Τον “κώδωνα του κινδύνου” ότι οι προορισμοί φτάνουν στα όριά τους κρούουν δύο από τους μεγαλύτερους τουριστικούς πράκτορες του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας, οι TUI και easyJet holidays, τονίζοντας ότι θέλουν να αποτελέσουν μέρος της λύσης για τη διαχείριση του υπερτουρισμού, κι αναγνωρίζοντας, παράλληλα, ότι οι ντόπιοι έχουν το δικαίωμα να αποφασίζουν τι είδους επισκέπτες θέλουν.
Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο για την αειφορία Spain Talks του Ισπανικού Γραφείου Τουρισμού την Τετάρτη, 30 Απριλίου, ο επικεφαλής του τμήματος βιωσιμότητας της ΤUI, Ian Corbett, δήλωσε ότι η εταιρία επενδύει σοβαρά στην ευημερία των προορισμών στους οποίους δραστηριοποιείται, βοηθώντας τους να επιτύχουν καλύτερη ισορροπία μεταξύ των αναγκών των κατοίκων και των τουριστών.
“Εναπόκειται στους προορισμούς να αποφασίσουν τον αριθμό και το είδος των επισκεπτών που θέλουν”, δήλωσε ο κ. Corbett. “Εμείς, ως ομάδα, ανυπομονούμε να γίνουμε μέρος της λύσης και να αποκαταστήσουμε αυτή την ανισορροπία”, πρόσθεσε με νόημα.
Οι επισημάνσεις του κ. Corbett ήρθαν αφού οι εκπρόσωποι δύο εκ των δημοφιλέστερων προορισμών της Ισπανίας, της Πάλμα και της Βαρκελώνης, αναφέρθηκαν σε ορισμένα από τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού.
Σε αυτά περιλαμβάνονται:
η θέσπιση ανώτατου ορίου στον αριθμό των διαθέσιμων τουριστικών κλινών,
η προώθηση άλλων πτυχών της προσφοράς ενός προορισμού, όπως ο πολιτισμός του και, στην περίπτωση της Βαρκελώνης, η καταλληλότητά του ως προορισμού για συναντήσεις, ταξίδια κινήτρων, συνέδρια και εκθέσεις (MICE), και η συνεργασία με τους κατοίκους.
“Διαθέτουμε 154.000 κλίνες στη Βαρκελώνη και θέλουμε να αποφασίσουμε ποιος θα φιλοξενηθεί σε αυτές τις κλίνες”, δήλωσε ο γενικός διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού της Βαρκελώνης (Turisme de Barcelona), Mateu Hernandez.
Πρωτοβουλίες της TUI στον τομέα της βιωσιμότητας
Ο κ. Corbett υπογράμμισε την έμφαση που δίνει η ΤUΙ στον περιορισμό της επιβάρυνσης που ασκούν οι δραστηριότητές της στις τοπικές υποδομές, λέγοντας στους σύνεδρους ότι το ένα τρίτο των ξενοδοχείων της παράγουν τη δική τους ανανεώσιμη ενέργεια. Επίσης, το 80% των ξενοδοχείων της προμηθεύονται τα τρόφιμα και τα ποτά τους από τη χώρα που βρίσκονται και το 80% του προσωπικού είναι ντόπιοι.
Θετικό αντίκτυπο επιδιώκει η easyJet
Ο Matt Callaghan, επικεφαλής λειτουργίας της easyJet holidays, δεσμεύτηκε η εταιρία να έχει θετικό αντίκτυπο στους προορισμούς στους οποίους δραστηριοποιείται. “Αναγνωρίζουμε ότι τα μέρη που αποκαλούμε προορισμούς, είναι τα σπίτια άλλων ανθρώπων, και αισθανόμαστε μεγάλη αίσθηση ευθύνης απένταντί τους, αλλά και προνομίου”, πρόσθεσε.
Ο κ. Callaghan δήλωσε ότι η easyJet holidays επιδιώκει στενή συνεργασία με τους τοπικούς οργανισμούς διαχείρισης προορισμών, παρέχοντας ευκαιρίες απασχόλησης στους ντόπιους, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι πιο πρόθυμοι να παρουσιάσουν στους επισκέπτες “κρυμμένα στολίδια” του τόπου τους, που βελτιώνουν την εμπειρία διακοπών τους.
Η καταπολέμηση της εποχικότητας στο επίκεντρο
Τόσο η ΤUI όσο και η easyJet holidays πιστεύουν ότι οι τουριστικοί πράκτορες πρέπει να αναλάβουν δράση και να βοηθήσουν στην προώθηση των διαφορετικών όψεων των προορισμών στις διάφορες εποχές του έτους.
“Είμαστε πλέον σε θέση να υποστηρίξουμε τους προορισμούς ευρύτερα από ό,τι στο παρελθόν, διότι ενώ δεν μπορούμε πάντα να εκτελούμε τις δικές μας πτήσεις, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το brand μας για να αυξήσουμε τη ζήτηση κατά την ενδιάμεση περίοδο”, πρόσθεσε ο κ.. Corbett.
Ωστόσο, πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα για την επιδίωξη της εποχικότητας σύμφωνα με τον ιδρυτή της Sunvil, Noel Josephides, ο οποίος τόνισε τις πρόσθετες επενδύσεις σε υποδομές που απαιτούνται για τη μετάβαση στο μοντέλο του 12μηνου τουρισμού.
“Για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, χρειάζονται πολλές επενδύσεις, ενώ, παράλληλα οι υποδομές θα πρέπει να είναι διαθέσιμες και ανοιχτές”, δήλωσε. «Και προς το παρόν, αυτό δεν συμβαίνει. Είναι ωραίο να λέμε ότι θέλουμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο, αλλά η επιμήκυνση της σεζόν κοστίζει χρήματα”, υπογράμμισε με νόημα ο κ. Josephides.
Πηγή:money-tourism.gr