Χανιά | Ουρές ταλαιπωρίας αλλά και ασφάλειας στο ΒΟΑΚ! Δεν υπάρχουν «ιδανικές συνθήκες» για να σωθούν ζωές… [Εικόνες]

Γαλατάς

ΒΟΑΚ: Τα έργα οδικής ασφάλειας ξεκίνησαν – Ώρα για προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα του δρόμου

Ξεκίνησαν τα πρώτα ουσιαστικά έργα οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με παρεμβάσεις που εκτείνονται από το Καστέλι Χανίων έως τα Λινοπεράματα Ηρακλείου, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας, αναγκαίας πραγματικότητας για χιλιάδες οδηγούς που κινούνται καθημερινά στον πολύπαθο αυτό άξονα.

Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν τη Δευτέρα 21 Ιουλίου στα Χανιά, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο εκδήλωσης στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ).

Στο επίκεντρο τέθηκε το πλέον επικίνδυνο τμήμα του ΒΟΑΚ, Κολυμπάρι – Χανιά, που έχει καταγράψει οκτώ νεκρούς και έξι σοβαρά δυστυχήματα την τελευταία τριετία. Το συγκεκριμένο τμήμα έλαβε δείκτη προτεραιότητας 10 –τη μέγιστη βαθμολογία– βάσει του συστήματος αξιολόγησης επικινδυνότητας, με αποτέλεσμα να δρομολογηθεί άμεσα η έναρξη εργασιών.

Οι πρώτες παρεμβάσεις έχουν ήδη ξεκινήσει στον κόμβο Γαλατά, με την τοποθέτηση διαχωριστικών κολωνακίων. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε πέντε μήνες και βασίζεται στο πρότυπο Πάτρα – Πύργος, όπου παρεμβάσεις μικρής κλίμακας μείωσαν δραστικά τα τροχαία.

Γαλατάς

Ο Υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας, παρουσίασε τον πλήρη σχεδιασμό για τον νέο ΒΟΑΚ, από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, ενώ ανακοίνωσε και την ενεργοποίηση της προαιρετικής επέκτασης Κίσσαμος – Χανιά εντός του 2025. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις ασφαλείας θα επεκταθούν σταδιακά στα κρίσιμα τμήματα Κίσσαμος – Κολυμπάρι και Χανιά – Γεωργιούπολη.

Η νέα καθημερινότητα απαιτεί νέα οδική συμπεριφορά

Η πραγματικότητα στον ΒΟΑΚ αλλάζει. Και απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας και προσαρμογή από όλους. Τα έργα, ναι, προκαλούν καθυστερήσεις και ταλαιπωρία, ιδίως σε μια περίοδο έντονης τουριστικής κίνησης. Όμως είναι ζωτικής σημασίας.

Δεν μπορούμε πλέον να περιμένουμε «ιδανικές συνθήκες» για να σωθούν ζωές. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να θρηνούμε δεκάδες ανθρώπους κάθε χρόνο στο όνομα της αδράνειας ή της συνήθειας. Η προσαρμογή στη νέα οδική καθημερινότητα του ΒΟΑΚ δεν είναι επιλογή — είναι υποχρέωση όλων: οδηγών, κατοίκων, επισκεπτών και επαγγελματιών.

Η εμπειρία από άλλα σημεία της χώρας έχει δείξει πως όταν η Πολιτεία παρεμβαίνει με σχέδιο και αποφασιστικότητα, η ανθρώπινη ζωή προστατεύεται. Όμως τα μέτρα από μόνα τους δεν αρκούν. Απαιτείται σεβασμός, υπομονή και πειθαρχία από την πλευρά των πολιτών.

Γαλατάς

Κανένα μεγάλο έργο δεν γίνεται χωρίς κόστος – αλλά όχι άλλο κόστος σε ανθρώπινες ζωές

Η ιστορία του ΒΟΑΚ είναι μια ιστορία χρόνιας εγκατάλειψης. Εκατοντάδες ζωές έχουν χαθεί, χωρίς να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα. Για πρώτη φορά, γίνεται ένα καθοριστικό βήμα, όσο καθυστερημένο κι αν είναι.

Οι πολίτες της Κρήτης καλούνται σήμερα να στηρίξουν αυτό το βήμα, ακόμα κι αν τους ταλαιπωρεί. Γιατί η αληθινή ταλαιπωρία είναι η απώλεια ζωής. Όσο και αν κάποιοι «ειδικοί» του πληκτρολογίου επιμένουν να κατακρίνουν το timing ή τις διαδικασίες, η ουσία παραμένει μία: οι δρόμοι δεν γίνονται ασφαλέστεροι από μόνοι τους. Κάποιος πρέπει να αναλάβει δράση — και κάποιος πρέπει να δείξει υπευθυνότητα.

Ας είναι αυτό το καλοκαίρι εκείνο στο οποίο θα μετρήσουμε λιγότερα τροχαία, λιγότερους τραυματίες, λιγότερα θύματα. Και ας γίνει η προσαρμογή μας σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, το σημαντικότερο βήμα προς έναν ασφαλέστερο ΒΟΑΚ.

Θ.Π. 

Διαβάστε ακόμη: Χανιά | Aμεσα κολωνάκια στον ΒΟΑΚ – Αναλυτικά τι ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν