Πτήσεις στην Ευρώπη: Πιο αργή αποζημίωση, λιγότερα χρήματα για καθυστερήσεις – Με χρεώσεις οι χειραποσκευές

7'

Μετά από 12 χρόνια διαβουλεύσεων, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να παρατείνουν τον απαιτούμενο χρόνο αναμονής για να δικαιούται ένας επιβάτης αποζημίωση σε περίπτωση καθυστερημένης πτήσης, προχωρώντας σε βαθιές αλλαγές στα δικαιώματα των επιβατών.

Επίσης έδωσαν το πράσινο φως στη χρέωση των χειραποσκευών από τις αεροπορικές εταιρείες, παρά τις αντιδράσεις που υπήρχαν από οργανώσεις πολιτών.

Η συμφωνία των υπουργών Μεταφορών αφορά ευρύτερα την αναθεώρηση του πλαισίου προστασίας των επιβατών αερομεταφορών, εισάγοντας περισσότερες από 30 νέες διατάξεις ή διευκρινίσεις κανονισμών. Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε, η αναθεώρηση στοχεύει στη βελτίωση της διαφάνειας, στην απλοποίηση των διαδικασιών αποζημίωσης και στην ενίσχυση των υποχρεώσεων των αεροπορικών εταιρειών σε περίπτωση επαναδρομολόγησης.

«Οι αναθεωρημένοι κανόνες φέρνουν περισσότερα από 30 νέα δικαιώματα για τους επιβάτες αεροπλάνων, τα οποία ισχύουν από τη στιγμή που αγοράζουν εισιτήριο έως και την άφιξή τους στον προορισμό τους – και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και πέρα από αυτό το σημείο», επεσήμανε ο προεδρεύων του συμβουλίου, υπουργός Υποδομών της Πολωνίας, Ντάριους Κλιμτσάκ. «Πρόκειται για ένα ιστορικό ορόσημο, καθώς δεν είχε καταστεί δυνατή συμφωνία τα τελευταία 12 χρόνια».

Πάντως, από το νέο πλαίσιο μια από τις αλλαγές που ξεχώρισαν είναι αυτή που αφορά τις αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών.

Έτσι, λοιπόν, οι επιβάτες θα μπορούν πλέον να διεκδικούν αποζημίωση για καθυστερήσεις σε πτήσεις μικρών αποστάσεων μόνο εφόσον η καθυστέρηση υπερβαίνει τις τέσσερις ώρες. Για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, το αντίστοιχο όριο ορίζεται πλέον στις έξι ώρες.

Μέχρι σήμερα, οι επιβάτες είχαν δικαίωμα αποζημίωσης για κάθε πτήση που καθυστερούσε πάνω από τρεις ώρες.

Η αλλαγή αυτή, όπως επισημάνθηκε, στοχεύει στην ευθυγράμμιση των δικαιωμάτων με τις λειτουργικές ανάγκες των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες πίεζαν εδώ και χρόνια για ένα «ρεαλιστικότερο» πλαίσιο.

Συνάμα συμφωνήθηκε και αλλαγή τα ποσά των αποζημιώσεων. Έτσι, λοιπόν για καθυστερήσεις σε πτήσεις μικρών αποστάσεων, το ποσό αυξάνεται από 250 ευρώ σε 300 ευρώ, αλλά για τις μεγάλες αποστάσεις μειώνεται από 600 ευρώ σε 500 ευρώ.

Το πακέτο περιλαμβάνει, πάντως, αυτοματοποιημένες διαδικασίες για την υποβολή αιτημάτων αποζημίωσης, περιορισμούς στους λόγους απόρριψης επιστροφών, αλλά και μεγαλύτερη ευθύνη στις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις και διαμονή σε περιπτώσεις πολύωρων καθυστερήσεων. Ενισχύονται επίσης τα δικαιώματα των επιβατών με αναπηρίες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προτείνει τη σχετική αναθεώρηση από το 2013, ωστόσο χρειάστηκαν 12 χρόνια για να καταλήξουν τα κράτη-μέλη σε συμφωνία για τον χρόνο ενεργοποίησης του δικαιώματος αποζημίωσης.

Οι αεροπορικές εταιρείες, μέσω του φορέα Airlines for Europe (A4E), στον οποίο συμμετέχουν η Lufthansa, η Air France-KLM και η Ryanair, υποστήριξαν ότι η αύξηση του ορίου καθυστέρησης τους δίνει την ευκαιρία να περιορίσουν τις ακυρώσεις. Σύμφωνα με επιστολή της A4E «το 70% των πτήσεων που σήμερα ακυρώνονται θα μπορούσαν να σωθούν αν το όριο ήταν πέντε ώρες», κάτι που –όπως υποστηρίζουν– θα ωφελούσε έως και 10 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο.

Σημειωτέον ότι η αρχική πρόταση που είχε υποβάλλει η Κομισιόν προέβλεπε ακόμη πιο ελαστικά και φιλικά προς τις εταιρείες όρια, ήτοι πέντε ώρες για τις σύντομες πτήσεις και εννέα ώρες καθυστέρησης για τις μακρινές. Ωστόσο, αρκετές χώρες αντιστάθηκαν σε τόσο μεγάλη αύξηση των ορίων καθυστέρησης, βάσει των οποίων ο ταξιδιώτης θα μπορεί να απαιτήσει αποζημίωση.

Έτερο ακανθώδες σημείο των νέων κανόνων είναι ότι ουσιαστικά επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να επιβάλλουν χρεώσεις και για τις χειραποσκευές.

Συγκεκριμένα, το νέο πλαίσιο επιτρέπει δωρεάν μόνο μια μικρή προσωπική τσάντα ή σακίδιο που θα πρέπει να τοποθετούνται κάτω από το κάθισμα και με διαστάσεις που δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 40x30x15 εκατοστά. Για οποιαδήποτε άλλη αποσκευή, η εταιρεία θα μπορεί να χρεώνει τον επιβάτη.

Εξαίρεση θα αποτελούν οι κάτοχοι Golden Cards και οι επιβάτες διακεκριμένων θέσεων ή βέβαια όσοι έχουν επιλέξει κατηγορίες εισιτηρίων με χρέωση αποσκευών.

Πάντως, το πακέτο μέτρων δεν έχει ακόμα καταστεί νόμος, καθώς θα ακολουθήσει διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτού οριστικοποιηθεί η νέα νομοθεσία.

Πηγή:newmoney.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν