Κρουαζιέρα: Παίρνει νέα παράταση το τέλος στον κλάδο – Τα επιχειρήματα

6'

Νέα παράταση για τον Ιούλιο παίρνει σύμφωνα με πληροφορίες η εφαρμογή του τέλους κρουαζιέρας.

Η κυβέρνηση που νομοθέτησε την εφαρμογή τέλους κρουαζιέρας από το 2025 παρά την έντονη αντίδραση των εταιρειών του κλάδου, δεν έχει ακόμη προχωρήσει στη σχετική έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, προκειμένου να εφαρμοστεί.

Ο ρόλος των σεισμών στη Σαντορίνη

Οι σεισμικές δονήσεις στην Σαντορίνη τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, την «υποχρέωσαν» να αναβάλλει την έκδοση της σχετικής απόφασης καθώς άλλες ήταν σε εκείνη την περίοδο οι προτεραιότητες. Όσο ο Εγκέλαδος μείωνε τις επισκέψεις του στον δημοφιλές νησί, επανήλθαν τα σχέδια για την υπογραφή της σχετικής απόφασης ωστόσο ο ανασχηματισμός ήταν μια ακόμη αφορμή για να πάει πιο πίσω ενώ τώρα «ακούγεται» ότι νέα ημερομηνία εφαρμογής θα είναι η 1η Ιουλίου.

Πάντως η δυστοκία στη λήψη της σχετικής απόφασης εκτιμάται ότι συνδέεται και με την αναγνώριση των εύλογων αιτιάσεων των εταιρειών κρουαζιέρας και των εκπροσώπων τους όπως είναι η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), που πρότειναν την επιβολή του τέλους από την επόμενη σεζόν (2026), αλλά φαίνεται ότι προς το παρόν, πρυτανεύει η άποψη ότι «η κυβέρνηση πρέπει να φανεί συνεπής με την απόφαση της».

Ωστόσο η επιβολή του από τον Ιούλιο σημαίνει ότι ο μισός χρόνος «χάθηκε» και το όφελος για φέτος θα είναι μικρότερο από όσο είχε προϋπολογίσει (50 εκατ. ευρώ) και συνεπώς ελάχιστο. Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση ανακοινώνει ισχυρά πλεονάσματα και την διάθεση 500 εκατ. ευρώ στο ΠΔΕ, τα τελικά έσοδα από το τέλος κρουαζιέρας θα είναι ένα αμελητέο ποσό που δεν αξίζει ενδεχομένως, να διαρρήξει τις σχέσεις της με ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.

Έσπασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ τα έσοδα

Ένας κλάδος που σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος πρόσφερε έσοδα στην ελληνική οικονομία ύψους 1.000,6 εκατ. ευρώ έναντι εσόδων 847,4 εκατ. ευρώ το 2023.

Στο μεταξύ ρότα προς ένα νέο ρεκόρ αφίξεων και εισπράξεων έχει χαράξει η κρουαζιέρα για το 2025. Η σημαντική αύξηση του αριθμού κρουαζιερόπλοιων που αξιοποιούν ως home port ελληνικά λιμάνια με πρωταθλητή το λιμάνι του Πειραιά, ο αυξημένος αριθμός κρουαζιερόπλοιων που επιλέγει να πλεύσει στο Αιγαίο και το Ιόνιο Πέλαγος, αλλά και ορισμένες νέες εταιρείες που έκαναν την εμφάνιση τους με τελευταία την Ritz Carlton,  προσθέτουν αφίξεις και έσοδα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2024 ήταν μια νέα χρονιά σταθμός για την κρουαζιέρα στη χώρα μας ξεπερνώντας ακόμη και το προηγούμενο ιστορικό υψηλό του 2023 στις συνολικές αφίξεις επισκεπτών στα 48 ελληνικά λιμάνια-προορισμούς που δέχθηκαν κρουαζιερόπλοια.

Συγκεκριμένα οι συνολικές αφίξεις πλοίων ανήλθαν σε 5.490 και ο αριθμός των επισκεπτών σε 7.927.709 καταγράφοντας επιπλέον 260 αφίξεις πλοίων και 924.559 επιπλέον επισκέπτες έναντι του 2023.

Αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων

Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2024 έναντι του 2023 είχαμε αύξηση 5% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και αύξηση 13,2% στον αριθμό των επιβατών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2023 με 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 7.003.150 επιβάτες.

Η διαφορά των ποσοστιαίων μεταβολών μεταξύ πλοίων και επιβατών για τα έτη 2024, 2023 δείχνει, επισημαίνει η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ότι η χώρα μας παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας η οποία χάρη στις προσπάθειες των εταιριών, των λιμανιών, των Υπουργείων, τη συνεργασία των τοπικών κοινωνιών αλλά και όλης της αγοράς παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, η οποία όπως δείχνουν οι προκρατήσεις θα συνεχιστεί και για την επόμενη χρονιά.

Πηγή:ot.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν