Από την Κρήτη στους Παξούς και από κει στη Μάνη: Η περιφέρεια πρωταγωνιστεί στα τηλεοπτικά σίριαλ κι οι τοπικές οικονομίες «ανθίζουν»

Η Κρήτη του «Σασμού», οι Παξοί στο «Maestro», η Σπιναλόγκα από το «Νησί», η Σύρος από την «Αίθουσα του θρόνου», η Κέρκυρα στο «Περί ανέμων και Υδάτων», η Μάνη στη «Γη της Ελιάς».

Κάθε τόπος και ένα ή μάλλον πολλά σίριαλ. Η μυθοπλασία μπορεί να περιορίζεται σε πλατό, μπορεί όμως να ταξιδεύει και να προβάλει τόπους, να μαγεύει αποκαλύπτοντας ομορφιές της Ελλάδας και του εξωτερικού και να βοηθά στην τοπική οικονομία.

Όταν πριν από 25 χρόνια η σειρά του Mega «Περί Ανέμων και Υδάτων» ρίζωσε για μία τριετία Κέρκυρα, το Δημοτικό Συμβούλιο Κέρκυρας, αναγνωρίζοντας το ρόλο της σειράς «στην πανελλήνια προβολή της Ιστορικής Παλιάς Πόλης και των μνημείων της, της μουσικής της παράδοσης και των φυσικών καλλονών της», ανακήρυξε επίτιμους δημότες του νησιού τη σεναριογράφο, Κάκια Ιγερινού, τη σκηνοθέτιδα Ρέινα Εσκενάζι, και τους πρωταγωνιστές Θανάση Βέγγο και Σπύρο Παπαδόπουλο.

Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 2016 η βρετανικής παραγωγής σειρά «The Durrels», προκάλεσε την τουριστική «έκρηξη» του νησιού με ειδικά προγράμματα επισκέψεων τουριστών από όλο τον κόσμο στα σημεία που γυρίστηκαν οι βασικές σκηνές.

Οι σειρές όμως πάντα ταξίδευαν. Και πάντα είχαν ιδιαίτερη αδυναμία σε συγκεκριμένους τόπους. Οπως η Κρήτη, η οποία μετρά ήδη 12 σειρές σε σαράντα χρόνια που ταξίδεψαν σε όλες τις άκρες του νησιού και, όχι τυχαία, όλες στέφθηκαν με μεγάλη επιτυχία.

Η Κυρία Ντο Ρε Μι (1986)
Σαν τα Τρελά Πουλιά (1987)
Απών (1995)
Η Ζωή μας Μια Βόλτα (1999)

Της Αγάπης Μαχαιριά (2006)
Το Νησί (2010)
Μπρούσκο (2013–2017)
Η Λέξη που δε Λες (2016)
Καρτ Ποστάλ (2021)
Κομάντα και Δράκοι (2021)
Σασμός (2021 – 2024)
Μια Νύχτα του Αυγούστου (2022)

Ένας από τους σταθμούς με έντονη παρουσία στη μυθοπλασία και σταθερό προσανατολισμό στα ταξίδια, ο Alpha, πλέον δημιουργεί ένα χάρτη γυρισμάτων που απλώνεται από το Παρίσι και το Μαρόκο έως τη Σύρο, το Γαλαξίδι, τη Θεσσαλονίκη και κάθε γωνιά της Ελλάδας. Οι σειρές γυρίζονται και γεννιούνται εκεί όπου χτυπά η καρδιά της ιστορίας: σε πραγματικά τοπία, σε φυσικά σκηνικά που δίνουν ζωή στο σενάριο, σε τόπους που γίνονται οι ίδιοι πρωταγωνιστές.

Η φετινή σεζόν είναι η πλέον πολυταξιδεμένη. Το «Να μ’αγαπάς» μεταφέρεται στο Ναύπλιο, το «Σπίτι δίπλα στο ποτάμι» ταξιδεύει από το Παρίσι έως τον Λούσιο. Το «Να με λες μαμά» γυρίζει στην Κορωνησία και την Άρτα. Ο «Αγιος Ερωτας» φωτίζει γωνιές της Στερεάς Ελλάδας με εξωτερικά γυρίσματα σε Γαλαξίδι και Άμφισσα και το «Porto Leone» φτάνει έως τη Σύρο.

Όλα αυτά έρχονται μετά τον «Σασμό», την ιστορία που έφερε την παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα της Κρήτης σε χιλιάδες σπίτια ενώ η σειρά «Αυτή η νύχτα μένει» ταξίδεψε στις γειτονιές του Μεσολογγίου και ο «Τιμωρός» με γυρίσματα στο Μαρόκο.

Ένα τηλεοπτικό ορόσημο, το Κολοκοτρωνίτσι από το «Καφέ της Χαράς», όπου στην πραγματικότητα πρόκειται για την Καρυά, στην Αργολίδα, βοήθησε ιδιαίτερα στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, με τους επισκέπτες να δηλώνουν πως το σπίτι και το Δημαρχείο της σειράς ήταν τα σημεία που ήθελαν να επισκεφτούν. Τα Κύθηρα αναδείχθηκαν μέσα από δύο σειρές. Από το «Τζιβαέρι» αλλά και το «Ετσι ξαφνικά» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, η οποία ως «ντόπια» ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τις ιδιαιτερότητες του νησιού. Κάτι ανάλογο συνέβη και με τους μαγευτικούς Παξούς, οι οποίοι λόγω του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και των γυρισμάτων του «Maesto» γνώρισαν μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

Οι Παξοί λόγω του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και των γυρισμάτων του «Maesto» γνώρισαν μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας

Η Σύμη φιλοξένησε την «Ιωάννα της καρδιάς» που κατάφερε να αναδείξει αυτό το ιδιαίτερο νησί ενώ το 2005 τα γυρίσματα της τούρκικης σειράς “Τα σύνορα της αγάπης” είχαν δημιουργήσει μεγάλα τουριστικά κύματα και από την Ελλάδα και από την Τουρκία.

Τέλος, το «Νησί» του Mega άλλαξε ριζικά την εικόνα που είχαν οι Έλληνες για τη Σπιναλόγκα, το σημείο όπου έστελναν τους λεπρούς σε απομόνωση. Η εξαιρετική δουλειά που έγινε με τα σκηνικά της σειράς, και την απεικόνιση με μεγάλη ακρίβεια της εικόνας της περιόδου όπου η Σπιναλόγκα ήταν τόπος εξορίας, οδήγησε πριν λίγα χρόνια στην απόφαση να ανασκευαστούν τα σκηνικά που είχαν δημιουργηθεί στην Ανω Ελούντα Λασιθίου. Παράλληλα, προτάθηκε η λειτουργία μόνιμης έκθεσης που θα περιλαμβάνει το σύνολο των μακετών που δημιούργησε ο Αντώνης Χαλκιάς, φωτογραφίες, ενδύματα της σειράς και άλλα ιστορικά στοιχεία που φυλάσσονται σε ιδιωτικές συλλογές διακεκριμένων δημιουργών αλλά και απλών ανθρώπων.

Για την επόμενη ημέρα έρχεται το 2026 η «Μεγάλη Χίμαιρα» του Καραγάτση από την ΕΡΤ η οποία έχει πραγματοποιήσει γυρίσματα στην Τεργέστη, στη Σύρο και στη Δήλο με προδιαγραφές διεθνούς παραγωγής που αναμένεται να κατακτήσει το τηλεοπτικό κοινό.

Πηγή: protothema.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν