελές ρολόι δεν παύει ποτέ να είναι μία σημαντική επένδυση. «Η Audemars Piguet παρουσίασε το πρώτο της ρολόι Royal Oak το 1972, με τιμή 2.850 λίρες, πολύ πάνω από τον μέσο μισθό της εποχής. Ένα νέο μοντέλο που κυκλοφόρησε το 2021 πωλείται σε τιμή 50 φορές υψηλότερη. Ως επένδυση, ξεπερνά κατά πολύ τον πληθωρισμό και ακόμη και τις τιμές των ακινήτων στο Λονδίνο. Οι δασμοί έρχονται και παρέρχονται, αλλά το κύρος είναι διαχρονικό», αναφέρουν οι FT.

Πηγή: mononews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν