Σαντορίνη: Εκτοξεύτηκαν οι αναζητήσεις στη Google  –  Καμία ακύρωση στο νησί

9'

Κορυφώνεται η ανησυχία σημαντικών αγορών για την Ελλάδα, αναφορικά με την εξέλιξη της σεισμικής δραστηριότητας τις τελευταίες ημέρες στη Σαντορίνη, έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο.

Οι τρεις αγορές που δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον να μάθουν για την κατάσταση είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία, με τα Google Trends να δείχνουν κατακόρυφη αύξηση των αναζητήσεων από τις παραπάνω χώρες στις 3 Φεβρουαρίου, όταν οι δονήσεις «πύκνωσαν» σημαντικά και τα νέα διαδόθηκαν μέσω δημοσιευμάτων σε όλο τον κόσμο.

Στους όρους αναζήτησης για τη Σαντορίνη, αυτή τη φορά, δεν κυριαρχεί η λέξη «travel» ή «tourism» αλλά η λέξη «earthquake», με τη ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού να συγκεντρώνει διεθνές ενδιαφέρον από μια θέση αναστάτωσης.

Καμία ακύρωση, κανονικά οι πωλήσεις

Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ακύρωση διακοπών στο νησί, και ότι οι πωλήσεις συνεχίζονται κανονικά. Εκτιμούν μάλιστα ότι ο προορισμός έχει βρεθεί αδίκως υπό αρνητικό φως, και ότι δεν δικαιολογούνται οι ανησυχίες περί αντίκτυπου στον τουρισμό βάσει της εξέλιξης της σεισμικής δραστηριότητας, η οποία περισσότερο ενοχλητική χαρακτηρίζεται παρά επικίνδυνη.

Πάντως και στη χθεσινή συνεδρίαση των αρμόδιων επιτροπών στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κρίθηκε ότι «η σεισμική δραστηριότητα εντός της καλδέρας παραμένει στα ίδια χαμηλά επίπεδα με τις προηγούμενες ημέρες» και οι συστάσεις που δόθηκαν στους πολίτες είναι προληπτικές.

Σύμφωνα με το Euronews, η Σαντορίνη υποδέχεται πάνω από 3 εκατ. επισκέπτες ετησίως, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις επαγγελματιών του νησιού ο αριθμός τους αυτή τη στιγμή δεν ξεπερνά τους 500.

Μείωση στα Ευρωπαϊκά ταξίδια από τις μακρινές αγορές

Την ώρα που όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στα ρίχτερ της Σαντορίνης, με έντονο ενδιαφέρον από τις μακρινές αγορές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) δίνει μια «γκρίζα» εικόνα για αυτές σε σχέση με την ταξιδιωτική τους πρόθεση για την Ευρώπη.

Όπως προκύπτει από το βαρόμετρο της ETC και της Eurail BV, λιγότεροι ταξιδιώτες από μακρινές αγορές σκοπεύουν να ταξιδέψουν στη γηραιά ήπειρο το 2025 σε σχέση με πέρυσι, με εξαίρεση την αγορά της Κίνας, η οποία αναδεικνύεται στην υπερδύναμη της επόμενης ημέρας στα μακρινά διεθνή ταξίδια.

Οι ταξιδιώτες από τις μακρινές αγορές της Αυστραλίας, της Βραζιλίας, του Καναδά, της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Ν. Κορέας αλλά και των ΗΠΑ εμφανίζονται προσεκτικοί με τις ταξιδιωτικές τους προθέσεις λόγω ανησυχιών σε σχέση με το κόστος αλλά και λόγω αλλαγής των ταξιδιωτικών τους προτιμήσεων.

Η έρευνα έδειξε, συγκεκριμένα, ότι

  • το 63% των ερωτηθέντων από τις αγορές αυτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν μακρινό ταξίδι το 2025, εκ των οποίων το 44% θα έχει προορισμό την Ευρώπη, ενδεικτικό της ισχυρής θέσης της στα διεθνή ταξίδια.
  • Ωστόσο λιγότεροι από πέρυσι αναμένεται να επιλέξουν Ευρώπη (44% έναντι 49% το 2024), και ιδιαίτερα οι ταξιδιώτες από τη Ν. Κορέα, τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Αυστραλία.
  • Οι Κινέζοι, αντίθετα, σκοπεύουν σε ποσοστό 61% να ταξιδέψουν στην Ευρώπη μέσα στο ερχόμενο 12μηνο.

Βασικό εμπόδιο των αγορών είναι η αδυναμία χρηματοδότησής τους, η οποία αναφέρθηκε από το 46% του δείγματος που δήλωσε ότι δεν θα ταξιδέψει στην Ευρώπη, με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά στις ηλικίες 18-34 και 35-49.

Ως εμπόδιο λειτουργούν επίσης η νέα τάση για ταξίδια σε άλλους προορισμούς του εξωτερικού και ο περιορισμένος χρόνος διακοπών (επηρεάζει ιδιαίτερα τους Κινέζους).

Η Ευρώπη πρέπει να δώσει έμφαση στη στρατηγική διαχείριση του Brand Europe, καταγράφοντας τις καταναλωτικές τάσεις, προωθώντας πιο ανταγωνιστικές και πιο ψαγμένες επιλογές προορισμών εκτός σεζόν και βελτιώνοντας την αειφόρα συνδεσιμότητα, επισημαίνει ο πρόεδρος της ETC, Miguel Sanz, σχολιάζοντας τα ευρήματα.

Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού, κυριαρχεί η ασφάλεια, ακολουθούν τα εμβληματικά αξιοθέατα και οι καλές υποδομές.

Τι κάνει όμως έναν προορισμό ασφαλή; Οι ταξιδιώτες είπαν, η χαμηλή εγκληματικότητα, η καθαριότητα και καλή συντήρηση των τουριστικών εγκαταστάσεων, η εμφανής ασφάλεια (ιδιαίτερα για τους Νοτιοκορεάτες, τους Βραζιλιάνους και τους Κινέζους), η πολιτική σταθερότητα (ιδιαίτερα για τους Ιάπωνες, τους Αυστραλούς και τους Καναδούς) και οι φιλικοί ντόπιοι.

Ευέλικτοι στην επιλογή προορισμών

Οι ταξιδιωτικές τους συνήθειες είναι ευέλικτες, διευκολύνοντας τις προσπάθειες διαχείρισης των τουριστικών ροών στην Ευρώπη: Το ένα τρίτο προσαρμόζει τα ταξιδιωτικά σχέδια ώστε να ταξιδέψει σε πιο ήσυχες περιόδους, το 28% θα ταξιδέψει παρά την πολυκοσμία, το 25% θα επιλέξει περιοχές με λιγότερο συνωστισμό εντός του προορισμού και μόνο το 5% θα αλλάξει προορισμό.

Πολλαπλοί προορισμοί σε ένα ταξίδι

Το 94% που σκοπεύει να ταξιδέψει στην Ευρώπη μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2025, θέλει να εξερευνήσει περισσότερες από μία χώρες, και κατά μέσο όρο 3,4 χώρες. Η τάση αυτή είναι έντονη για τους Νοτιοκορεάτες (5,2 χώρες ανά ταξίδι) και ανερχόμενη για τους Αυστραλούς (+15% από το 2024).

Πιο προσεκτικοί στις δαπάνες

Κατά το πρώτο 4μηνο του 2025, το 42% σκοπεύουν να δαπανήσουν από 100 έως 200 ευρώ ανά ημέρα, 14% περισσότερα από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ το ποσοστό εκείνων που θα ξοδέψουν πάνω από 200 ευρώ ημερησίως μειώθηκε κατά 13%, στο 30%.

Κορυφαία κατηγορία δαπανών είναι το φαγητό και το ποτό (για το 67% των ταξιδιωτών), όμως οι Κινέζοι προκρίνουν τις αγορές (67%) και οι Αμερικανοί έχουν υψηλότερο ποσοστό από τους υπόλοιπους στη διαμονή (55% έναντι μέσου όρου 24% στις άλλες αγορές).

Πηγή:tornosnews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ειδήσεις σήμερα

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν