Ένα πρωτότυπο τρένο νέας γενιάς υψηλής ταχύτητας δοκίμασε η Κίνα, το οποίο μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 453 χλμ./ώρα, σπάζοντας το δικό του προηγούμενο ρεκόρ.

Το πιο πρόσφατο πρωτότυπο CR450 ξεχωρίζει για τον εξαιρετικό σχεδιασμό και τα καινοτόμα χαρακτηριστικά.

Στη λειτουργία του έχουν εισαχθεί πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως ασφαλής λειτουργία υψηλής ταχύτητας, μειωμένη αντίσταση και κατανάλωση, έλεγχος κραδασμών και θορύβου, ολοκληρωμένη ελαφριά κατασκευή και ολοκληρωμένα έξυπνα συστήματα.

Οι Κινέζοι σχεδίασαν κάτι που μοιάζει με τρένο από το μέλλον, με εντυπωσιακό γωνιακό σχέδιο και ρύγχος σε σχήμα σφαίρας.

Στις πρώτες εικόνες που ήρθαν στη δημοσιότητα περιλαμβάνεται το εξελιγμένο business class βαγόνι αλλά και η τραπεζαρία.

Το CR450 είναι εξοπλισμένο με έξυπνα συστήματα παρακολούθησης και διάγνωσης, τα οποία επιτρέπουν στο τρένο να συλλέγει δεδομένα όπως η θερμοκρασία του άξονα και η πίεση από περισσότερους από 4.000 σταθμούς παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο.

Αυτή η προηγμένη τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στο τρένο να αναγνωρίζει, να αξιολογεί και να καθορίζει τις ενέργειές του από μόνο του.

Το τρένο είναι επίσης εξοπλισμένο με προσαρμοζόμενο φωτισμό ανάλογα με το εξωτερικό περιβάλλον, τουαλέτες με ανέπαφη λειτουργία μέσω «κουμπιών αέρα» που λειτουργούν με νεύματα των χεριών και πρόσθετες επιλογές, όπως οικογενειακές κουκέτες και πολυλειτουργικοί χώροι.

Ο Ren Guangqiang, στέλεχος της Locomotive & Car of China Railway, δήλωσε: «Δεσμευόμαστε να παρέχουμε στους επιβάτες ποικίλες, βολικές και εξατομικευμένες υπηρεσίες για να βελτιώσουμε την ταξιδιωτική τους εμπειρία».

Το πρωτότυπο CR450 έχει περάσει από περισσότερες από 5.000 δοκιμές, συμπεριλαμβανομένων προσομοιώσεων και δοκιμών σε πραγματική γραμμή.

Ωστόσο, οι σχεδιαστές λένε ότι απαιτούνται περαιτέρω βελτιώσεις προτού δρομολογηθεί σε κανονική χρήση.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κίνας εκτείνεται σε πάνω από 160.000 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 48.000 χλμ. σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας.

Η χώρα έχει επικεντρωθεί τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη δικτύου υψηλής ταχύτητας με φουτουριστικά σχέδια σε μια προσπάθεια να παραμείνει στην κορυφή του ανταγωνισμού των σιδηροδομικών συγκοινωνιών.

Επόμενο βήμα θα είναι η χρήση τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης (maglev) με τα τρένα να κινούνται σε σωλήνες κενού κάνοντάς τα γρηγορότερα από ποτέ.

Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας λειτουργούν επί του παρόντος με ταχύτητες 350 χλμ/ώρα και υποστηρίζουν συνδεσιμότητα 5G, ακόμη και σε μεγάλες σήραγγες.

Η μέση ταχύτητα για εμπορικά και επιβατικά αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων κυμαίνεται από περίπου 880 έως 925 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με την China Railway, στόχος της είναι να επιταχύνει την ανάπτυξη τρένων που είναι πιο γρήγορα, πιο έξυπνα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον και πιο ενεργειακά αποδοτικά.