Michael O’Leary: «Δεν θα τρέχει η Ryanair να κλείνει ξενοδοχεία στα Κανάρια Νησιά»

7'

Παρότι η Ryanair ανακοίνωσε ισχυρή κερδοφορία για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Michael O’Leary, ξεκαθάρισε πως η εταιρεία δεν σχεδιάζει – τουλάχιστον προς το παρόν – να εισέλθει δυναμικά στην αγορά οργανωμένων διακοπών.

 

Ωστόσο, το ενδεχόμενο αυτό παραμένει ανοιχτό για το μέλλον, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Μιλώντας τη Δευτέρα, ο O’Leary χαρακτήρισε την αγορά διακοπών στο εξωτερικό ως «μια εξειδικευμένη αγορά (niche) που θα μας ενδιαφέρει μόνο όταν πάψουμε να αναπτυσσόμαστε επιθετικά». Παρότι δεν απέκλεισε ρητά την είσοδο της Ryanair στον τομέα αυτόν, τόνισε ότι η στρατηγική του Ομίλου παραμένει προσανατολισμένη στην αύξηση της επιβατικής κίνησης και όχι στη δημιουργία ενός νέου brand τύπου Ryanair Holidays, όπως έκαναν άλλοι αερομεταφορείς.

«Δεν θα τρέχουμε να κλείνουμε ξενοδοχεία στα Κανάρια Νησιά»

Ο O’Leary εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τις πρόσφατες συμφωνίες πώλησης εισιτηρίων με μεγάλες διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες (OTAs) όπως οι Loveholidays, On the Beach και TUI, οι οποίες ενεργοποιήθηκαν από τις αρχές του 2024. Όπως είπε, «είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τις συμφωνίες μας με τα OTA, όπως και αυτοί. Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι να τους αφήσουμε να εμπορευματοποιούν τις διακοπές. Δεν θέλω να σπαταλώ χρόνο κυνηγώντας ξενοδοχεία στα Κανάρια Νησιά».

Η δήλωση αυτή, αν και σκωπτική, επιβεβαιώνει τη στρατηγική επιλογή της Ryanair να παραμείνει επικεντρωμένη στον ρόλο του «καθαρού» αερομεταφορέα, αξιοποιώντας όμως τα κανάλια των OTA για πωλήσεις πακέτων που συνδυάζουν πτήσεις με διαμονή.

«Δεν υποτιμώ τις easyJet Holidays ή τις Jet2holidays», πρόσθεσε ο O’Leary, «αλλά αυτή η αγορά είναι κάτι που θα εξετάσουμε σοβαρά μόνο όταν σταματήσουμε να αναπτυσσόμαστε επιθετικά».

Συγκρατημένη πρόβλεψη για το 2025 λόγω καθυστερήσεων παραδόσεων

Η Ryanair παρουσίασε καθαρά κέρδη 1,6 δισ. ευρώ για τη χρήση έως τον Μάρτιο του 2025, έναντι 1,92 δισ. το προηγούμενο έτος, παρότι κατέγραψε ρεκόρ 200 εκατομμυρίων επιβατών (+9%). Η μείωση οφείλεται κυρίως στη μείωση των μέσων ναύλων κατά 7%, ενώ τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν 4%, φθάνοντας τα 13,95 δισ. ευρώ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η γεωγραφική κατανομή των εσόδων, με την Ιταλία να αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας με σχεδόν 3 δισ. ευρώ, ακολουθούμενη από την Ισπανία (2,8 δισ.) και το Ηνωμένο Βασίλειο (2 δισ.).

Παρά τη «σθεναρή ζήτηση» κατά τους θερινούς μήνες και την τάση των ναύλων να είναι «ελαφρώς αυξητική» σε σχέση με πέρυσι, η Ryanair αναμένει μικρή αύξηση μόνο 3% στην επιβατική κίνηση για τη χρήση έως τον Μάρτιο του 2026, λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών Boeing.

Περιορισμένη προσφορά θέσεων στην Ευρώπη

Ο O’Leary προειδοποίησε ότι η ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών θα παραμείνει περιορισμένη σε προσφερόμενη χωρητικότητα για τα επόμενα χρόνια. Η καθυστέρηση στις παραδόσεις αεροσκαφών από τους μεγάλους κατασκευαστές (Boeing, Airbus) και τα προβλήματα στους κινητήρες Pratt & Whitney πλήττουν ήδη πολλές αεροπορικές εταιρείες. Την ίδια στιγμή, η ενοποίηση του ευρωπαϊκού αεροπορικού τοπίου συνεχίζεται, με συνέπεια την περαιτέρω μείωση του ανταγωνισμού.

Παρά τους περιορισμούς αυτούς, η Ryanair προσθέτει φέτος 160 νέες διαδρομές, ενισχύοντας περαιτέρω το δίκτυό της.

Πού οδηγεί η στρατηγική με τους OTA

Η επιλογή της Ryanair να συνεργάζεται με OTA αντί να επενδύσει σε δική της τουριστική πλατφόρμα ή tour operator, την διαφοροποιεί από ανταγωνιστές όπως η Jet2 ή η easyJet που επενδύουν δυναμικά στο κομμάτι των ολοκληρωμένων διακοπών. Παρόλα αυτά, ο O’Leary δεν απέκλεισε τη δυνατότητα συνεργασίας σε νέες αγορές: «Αν οι OTA θέλουν να εισέλθουν σε νέες αγορές και να συνεργαστούν μαζί μας, είμαστε ανοιχτοί».

Με άλλα λόγια, η Ryanair επιλέγει σήμερα τον ρόλο του «αθόρυβου συνεργάτη» στο κομμάτι των διακοπών, αξιοποιώντας τα δίκτυα τρίτων για να αυξήσει τις πωλήσεις εισιτηρίων και να διατηρήσει χαμηλό λειτουργικό κόστος. Η είσοδός της στην αγορά των πακέτων διακοπών, αν έρθει ποτέ, δεν θα είναι αποτέλεσμα ευκαιρίας, αλλά ανάγκης, όταν η βασική της στρατηγική – η επιθετική ανάπτυξη – θα έχει φτάσει στο ταβάνι της.

 

πηγή: tornosnews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν