Επέκταση στο εξωτερικό, αναβαθμίσεις σε υφιστάμενες μονάδες του ομίλου, νέα ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα, αλλά και είσοδο στην αγορά της εξοχικής τουριστικής κατοικίας, περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο του ομίλου Grecotel έως το 2030, το οποίο, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων που έχουν ήδη υλοποιηθεί, αντιστοιχεί σε 1 δισ. ευρώ.
«Εδώ και 50 χρόνια στην Grecotel θέλουμε να δημιουργούμε προορισμούς, εμπειρίες και συναισθήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες (27/11) η κ. Mάρι Δασκαλαντωνάκη διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου στην παρουσίαση με αφορμή τα 50 χρόνια από τη δημιουργία του. «Εχουμε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο που φτάνει το 1 δισ. ευρώ σε 6 προορισμούς ανά την Ελλάδα έως το 2030», δήλωσε από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής κ. Νίκος Μπουσγολίτης.
Ειδικότερα, η στρατηγική του ομίλου επικεντρώνεται στην επέκταση μεγάλων αναπτύξεων, τη δημιουργία νέων μονάδων σε 6 προορισμούς – Κρήτη, Κέρκυρα, Κω, Πελοπόννησο, Θράκη-, νέα ξενοδοχειακά πολυτελή brands και είσοδο στην αγορά της εξοχικής τουριστικής κατοικίας. Περαιτέρω ενδιαφέρον για το ενδεχόμενο μίας τρίτης μονάδας υπάρχει και για το κέντρο της Αθήνας, όπου ήδη το πολυβραβευμένο “The Dolli’’ στην οδό Μητροπόλεως λειτουργεί με πολύ υψηλές πληρότητες, ενώ η έτερη μονάδα Grecotel Pallas Athena στην πλατεία Κοτζιά οδεύει προς αναβάθμιση. Όπως ανέφεραν χθες οι επιτελείς του ομίλου, η ανάπτυξη νέων μονάδων σε Πελοπόννησο, Κρήτη, Κέρκυρα και Κω ενισχύει περαιτέρω την παρουσία του σε κομβικούς προορισμούς, αναβαθμίζοντας το συνολικό τουριστικό προϊόν και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
Η ριζική ανακαίνιση του ιστορικού Astir Palace στην Αλεξανδρούπολη, που ανοίγει τις πύλες του τον προσεχή Απρίλιο, «δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική επιχειρηματική κίνηση, αλλά και μια συνειδητή στρατηγική εθνική επιλογή στήριξης της ακριτικής Θράκης». Επιπλέον, από την 1η Μαΐου του 2026 ανοίγει πλήρως αναβαθμισμένη και η νέα μονάδα στην Καλαμάτα μετά από επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ, σε έναν προορισμό που αναμένεται να παρουσιάσει άνοδο μετά και την παραχώρηση του αεροδρομίου.
Όπως αναφέρθηκε χθες, από το φιλόδοξο πλάνο του 1 δισ. ευρώ αυτή τη δεκαετία έως το 2030 «έχουμε υλοποιήσει μέχρι σήμερα 350 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 240 εκατ. εκατ. για εκσυγχρονισμό και 110 εκατ. ευρώ για νέα ακίνητα και αναπτύξεις. Στο πλαίσιο αυτού του επενδυτικού προγράμματος σχεδιάζεται και η ανάπτυξη στο εξωτερικό, με επέκταση σε luxury resorts αλλά και branded τουριστικές κατοικίες».
Οι επιδόσεις φέτος
Η εφετινή χρυσή επέτειος συμπίπτει «με μία από τις ισχυρότερες χρονιές στην ιστορία του ομίλου, με ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα και ενισχυμένες οικονομικές αποδόσεις», σύμφωνα με τη διοίκηση. Λειτουργώντας σήμερα 40 ξενοδοχεία και resorts με 25.000 κλίνες σε 15 προορισμούς και 200 σημεία εστίασης, ο όμιλος Grecotel το 2025 κατέγραψε κύκλο εργασιών 413 εκατ. ευρώ. «Οδηγοί» στην άνοδο παραμένουν η Κρήτη και η Κέρκυρα, που παράγουν το 57% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία συνεχίζουν να αποτελούν τις σημαντικότερες αγορές, συνεισφέροντας το 44% των εσόδων.
Το 2025, η Grecotel υποδέχθηκε 425.300 επισκέπτες από 190 χώρες, εκ των οποίων το 30% είναι επαναλαμβανόμενοι, 343.000 μέλη του προγράμματος επιβράβευσης, καταγράφοντας πάνω από 2,31 εκατ. διανυκτερεύσεις επισκεπτών και 925.500 διανυκτερεύσεις δωματίων.
Ο όμιλος απασχολεί 7.500 εργαζομένους, εκ των οποίων το 80% Έλληνες, «αποτελώντας τον μεγαλύτερο εργοδότη του ελληνικού τουρισμού», όπως ανέφερε ο κ. Μπουσγολίτης, με 49% γυναίκες και ανθρώπινο δυναμικό από 52 εθνικότητες. «Εχουμε πολλά παραδείγματα επαγγελματιών που ξεκίνησαν την πρώτη τους δουλειά στην Grecotel και εξελίχθηκαν μέσα στον όμιλο».
Κάθε χρόνο, περισσότερα από 550 προγράμματα πρακτικής εξάσκησης (internships) ενισχύουν την ανάπτυξη νέων επαγγελματιών, ενώ το 30% των θέσεων καλύπτεται από τις τοπικές κοινωνίες, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική σύνδεση της Grecotel με την περιφερειακή ανάπτυξη.
«Στόχος μας είναι κάθε προορισμός να εξελίσσεται όχι μόνο τουριστικά αλλά και πολιτιστικά και οικονομικά. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι ο πρώτος πυλώνας ανάπτυξής μας. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά το brand της Grecotel που έχει κατακτήσει περισσότερες από 2.000 βραβεύσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό από θεσμούς κύρους. Ο τρίτος πυλώνας είναι το real estate, με 40 ξενοδοχεία (όχι όλα ιδιόκτητα) σε 15 προορισμούς, 25.000 κλίνες, ενώ ο όμιλος λειτουργεί πάνω από 200 σημεία εστίασης και αναψυχής. Πάνω από 4.000 στρέμματα παραθαλάσσιων εκτάσεων που αποτελούν μία πολύτιμη τράπεζα γης για νέες αναπτύξεις, ενώ οι κτιριακές εγκαταστάσεις του ομίλου Grecotel είναι πάνω από 502.000 τ.μ.. Αυτή η τράπεζα γης μας βοηθά να εξασφαλίζουμε τη μακροχρόνια ανάπτυξη του ομίλου», ανέφερε ο γενικός διευθυντής του ομίλου, με τμήμα των εν λόγω εκτάσεων να χρησιμοποιείται τα επόμενα χρόνια για νέες αναπτύξεις.
Στην 50ετία της παρουσίας του στο χώρο της ελληνικής φιλοξενίας, ο όμιλος έχει συμβάλλει, σύμφωνα με τους επιτελείς του, πάνω από 2,8 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της «κι επιπλέον, η GRECOTEL συμμετέχει διαχρονικά στα τοπικά οικοσυστήματα, στηρίζοντας τοπικούς παραγωγούς, νοσοκομεία και κέντρα υγείας, εκπαιδευτικά ιδρύματα, πολιτιστικούς οργανισμούς. Αναπόσταστο κομμάτι αποτελούν επίσης το περιβάλλον και η βιωσιμότητα».
Από το πρώτο ξενοδοχείο που θεμελίωσε ο ιδρυτής της Νίκος Δασκαλαντωνάκης στο Ρέθυμνο το 1975, η Grecotel διατηρώντας την έδρα της στη γενέτειρά της, την Κρήτη, εξελίχθηκε σε έναν ελληνικό όμιλο φιλοξενίας, δραστηριοποιούμενο μέσω 80 εταιρειών.
Πηγή: newmoney.gr





