Χανιά 2025 | Από «καρμανιόλα» σε παράδειγμα οδικής ασφάλειας (;) – Πώς αλλάζει ο “χάρτης” των τροχαίων στην πόλη…

Τροχαία

Η εικόνα στους δρόμους των Χανίων το 2025 δεν θυμίζει σε τίποτα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ας μη βιαστούμε ούτε να πανηγυρίσουμε ούτε να πούμε – στην προκειμένη περίπτωση – να γράψουμε μεγάλες κουβέντες.

Τα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί αισθητά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., σηματοδοτώντας ίσως (;)  μια νέα εποχή στην οδική ασφάλεια του νομού.

Για πρώτη φορά μετά από χρόνια, τα Χανιά φαίνεται να ξεφεύγουν από τη «μαύρη λίστα» των πιο επικίνδυνων περιοχών όχι μόνο της Κρήτης αλλά και ολόκληρης της χώρας , με τους αριθμούς να δείχνουν πτώση ακόμη και άνω του 60% στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με πέρυσι.

Πάμε όμως να δούμε πως φθάσαμε σε αυτό το σημείο:

Ο φόβος του προστίμου… σώζει ζωές

Οι οδηγοί δείχνουν πιο προσεκτικοί, πιο επιφυλακτικοί – κυρίως απέναντι στην κατανάλωση αλκοόλ. Όχι απαραίτητα γιατί άλλαξε πλήρως η νοοτροπία, αλλά γιατί ο φόβος του οικονομικού προστίμου, της αφαίρεσης διπλώματος ή ακόμη και της σύλληψης, λειτουργεί πλέον αποτρεπτικά.

Οι αστυνομικοί έλεγχοι έχουν αυξηθεί κατακόρυφα ακόμη και με συμβατικά οχήματα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του stinpena.gr, οι παραβάτες δεν μπορούν πλέον να “ξεμπλέξουν” εύκολα: τα αφαιρεθέντα διπλώματα μεταφέρονται άμεσα στο μηχανολογικό, «κλείνοντας» κάθε πιθανό παράθυρο παρέμβασης ή “τηλεφώνου από πάνω”.

Παρεμβάσεις στο Β.Ο.Α.Κ. που έσωσαν ζωές

Καθοριστικό ρόλο φαίνεται να διαδραματίζουν  και οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στα πιο επικίνδυνα σημεία του νομού. Ο κόμβος του Γαλατά, για παράδειγμα —ένα σημείο που στο παρελθόν είχε χαρακτηριστεί «καρμανιόλα»— απέκτησε κολωνάκια και νέα σήμανση, μειώνοντας σημαντικά τα ατυχήματα. Παρόμοιες παρεμβάσεις έγιναν και σε άλλα καίρια σημεία του ΒΟΑΚ, με αποτέλεσμα ο δρόμος να γίνει πιο “ανεκτικός στα λάθη” των οδηγών.

Η «σιδηρά κυρία» της Τροχαίας Χανίων

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποδίδουν τη θετική αυτή μεταστροφή στη νέα διοικήτρια του Τμήματος Τροχαίας Χανίων, Ευστρατία Κουλάρα. Ανέλαβε καθήκοντα μέσα σε ένα εξαιρετικά φορτισμένο κλίμα τον περασμένο Ιανουάριο, αμέσως μετά το πολύκροτο τροχαίο με την Porsche που συγκλόνισε τα Χανιά και οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές στην τοπική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ.

Η ίδια, γνωστή για την αυστηρότητά της, από τις υπηρεσίες που προήλθε, φαίνεται να έχει επιβάλει μια νέα κουλτούρα ελέγχου, χωρίς “εκπτώσεις”. Και το αποτέλεσμα είναι χειροπιαστό: περισσότερη αστυνόμευση, περισσότερες κλήσεις, λιγότερες τραγωδίες.

Από τον φόβο… στη συνείδηση

Παρότι ο φόβος του προστίμου παραμένει ισχυρό κίνητρο, το ζητούμενο για τα Χανιά είναι να περάσουμε στο επόμενο βήμα: Τη συνειδητή οδηγική ευθύνη. Να κατανοήσουμε πως πίσω από το τιμόνι δεν κρατάμε μόνο τη δική μας ζωή, αλλά και των άλλων. Η νοοτροπία πρέπει να εξελιχθεί από «μην με πιάσουν» σε «δεν το ριψοκινδυνεύω ποτέ».

Η θετική πορεία είναι γεγονός — όμως η πραγματική αλλαγή θα έρθει μόνο όταν οι οδηγοί θα επιλέγουν να μην πιουν, όχι γιατί φοβούνται τον τροχονόμο, αλλά γιατί σέβονται τον άνθρωπο.

Θ.Π.

Hashtags : #Χανιά #Κρήτη #Τροχαία2025 #ΟδικήΑσφάλεια #ΕΛΑΣ #ΕυστρατίαΚουλάρα #ΒΟΑΚ #Γαλατάς #ΜείωσηΑτυχημάτων #DrivingSafe #ΑλλάζειΗΝοοτροπία #TrafficSafety #ΧανιάNews

Διαβάστε ακόμη: Χανιά | Ουρές ταλαιπωρίας αλλά και ασφάλειας στο ΒΟΑΚ! Δεν υπάρχουν «ιδανικές συνθήκες» για να σωθούν ζωές… [Εικόνες]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν