Ελλάδα | Σταθερά ψηλά και το 2025 στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων για ταξίδια

Λιμάνι

Σταθερά ψηλά παραμένει και το 2025 η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, σύμφωνα με τη νέα μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για το προφίλ των σημαντικότερων ευρωπαϊκών αγορών του ελληνικού τουρισμού.

Η χώρα μας διατηρεί ή ενισχύει τη θέση της σε κρίσιμες αγορές, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διαχρονική ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Γερμανία και τη Γαλλία, ανεβαίνοντας δύο θέσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στην τρίτη θέση βρίσκεται και για την ιταλική αγορά, ενώ διατηρεί την 5η θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο και την 6η στην Ισπανία. Οι πέντε αυτές αγορές είναι κομβικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς το 2024 αντιστοιχούσαν σχεδόν στο 47% των συνολικών τουριστικών εισπράξεων της χώρας.

Η διαδικτυακή έρευνα, που διενήργησε η GlobalWebIndex (GWI) σε δείγμα 5.507 ατόμων ηλικίας 16-64 ετών τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2025, σύμφωνα με το tornosnews.gr, καταγράφει την πρόθεση των Ευρωπαίων να ταξιδέψουν στο εξωτερικό το επόμενο δωδεκάμηνο. Οι Γερμανοί, Βρετανοί, Ισπανοί και Ιταλοί εμφανίζονται ιδιαίτερα ταξιδιωτικά ενεργοί, με περισσότερους από 7 στους 10 να δηλώνουν πρόθεση για ταξίδια εκτός συνόρων. Αντίθετα, η Γαλλία παρουσιάζει χαμηλότερη πρόθεση (6 στους 10), αλλά όσοι ταξιδεύουν από τη γαλλική αγορά δηλώνουν υψηλότερη συχνότητα ταξιδιών.

Ανοδικές μεταβολές και προτίμηση για την Ελλάδα

Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας στη Γερμανία και τη Γαλλία συνδέεται και με τη μείωση της ελκυστικότητας άλλων προορισμών, όπως η Αυστρία και η ίδια η Γαλλία για τους Γερμανούς ή η Γερμανία για τους Ισπανούς. Η χώρα μας αύξησε τα ποσοστά προτίμησής της κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες στη γαλλική αγορά, διατήρησε σταθερή τη θέση της στη Γερμανία, ενώ παρουσίασε μικρές μειώσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο (-1,5 π.μ.) και στην Ισπανία (-0,5 π.μ.).

Σταθερές ή αυξημένες οι δαπάνες

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα σχετικά με την προγραμματιζόμενη δαπάνη των Ευρωπαίων τουριστών. Σε όλες τις αγορές, περίπου ένας στους δύο δηλώνει πρόθεση να δαπανήσει τα ίδια χρήματα με πέρυσι, ενώ οι ερωτηθέντες που σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα ξεπερνούν εκείνους που σκοπεύουν να δαπανήσουν λιγότερα.

Οι δαπάνες διαμονής κυμαίνονται ευρέως, με τους Γερμανούς να ξοδεύουν κυρίως από 86 έως 145 ευρώ ανά διανυκτέρευση και τους Γάλλους από 56 έως 115 ευρώ. Οι Βρετανοί διαμορφώνουν το μέσο κόστος στα 88-145 ευρώ, οι Ισπανοί στα 66-105 ευρώ και οι Ιταλοί στα 46-85 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλές αγορές καταγράφεται μείωση στις φθηνότερες κατηγορίες δαπανών και αύξηση στα υψηλότερα επίπεδα, γεγονός που δημιουργεί θετικές προσδοκίες για τις τουριστικές εισπράξεις.

Έγκαιρος προγραμματισμός και κυριαρχία του «ήλιου και θάλασσας»

Η έρευνα δείχνει ότι ο προγραμματισμός των διακοπών γίνεται ολοένα και νωρίτερα, ειδικά στις αγορές της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, κάτι που μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τον ελληνικό τουρισμό, ιδίως για την επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Η θάλασσα και ο ήλιος διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στις επιλογές των Ευρωπαίων, με τις city break διακοπές, τα ταξίδια στη φύση και οι επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς να ακολουθούν. Το ξενοδοχείο ή μοτέλ εξακολουθεί να είναι η δημοφιλέστερη μορφή διαμονής, αν και παρατηρούνται διαφοροποιήσεις ανά χώρα: στη Γερμανία και τη Γαλλία μειώνεται ελαφρώς η προτίμηση για ξενοδοχεία, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία αυξάνεται.

Προκλήσεις προσβασιμότητας και τάσεις στις μεταφορές

Το αεροπλάνο παραμένει το κύριο μέσο μετακίνησης, με σαφή προτίμηση για πτήσεις έως τρεις ώρες, κάτι που λειτουργεί μειονεκτικά για την Ελλάδα έναντι προορισμών που είναι προσβάσιμοι και με αυτοκίνητο ή τρένο. Ενδεικτικά, αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία συνεχίζουν να επιλέγουν πιο κοντινούς προορισμούς. Ωστόσο, ενδιαφέρον παρουσιάζει η αύξηση στη ζήτηση για ταξίδια με σκάφος ή πλοίο, ιδίως στη γερμανική και τη βρετανική αγορά, εξέλιξη που μπορεί να συνδέεται με την ενίσχυση της κρουαζιέρας.

Ταξίδια με συντρόφους, οικογένεια και νέα ήθη

Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να ταξιδεύουν με τον/τη σύντροφό τους ή με την οικογένεια, αλλά αυξάνονται οι Γερμανοί που επιλέγουν να ταξιδέψουν μόνοι. Παράλληλα, ανιχνεύεται μια νέα, μικρή αλλά αξιοσημείωτη τάση: η άνοδος των ταξιδιών με κατοικίδιο σε όλες τις αγορές.

Φωτογραφία Photo Mpouzis

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν