Ηταν το δίκτυο μέσα από το οποίο η γενιά Χ και οι μεγαλύτεροι -ηλικιακά- millennials άρχισαν να δίνουν περισσότερη προσοχή σε παγκόσμια γεγονότα, στην πολιτική και γενικά την επικαιρότητα.
Αλλά τώρα, το MTV News – το οποίο παρουσίαζε έναν διαφορετικό τρόπο ενημέρωσης για τους νεότερους στην Αμερική – «κατεβάζει ρολά» 36 χρόνια μετά την ίδρυσή του, λόγω περικοπών στην εταιρεία ψυχαγωγίας Paramount Media Networks. Πιο συγκεκριμένα, μείωσε το εργατικό δυναμικό κατά 25%.
Σε ανακοίνωσή του στο προσωπικό, ο πρόεδρος των Showtime/MTV Entertainment Studios και Paramount Media Networks, Κρις ΜακΚάρθι, εξήγησε ότι, παρά την «επιτυχία της Paramount στο streaming, συνεχίζουμε να νιώθουμε πίεση από ευρύτερα οικονομικά προβλήματα, όπως πολλοί στο επάγγελμά μας». Και συμπλήρωσε: «Ανώτερα στελέχη σε συντονισμό με το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού συνεργάζονται τους τελευταίους μήνες για να καθορίσουν τη βέλτιστη οργάνωση για τις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής μας. «Ως αποτέλεσμα, λάβαμε την πολύ δύσκολη αλλά απαραίτητη απόφαση να περιορίσουμε την εγχώρια ομάδα μας κατά περίπου 25%. Είναι μια δύσκολη αλλά σημαντική στρατηγική αναπροσαρμογή του ομίλου μας. Μέσω της κατάργησης ορισμένων τμημάτων και με τον εξορθολογισμό άλλων, θα είμαστε σε θέση να μειώσουμε το κόστος και να δημιουργήσουμε μια πιο αποτελεσματική προσέγγιση για την επιχείρησή μας καθώς προχωράμε».
Τα πρώτα βήματα και η εναλλακτική ενημέρωση
Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1987 ως τηλεοπτική εκπομπή με το όνομα «The Week in Rock» και παρουσιαστή τον πρώην συντάκτη του περιοδικού The Rolling Stone, Κερτ Λόντερ.
Οπως γράφει πρώην εργαζόμενος του MTV στην εφημερίδα Los Angeles Times, ο Λόντερ ήταν ψύχραιμος, ήρεμος και στωικός λίγες ώρες μετά τον θάνατο του Κερτ Κομπέιν. Είχε όλες τις δεξιότητες ενός ηγέτη και ακόμα και τώρα, χρόνια μετά την αποχώρησή του από το δίκτυο, το όνομά του είναι συνδεδεμένο με την ταυτότητα του MTV News.
Τη δεκαετία του 1990, όλο και περισσότεροι νέοι προτιμούσαν το Μέσο για να παρακολουθήσουν τους Λόντερ, Ταμπίθα Σόρεν, Σουτσίν Πακ, Γκίντεον Γιάγκο και Αλισον Στιούαρτ να καλύπτουν θέματα μουσικής, ποπ κουλτούρας και άλλα με έναν πιο σύγχρονο τρόπο.
Το δίκτυο, που γρήγορα απέκτησε ένα πιστο κοινό από πολλές γωνιές της Αμερικής, δημιούργησε μερικές εμβληματικές στιγμές που αποτελούν σημείο αναφοράς ακόμα και σήμερα. Οπως, για παράδειγμα, η εμφάνιση του Προέδρου Μπιλ Κλίντον το 1994 στην εκπομπή Enough Is Enough και η διάδρασή του με το κοινό όταν κάποιος τον ρώτησε δημοσίως αν…προτιμά μποξεράκια ή σλιπάκια. Εκτός όμως από τον Κλίντον, στο κανάλι φιλοξενήθηκαν και οι υποψήφιοι για την προεδρία των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους και Ρος Περό. Γνωρίζοντας την επιρροή που ασκούσε το κανάλι, όλοι επιθυμούσαν μερικά λεπτά προβολής σε αυτό.
«Μέσα σε έναν κόσμο που έμοιαζε επιπόλαιος, τα στελέχη του MTV News ήταν συγκεντρωμένα στο να κάνουν δουλειά που είχε βάθος. Αυτοί ήταν είτε προσωπικότητες που έβγαιναν στον “αέρα” ή παραγωγοί και σεναριογράφοι, αφοσιωμένοι και δραστήριοι, μοντέρνοι και απίστευτα εμφανίσιμοι», ανέφερε.
Αλλαγή σελίδας
Καθώς τα σημερινά παιδιά έχουν απομακρυνθεί από την τηλεόραση και έχουν στραφεί στα κινητά τους, το MTV News «έζησε» για λίγο με τη μορφή ιστοσελίδας και έναν λογαριασμό στο Twitter που περιλάμβανε σημαντικό περιεχόμενο βίντεο. Ομως, το brand είχε όλο και λιγότερη παρουσία στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και το ίδιο το κανάλι λιγότερο αντίκτυπο στην αμερικανική κουλτούρα. Τα τελευταία χρόνια, είχε ένα φορμά που δεν έμοιαζε σε τίποτα αυτό του παρελθόντος.
Αυτό που σίγουρα θα μείνει από το MTV News, είναι η συμβολή του στον χώρο της ενημέρωσης, οι συνεντεύξεις, τα βίντεο και οι διαχρονικές ατάκες που ειπώθηκαν ανά τα χρόνια.
Με πληροφορίες από τους Los Angeles Times, το The Rolling Stone, το ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή: kathimerini.gr