Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αποτελεί η απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρου Παπασταύρου, να παρατείνει έως και την Παρασκευή 17 Ιουλίου 2026 την προθεσμία ολοκλήρωσης των προγραμμάτων «Εξοικονομώ».
Ακολουθεί αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση του κ. Αυγενάκη:
Πρόκειται για μια απόφαση που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες χιλιάδων δικαιούχων, μηχανικών, τεχνικών γραφείων και επιχειρήσεων.
Η παράταση δίνει τον απαραίτητο χρόνο για να ολοκληρωθούν έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, προστατεύει τις επιδοτήσεις των δικαιούχων, ενισχύει την απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων και αποτρέπει την απώλεια σημαντικών επενδύσεων που κινδύνευαν να μείνουν ανολοκλήρωτες λόγω αντικειμενικών καθυστερήσεων.
Το προηγούμενο διάστημα αναδείξαμε διεξοδικά το ζήτημα και όλες τις παραμέτρους του, μεταφέροντας στον Υπουργό τα τεκμηριωμένα αιτήματα των επαγγελματικών φορέων, των μηχανικών και των πολιτών, οι οποίοι ζητούσαν εύλογη παράταση ώστε να ολοκληρωθούν ομαλά τα έργα χωρίς να χαθούν πολύτιμες επιδοτήσεις.
Ιδιαίτερη σημασία έχει η εξέλιξη αυτή και για τις σεισμόπληκτες περιοχές της Κρήτης, όπου οι αυξημένες διοικητικές διαδικασίες και οι ειδικές συνθήκες είχαν επιφέρει πρόσθετες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων.
Η νέα προθεσμία αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων. Απαιτείται πλέον η κινητοποίηση όλων των εμπλεκομένων, ώστε να μη χαθεί καμία επιδότηση και να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι διαθέσιμοι πόροι για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών και των επιχειρήσεων.








