Ένα ταξίδι μνήμης με το καμάρι των Μινωικών Γραμμών που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή
Ήταν κάποτε ένα πλοίο που δεν μετέφερε απλώς επιβάτες και οχήματα. Μετέφερε όνειρα, συγκινήσεις και καλοκαίρια. Το El Greco των Μινωικών Γραμμών υπήρξε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και αγαπημένα πλοία που δραστηριοποιήθηκαν στην ακτοπλοΐα της Κρήτης, χαράζοντας τη δική του ξεχωριστή ρότα στις θάλασσες του Αιγαίου.
Ταυτότητα και τεχνικά χαρακτηριστικά
Το El Greco ναυπηγήθηκε το 1973-74 στην Ιαπωνία, με αρχική ονομασία New Suzuran, και αποτέλεσε μέρος της γενιάς των «ιαπωνικών σκαριών» που γνώρισαν δεύτερη ζωή στη Μεσόγειο. Εντάχθηκε στον στόλο των Μινωικών Γραμμών στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν η εταιρεία προχωρούσε δυναμικά στην ανανέωση και ενίσχυση των θαλάσσιων γραμμών Κρήτης – Πειραιά.
Το πλοίο διέθετε:
-
Μήκος: περίπου 153 μέτρα
-
Πλάτος: 25 μέτρα
-
Ταχύτητα: 22 κόμβοι
-
Χωρητικότητα: πάνω από 1.500 επιβάτες και εκατοντάδες οχήματα
-
Καμπίνες: σύγχρονες για την εποχή, με έμφαση στην άνεση και την καθαριότητα
-
Σαλόνια, εστιατόρια, καταστήματα και μπαρ, προσφέροντας μια εμπειρία ταξιδιού που θύμιζε περισσότερο «ξενοδοχείο εν πλω»
Δραστηριότητα και γραμμές
Το El Greco ανέλαβε τακτικά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο, ενώ συνέδεσε για χρόνια το νησί με τη Θεσσαλονίκη με το δρομολόγιο Ηράκλειο – Θεσσαλονίκη. Οι Κρητικοί το υποδέχθηκαν με ζεστασιά και υπερηφάνεια, καθώς εξέφραζε μια νέα εποχή αξιοπιστίας και ποιότητας στις θαλάσσιες μεταφορές του νησιού.
Για περισσότερα από δέκα χρόνια, το El Greco αποτέλεσε αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ταξιδιωτών – φοιτητών, οικογενειών, επιχειρηματιών – που έβρισκαν στο κατάστρωμά του όχι μόνο μέσο μετακίνησης αλλά και τόπο συνάντησης και μνήμης.
Το θρυλικό σκαρί των Μινωικών Γραμμών, έγραψε τη δική του τεράστια ιστορία στις γραμμές της Αδριατικής όταν στο μακρινό 1981, η Ηρακλειώτικη Ναυτιλιακή εταιρία, δοκίμαζε πρώτη την τύχη της, στο δρομολόγιο Πάτρα – Ανκώνα! Το ίδιο πλοίο, μια δεκαετία αργότερα, πραγματοποιούσε δρομολόγια στο Ιταλία – Ελλάδα – Τουρκία, μέσω της Διώρυγας της Κορίνθου.
Το τέλος μιας εποχής
Καθώς περνούσαν τα χρόνια και οι ανάγκες άλλαζαν, το El Greco αντικαταστάθηκε από νεότερα και ταχύτερα πλοία. Τη δεκαετία του 2000 αποσύρθηκε από τη γραμμή, και λίγα χρόνια αργότερα πουλήθηκε και οδηγήθηκε στη διάλυση, όπως συνέβη με τόσα άλλα «θαλάσσια σύμβολα» της εποχής του.
Ωστόσο, στη μνήμη των Κρητικών – και όχι μόνο – το El Greco παραμένει συνδεδεμένο με εποχές που οι θαλάσσιες μετακινήσεις είχαν ψυχή. Το σφύριγμά του στον απόπλου, οι φωτογραφίες στο κατάστρωμα με φόντο τη θάλασσα, τα νυχτερινά ταξίδια με φως από τα φανάρια του λιμανιού, αποτελούν στιγμές ανεξίτηλες.
-
1974:
Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ δρομολογούν το F/B MINOS στη γραμμή ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ (πρώτο δρομολόγιο στις 5/7/1974).
-
1981:
Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ξεκινούν πρώτες δρομολόγια στη γραμμή ΠΑΤΡΑ – ΑΓΚΩΝΑ με το F/B EL GRECO.
-
1991:
Δρομολογείται το F/B EL GRECO ως ένα από τα δύο νέα υπερσύγχρονα πλοία της εταιρείας.
-
2002:
Το πλοίο πουλήθηκε στην Maritime Way, μαζί με τα πλοία King Minos και “Άνεμος”.
-
Στη συνέχεια:
Το πλοίο άλλαξε ονομασία σε “Captain Zaman” και ταξίδεψε σε διάφορες γραμμές για άλλες εταιρείες.
-
Περίπου το 2008:Το πλοίο κατέληξε για διάλυση στο Alang της Ινδίας.
Σημείωση:
Πηγή έμπνευσης για το παρόν άρθρο, καθώς και για το συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό, αποτέλεσε η ανάρτηση του κ. Gunnar Menzer στη διαδικτυακή ομάδα MINOAN LINES & GRIMALDI LINES PHOTO FAN CLUB. Ευχαριστούμε θερμά για τη συμβολή του στη διατήρηση της ακτοπλοϊκής ιστορικής μνήμης.
Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε την σχετική ανάρτηση και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το El_Greco
Διαβάστε ακόμη: Η ακτοπλοϊκή “απομόνωση” των Χανίων! Μειωμένος ανταγωνισμός, περιορισμένη δυναμική – Έξι πλοία το Ηράκλειο με δυο τα Χανιά