Η ακτοπλοϊκή “απομόνωση” των Χανίων! Μειωμένος ανταγωνισμός, περιορισμένη δυναμική – Έξι πλοία το Ηράκλειο με δυο τα Χανιά

Πλοία

Την ώρα που το λιμάνι του Ηρακλείου «ανθεί» σε επιλογές και μεταφορική δυνατότητα, τα Χανιά δείχνουν να μένουν πίσω – Χαμηλότερη η διασύνδεση με τον Πειραιά εν μέσω τουριστικής περιόδου

Εν μέσω μιας από τις πιο κρίσιμες περιόδους για τον τουρισμό, η σύγκριση ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές γραμμές Χανίων και Ηρακλείου προς τον Πειραιά αναδεικνύει μια άνιση πραγματικότητα που δεν περνά απαρατήρητη: ο προορισμός Χανιά εμφανίζεται λιγότερο ανταγωνιστικός σε σχέση με το Ηράκλειο, με περιορισμένες επιλογές για ταξιδιώτες, και αντίστοιχα μικρότερη μεταφορική δυνατότητα.

Του Θανάση Παινεσάκη

 

Συγκεκριμένα, στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς δραστηριοποιούνται τρεις ναυτιλιακές εταιρείες (Blue Star Ferries, Minoan Lines, Seajets), με συνολικά έξι πλοία: Highspeed 3, Nissos Rodos, World Champion Jet, Festos Palace, Ariadne και Knossos Palace. Οι συνδυασμένες μεταφορικές δυνατότητες αυτών των πλοίων φτάνουν τους 12.000 επιβάτες σε μία μόνο ημέρα.

Αντίθετα, τα Χανιά εξυπηρετούνται αποκλειστικά από δύο πλοία της ΑΝΕΚ, του Ομίλου Attica Group (Έλυρος και Κίσσαμος), με δύο δρομολόγια (ημερήσιο και νυχτερινό) τις ημέρες που υπάρχει αυτή η δυνατότητα, με το ανώτατο μεταφορικό όριό τους να φτάνει συνολικά τους 3.000 – 3.500 επιβάτες ημερησίως.

Σημειώνεται πως στο παρελθόν υπήρξαν απόπειρες ενίσχυσης της γραμμής, τόσο από τις Μινωικές Γραμμές όσο και από την Seajets, η οποία δοκίμασε την τύχη της το καλοκαίρι του 2024, χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια.

Δείτε για παράδειγμα, σε μια τυχαία ημερομηνία π.χ. 10 Αυγούστου 2025, πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια στη γραμμή των Χανίων και πως στην αντίστοιχη του Ηρακλείου:

Δρομολόγια

Δρομολόγια

Η εντυπωσιακή απόκλιση στις ακτοπλοϊκές δυνατότητες των δύο λιμανιών δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, ειδικά όταν αναλογιστεί κανείς τις συνέπειες για την τοπική οικονομία και την τουριστική αλυσίδα των Χανίων. Η περιορισμένη διασύνδεση σημαίνει μικρότερη δυνατότητα υποδοχής επισκεπτών, αλλά και δυσκολίες για τους ίδιους τους κατοίκους και επαγγελματίες που στηρίζουν τον τουριστικό τομέα.

Σε καμία περίπτωση, δεν πρόκειται για ευθύνη των ναυτιλιακών εταιρειών. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην έλλειψη συντονισμού και στρατηγικού σχεδιασμού από πλευράς των αρμόδιων τοπικών φορέων, που δεν έχουν κατορθώσει – μέχρι σήμερα – να διασφαλίσουν τη βελτίωση της διασύνδεσης των Χανίων με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Απαιτείται κοινή προσπάθεια και συνεργασία μεταξύ του Δήμου, της Περιφέρειας, των Επιμελητηρίων, των Λιμενικών Ταμείων, της πολιτικής ηγεσίας του νομού καθώς και των φορέων του τουρισμού, ώστε τα Χανιά να αποκτήσουν ξανά τη θέση που τους αξίζει στον ακτοπλοϊκό χάρτη της Ελλάδας. Η αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης δεν είναι πολυτέλεια – είναι ανάγκη για την τοπική ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και την ποιότητα εξυπηρέτησης κατοίκων και επισκεπτών.

Κεντρική Φωτογραφία chaniaships

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν